מספר עובדים בסניף המרכזי של קופת חולים "מאוחדת" נשלחו הביתה אתמול (רביעי) לאחר שנודע לקופת החולים כי אין להם תו ירוק מעודכן.
1 צפייה בגלריה
טיפולי פוריות
טיפולי פוריות
טיפול
(צילום המחשה: shutterstock)
חלק מהעובדים התחסנו במנה השלישית ומחזיקים באישור חיסון, אך בגלל שטרם עבר שבוע מזמן קבלת החיסון, הם אינם מחזיקים בתו הירוק אותו מקבלים רק שבוע לאחר החיסון. לדבריהם של העובדים, הם נשלחו הביתה רק בשעת הצהריים, למרות שעבדו באותו הבוקר, מה שגרם לפגיעה משמעותית במטופלים שלהם שחיכו זמן רב לתורים.
"שלחו מלא עובדים הביתה, למה? כי אין להם תו ירוק", מספר אחד העובדים, "איפה הבעיה מתחילה? אני מחוסן בחיסון השלישי. התחסנתי בתחילת השבוע, כך שעוד לא יכול להיות לי תו ירוק. אבל יש לי אישור חיסון והכל. פשוט העיפו אותי מהעבודה, ולא ישלמו לי על השעות, למרות שאני מחוסן ושאני לא יכול להשיג תו ירוק שלא באשמתי.
קראו גם:
"זה מעצבן אותי כי באים המטופלים שלי, שמגיעים ומחכים הרבה זמן לתור, ופשוט העיפו אותם לכל הרוחות כי שלחו אותי הביתה. זה מגוחך. בקופות חולים אחרות בנתניה זה לא ככה. אני לא מבין למה ההכרח הזה, הרי אנחנו התחסנו, ומי שנפגע פה הכי הרבה - זה המטופלים".
בקופת החולים מסרו לעובדים כי עד שלא יציגו בדיקת קורונה שלילית או תו ירוק - לא יוכלו לחזור לעבודה. נזכיר כי על פי תקנות הממשלה, החל מה-5 לאוקטובר עובדים במוסדות רפואיים נאלצים להציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית כתנאי להתייצבותם בעבודה. עם זאת, העובדים בקופת חולים מאוחדת טוענים כי התקנה אינה נאכפת בשאר קופות החולים בנתניה, אלא רק במאוחדת.
מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "על פי הנחיות משרד הבריאות עובד מערכת הבריאות שנותן שירות למטופלים מחוייב בחיסון שלישי ובתו ירוק. כיוון שיעילות החיסון, ובהתאמה התו הירוק, נכנסים לתוקף כעבור שבוע, עובד שלא עומד בקריטריון זה לא יוכל לתת שירות למבוטחי הקופה. מאוחדת תמשיך לפעול על פי ההנחיות ולשמור על בריאות מבוטחיה".