סוף ל"מוקשים" של כלבים ברחובות נתניה? חבר המועצה בוריס צירולניק, יעלה היום (רביעי) הצעה לסדר בישיבת המועצה, שמטרתה להקים מאגר DNA של כלבי העיר, על מנת לאפשר דיגום צואה ושליחת דוחות לבעלים.
1 צפייה בגלריה
יקחו דגימות במעמד חידוש הרישיון
יקחו דגימות במעמד חידוש הרישיון
יקחו דגימות במעמד חידוש הרישיון
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"כל תושב שצועד ברחבי העיר, לא יכול שלא להבחין בצואה של כלבים על המדרכות השונות", כתב צירולניק בהצעתו, "לצערנו, חלק מבעלי הכלבים אינו מקפיד לאסוף את צואת כלביהם וגורם בכך למפגעים תברואתיים וסביבתיים ברחבי העיר. אני מציע שעיריית נתניה תקדם חוק עזר עירוני אשר יכלול בניית מאגר DNA של כלבים באמצעות השירות הווטרינרי או כל גורם אחר. ניתן לעשות זאת במעמד חידוש רישיון הכלב השנתי.
קראו גם:
"ה-DNA יוצמד לצ'יפ של אותו הכלב ויישמר במאגר הנתונים העירוני, שכבר קיים כיום עם מידע על כלבים ובעליהם. הפיקוח יוכל לבצע דיגום DNA של צואת הכלבים על מדרכות העיר ובהתאם לזיהוי הכלב ובעליו, יינתן קנס כספי למי שלא אסף אחריו את צואת הכלבים מהמדרכה.
"חלוקת הקנסות תחל רק לאחר השנה השנייה, ובשנה הראשונה יישלחו רק התראות, על מנת לחנך את הציבור בצורה של הסברה. לדעתי, חוק עזר זה יביא לשינוי משמעותי בנושא ניקיון בעיר ויוביל לשינוי התנהגותי של בעלי כלבים. כיום, חוק עזר עירוני דומה לזה כבר הוגש לשר הפנים על ידי מספר עיריות ומועצות מקומיות שרואות בו פתרון ישים לבעיה הקיימת במדרכות הישובים".
מדובר בשיטה שכבר אומצה ברשויות מקומיות מסוימות, כמו בתל אביב, שם מועצת העיר אישרה הקמת מאגר DNA של כלבים לפני כשלושה חודשים על מנת לצמצם את תופעת אי איסוף הצואה על ידי הבעלים. מועצת העיר נתניה צפויה להצביע על ההצעה בישיבה שתתקיים הערב.
כל העדכונים - חדשות נתניה