ביהמ"ש המחוזי בלוד דחה לאחרונה את עתירתם של מטה המאבק נגד תוכנית המלונאות בחוף פולג, הכולל מספר פעילים ובראשם דוד סלמה, חבר המועצה לשעבר הרצל קרן וחבר המועצה רן אלוש. כזכור, הפעילים הגישו עתירה כנגד תוכנית המלונאות של עיריית נתניה בחוף פולג, בטענה שזו מפרה הסכם פשרה שנחתם בתחילת שנות האלפיים, בין קרן, לבין הוועדה המקומית לתכנון ובניה ובין עיריית נתניה.
העותרים טענו כי התוכנית אינה כוללת ממדים כמו תסקיר סביבתי של האזור וכי השטח לא תוכנן כמקשה אחת, אלא כתכנית נפרדת משאר האזור המערבי של חוף פולג. העותרים טענו כי בשל העובדה שהאזור עשיר באתרי טבע, יש לתכנן את השטח מחדש ברגישות ולבצע תסקירי סביבה שונים המחויבים על פי הסכם הפשרה בפרט ותכנית המתאר הארצית בכלל.
2 צפייה בגלריה
ממשיכים במאבק. חוף פולג
ממשיכים במאבק. חוף פולג
ממשיכים במאבק. חוף פולג
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
בית המשפט דחה את טענותיהם של העותרים, וקיבל את טענות המשיבים, ביניהם הועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובניה. בית המשפט בעיקר טען לשיהוי - משמע פרק זמן ארוך מדי שלקח לעותרים כדי לפנות לבית המשפט בנושא. "הועדה המקומית השקיעה משאבים כספיים ואנושיים רבים בהכנתה וקידומה של התוכנית", נכתב בהחלטת השופט, "קבלת העתירה, שהוגשה בשיהוי כה קיצוני, תגרום להוצאות גבוהות ביותר מכספי ציבור". בית המשפט אכן ציין כי תכנון תוכנית המלונאות סטה מהוראות מסוימות בהסכם הפשרה, אך הפגיעה אינה מספקת כדי להצדיק את השתהות העותרים. כאמור, בית המשפט דחה את העתירה והטיל על העותרים הוצאות משפט בסך 45 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
 שלטי המחאה
 שלטי המחאה
שלטי המחאה
(צילום: מטה המאבק לשמירה על חוף פולג)
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "צר לנו שלמרות ששופט בית המשפט המחוזי ייעץ לעותרים למשוך את עתירתם ולמעשה הביע את עמדתו לגבי סיכוייה להתקבל המשיכו העותרים להתעקש ולהמשיך בעתירה. כפי שהודגש בעבר - התוכנית תוכננה ואושרה על פי כל דין וחבל שהעותרים גררו את תושבי השכונה להגיע להליך שסופו היה ברור וידוע מראש, הליך שבמודע גורם לבזבוז כספי ציבור הן של העירייה והן של התושבים. הנהלת העירייה רואה לנגד עיניה רק את טובת תושבי העיר ותמשיך לפעול בשקיפות מרבית בכל הקשור לפרויקט המלונות של רשות מקרקעי ישראל, בדגש על התועלת המשמעותית מפרוייקט זה לטובת התושבים בעיר נתניה".
מהעותרים נמסר בתגובה: "כמו שהבנו כבר בדיון, השופט צבי דותן נתן משקל משמעותי למועד ההגשה של העתירה וסבר שהשיהוי במקרה זה של שמונה שנים הוא משמעותי, על אף ההפרות של העירייה. למדנו את פסק הדין ושמחנו לגלות שההוצאות שנפסקו הם ברף התחתון שציפינו לו ומכאן אנו כבר נערכים להגשת הערעור לבית המשפט העליון ולשם כבר נגיע עם תקדימים משמעותיים שבהם לא נתנו לשיהוי לגבור על הפרת החוק. לדעתנו אין סיבה לא לבצע תסקירים סביבתיים ולא לדרוש מהעירייה לבצע את המוטל עליה (על פי הסכם הפשרה ועל פי החוק), רק בשל שיהוי, מאחר שהנזק שיגרם לסביבה הוא משמעותי פי כמה".
כל העדכונים - חדשות נתניה