כמיליארד שקלים הושקעו בשנת הלימודים תש"פ בנתניה - כך חושף משרד החינוך בתמונה החינוכית המלאה שהעלה היום (רביעי), המפרטת את הישגיה ותקציביה של כל רשות מקומית בישראל בתחום החינוך. כ-80 אחוז מתקציב המשרד בנתניה הושקע בשכר מורים.
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(shutterstock)
על פי הנתונים, המשרד השקיע כ-15 אלף שקלים בשנה בתלמיד בבית הספר היסודי בנתניה, 21.5 אלף שקלים בתלמיד חטיבת ביניים ו-32 אלף שקלים בתלמיד חטיבה עליונה בעיר. בהשוואה לממוצע הארצי, התקציבים המושקעים בתלמידים בנתניה נמצאים מעט מעל הממוצע. בשנה שעברה, כ-22 מיליון שקלים הושקעו בבינוי במערכת החינוך בנתניה, כאשר רוב הכסף (18 מיליון שקלים) הושקע בבנייה חדשה של כיתות לימוד.
קראו גם >>
ממוצע התלמידים עמד בשנת הלימודים האחרונה על 27.3 ילדים בכיתה ביסודי, 32.1 בכיתה בחט"ב ו-24.8 בחטיבה עליונה. גם כאן, הנתונים גבוהים מעט, הפעם לרעה, מעל הממוצע הארצי למספר תלמידים בכיתה. על פי הנתונים, יש בנתניה כ-89 בתי ספר ו-424 גני ילדים.
התמונה החינוכית מציגה כי יחסי הקרבה והאיכפתיות בין המורים לתלמידים גבוהים מעט בנתניה ביחס לממוצע הארצי. כמו כן, המעורבות החברתית והאזרחית של התלמידים נמדדה בנתניה כגבוהה ביחס לממוצע הארצי, במיוחד בקרב תלמידי חטיבה ותיכון. גם נתונים על התחושה החיובית של התלמידים כלפי בתי הספר גבוהים מעט בנתניה לעומת הממוצע הארצי. במספר התלמידים שהיו מעורבים באירועי אלימות, נתניה עומדת מעט מתחת לממוצע הארצי.
אחוז הגיוס לצבא בשנה שעברה עמד על 78.8 אחוזים (ירידה לעומת שנים קודמות) לבנים, ו-61 אחוזים לבנות (עלייה לעומת שנים קודמות). כמו כן, יותר בנים התנדבו בשנה שעברה לשירות לאומי לעומת שנים קודמות, אך פחות בנות.
אחוז הנושרים בנתניה ירד לעומת שנים קודמות, ובשנה האחרונה הוא עמד על 0.3 אחוזים מסך התלמידים. מחצית לעומת מספר הנושרים הארצי. הציונים במיצ"ב בשנה שעברה, השתנו בין שכבת ה' לח'. שכבת ה' בנתניה השיגה ציון נמוך מעט בהשוואה לממוצע הארצי, כאשר שכבת ח' השיגה ציון גבוה בהרבה מהממוצע הארצי.
על פי הנתונים, כ-82.3 אחוזים מהתלמידים בשנה שעברה נמצאו זכאים לבגרות, נתון גבוה בהרבה מהממוצע הארצי העומד על 73.4 אחוזים. כ-8.2 אחוזים מהתלמידים היו זכאים לבגרות מצטיינת (ממוצע של 95 ומעלה בתעודת הבגרות). כ-24.7 אחוזים מהתלמידים סיימו בגרות של 4 יחידות לימוד, לעומת 41.4 אחוזים שסיימו 5 יחידות לימוד. בנוסף, כ-21.6 אחוזים מהתלמידים בנתניה סיימו 4 יחידות לימוד במתמטיקה לעומת 15.6 אחוזים מהתלמידים שסיימו 5 יחידות לימוד.
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג - איכר: "ברצוני להודות לראש מינהל החינוך, טובה דולב, לגילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודייים ולכל צוות מינהל החינוך ובעיקר למנהלים ולמורים היקרים שעושים עבודת קודש, מחבקים את כולם באהבה ומצליחים באופן יוצא מן הכלל להגיע להישגים אלו. אני גאה בתלמידי העיר על הצלחתם".
טובה דולב, ראש מינהל החינוך: "מרגישה גאה ולא מופתעת מההישג העקבי והמיוחד בעיר הטרוגנית הקולטת עליה. מתחילת דרכי שמתי דגש על צמצום פערים וקידום הישגים, תוך מתן מגוון מענים לצרכי אוכלוסיות שונות. אחד המנופים המרכזיים הוא טיפול באוכלוסיות בסיכון נשירה. לאורך השנים ,ידענו לתמוך בתלמידים מבחינה לימודית, לעודד מוטיבציה ולשאוף גבוה. מסיימת את תפקידי בתחושה של משמעות ותרומה למיצוב העיר בחינוך .
"הערכה ותודה ענקית לתמיכתה של ראש העיר שלנו , לממונה על החינוך, לצוות מינהל החינוך ולכל הצוותים החינוכיים".
לכל העדכונים - חדשות נתניה