מיזם חדשני בנתניה: צוות מנגליסטים יעמוד לרשות משפחות המילואמיניקים ואנשי הקבע. בצל מלחמת 'חרבות ברזל' המתמשכת, האיום האיראני והכוונות לתקוף ברפיח, בעיריית נתניה משיקים מיזם למען משפחות משרתי המילואים ואנשי הקבע. במסגרת המיזם תקים העירייה ביום העצמאות (14 במאי) מתחם מנגלים הכולל כיסאות, שולחנות, מחצלות ופינות הפעלה לילדים.
3 צפייה בגלריה
פארק אורבני להכנת מנגל ברעננה
פארק אורבני להכנת מנגל ברעננה
מי אמר בשר ולא קיבל?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
את המנגלים יתפעל צוות מנגליסטים עבור המשפחות ובכך יפתרו עבורם את אתגר הנפנוף כדי שגם אם בן משפחתם מגויס הם עדיין יוכלו להיות חלק מה'על האש' המסורתי של יום העצמאות.
היוזמה הפרקטית והייחודית היא של אגף רבעים ושכונות בעיריית נתניה שבראשו עומדת כינרת מנטין: "הרעיון שלנו נולד כחלק מזה שאנו מלווים את נשות המילואים מתחילת המלחמה. יש לנו קבוצת ווטאספ ואנו ערים לצרכים שלהן. חשבנו על יום העצמאות וכל כך שעקב המצב יהיו הרבה בני זוג ובנות זג במילואים, מה שיצור בעיה לוגיסטית בפארקים ביום העצמאות", היא אומרת, "לא לכולם גם יש עוגן משפחתי, לכן חשבנו שנוכל להקל עליהם בנושא.

3 צפייה בגלריה
על האש
על האש
על האש
(צילום: פיקסלס)

"עד כה יש הרשמה והיענות מאוד יפה למיזם. אנו נדאג לשולחנות, כיסאות, כלים ושתייה קלה וצוות מנגליסטים יכין עבורם את הבשר או המזון הצמחוני שיביאו בין השעות אחת עשרה בבוקר ועד שלוש אחה"צ. אנו דואגים להם גם להפעלות לילדים כמו פינות איפור ובועות סבון ועוד".

3 צפייה בגלריה
 על האש
 על האש
על האש
(צילום: PEXELS)

המתחם הייעודי יהיה סגור לקבוצת המשפחות ולפי שעה לא פורסם מיקום מדויק של הפארק בו יתקיים המיזם. בעיריית נתניה הסבירו כי המיקום תלוי כמות נרשמים והוא יפורסם בסמוך ליום העצמאות. עוד הזמינו בעירייה את המשפחות להירשם למיזם והבהירו כי נותרו עוד מקומות ספורים.

קראו גם:

לדברי מנטין היוזמה המדוברת כבר גרפה תגובות נלהבות: ”מאז ראשית המלחמה אנו מלווים את המשפחות, כשהמטרה היא להקל עליהם. נבנתה קבוצת נשות מילואים וכבר עשינו להם יום כיף, בחנוכה שלחנו מארז, ופעם אחת חלות לשבת וכן הלאה כשמטרת העל שלנו היא ליצור קהילה ולסייע לה לוגיסטית וקהילתית. כך גם ביום העצמאות. קיבלנו תגובות מטורפות על היוזמה של יום העצמאות, אמרו לנו שזה רעיון גאוני ואחד מהחזקים, פנו אלינו מרשויות מקומיות שהתעניינו, פנו מקבוצות ארציות של נשות מילואים שנעזור להם להקים מיזם כזה בערים שלהם. אם אנחנו יכולים להקל עליהם ולו במעט ולעשות להם אווירת עצמאות אז למה לא?".