משרד החינוך יפצה ילד בן 12 מנתניה ב-210 אלף שקלים, לאחר שנפצע בשטח בית ספר כתוצאה ממכת מרפק של ילד אחר. כך נקבע בהסכם פשרה שנחתם לאחרונה בין משרד החינוך לבין משפחת הילד, אותה ייצג המשרד של עו"ד ענת קאופמן.
2 צפייה בגלריה
(מכות בבית הספר. אילוסטרציה: shutterstock)
המקרה אירע לפני כחמש שנים, אז היה הילד תלמיד בכיתה ג' בנתניה. על פי כתב התביעה, במהלך התפרעות של ילדים בשעת צהריים במגרש הספורט של בית הספר, חטף הילד מכת מרפק חזקה בפניו מילד אחר שהשתולל במקום. בכתב התביעה של ההורים נטען כי לא היו במקום מורים או אחראים מטעם בית הספר.
קראו גם:
לטענת ההורים, הילד סבל מכאבים עזים וקשיים בנשימה, ובסופו של דבר נאלץ לעבור ניתוח באפו. למרות הניתוח, הילד עדיין סבל מסטייה של גשר האף, והוריו טוענים כי הוא סובל עד היום מקשיים בנשימה וממראה "מכוער ובלתי אסתטי" בפניו, אשר בגינו הוא מקבל טיפול. הילד אף אובחן כסובל מנכות בעקבות המכה - 20 אחוזים בגין שינויים בצורת האף עם הפרעות נשימה.
ההורים טענו בכתב התביעה כי נזקיו של הילד אינם מסתכמים בתחום הפיזי, שכן לאור נזקיו האסתטיים, "הניכרים עד מאוד" לטענתם, ובשל חוסר יכולתו של הילד "להתמודד עם מראהו החדש", נגרמו לו נזקים בתחום הנפשי אשר משפיעים באופן ניכר על תפקודו בחיי היומיום בגינם טופל על ידי פסיכולוג.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ענת קאופמן
עו"ד ענת קאופמן
עו"ד ענת קאופמן
(צילום: רמי זרנגר)
בתביעה אף טענו ההורים כי כושרו של הילד להשתכר בעתיד נפגע בצורה קשה ולצמיתות. המשפחה דרשה בכתב התביעה שלה סכום של 225 אלף שקלים ממשרד החינוך. כאמור, במסגרת הסכם הפשרה, הסכום שהוסכם עליו עמד על 210 אלף שקלים.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מנוע בלהגיב בנושאים הנמצאים בהליך משפטי. המשרד יכבד כל החלטה או סיכום שהתקבלו במסגרת בית המשפט".
לעדכונים - חדשות נתניה