חבר המועצה רני אלוש מסיעת "אחריי", שלח מוקדם יותר החודש מכתב לעיריית נתניה, שבו הוא טוען כי תכנית הבינוי שאחראית על תכנון השטח המלונאי בחוף פולג, מפרה הסכם פשרה משפטי שקיבל תוקף של פסק דין. על ההסכם חתמו ב-2003 בין היתר גם הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה.
1 צפייה בגלריה
(חוף פולג | צילום: אסף פרידמן)
קראו עוד:
אלוש טוען במכתבו, כי במסגרת תפקידו כחבר מועצה וחבר בוועדות התכנון של נתניה, הוא נחשף לאחרונה למידע הנוגע לשינויים מהותיים שבוצעו בתכנית של מתחם המלונות ושטחי מסחר בחוף פולג, אשר נוגדים לדבריו כאמור הסכם פשרה מתחילת שנות האלפיים. מדובר בהסכם שנחתם בתום מאבק משפטי ארוך בין חבר המועצה והמשנה לראש העיר לשעבר הרצל קרן, לבין הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה ויזמים בתחום הנדל"ן. כאמור, ההסכם קיבל מעמד של פסק דין. אלוש מוסיף וטוען כי על פי פסק הדין, תכנית הבינוי הנוכחית של חוף פולג שמקדמת העירייה צריכה להיות תואמת לתמ"א 13 (תכנית החופים הארצית), מה שבפועל לדבריו לא קורה.
אלוש טוען בין היתר כי העירייה פעלה בניגוד להסכם, בכך שלא ביצעה תסקירי השפעה על הסביבה, כלומר - בדקה איזו השפעה תהיה לתכנית המלונות החדשה על החוף וסביבתו. "למרבה התדהמה", כותב אלוש במכתבו, "התברר לי לאחרונה כי בזמן שעיריית נתניה קידמה במוסדות התכנון את תכנית האזור המלונאי והמסחרי בתכנית הבניה עיר ימים, היא פעלה לכאורה בניגוד גמור וקיצוני לאמור בהסכם הפשרה ובניגוד לפסק הדין ולא ביצעה אף לא תסקיר אחד".
אלוש מוסיף וטוען כי בתכנית החדשה, העירייה לא התייחסה לכלל השטחים באזור כמקשה אחת כפי שהתחייבה בהסכם הפשרה לפני 17 שנה, אלא לשטח של חוף פולג ולשטחים נוספים בתכניות אחרות בנפרד. "חשוב לציין, שהשטח נשוא התכנון מחדש וסביבתו, עשיר באתרי טבע רגישים, בחוף ים, בנחל ושפך של נחל וכן בחולות נודדים", כותב אלוש, "דבר אשר חייב לתכנן את השטח מחדש בזהירות וברגישות מתבקשת ותוך הסתמכות קפדנית על הקבוע בהוראות תמ"א 13 בנושא, ובכלל זה ביצוע מלא את התסקירים השונים המחויבים בתמ"א זו, וכן ביצוע תכנון מחדש את השטח...".
אלוש טוען במכתבו כי קיימות תכניות נוספות אותן העירייה מקדמת, שסותרות את אותו הסכם הפשרה מ-2003, מלבד תכנית המלונאות בחוף פולג. אלוש חותם את מכתבו בדרישה מהעירייה למלא אחר כל הוראות הסכם הפשרה.
גם קרן, שחתום על אותו הסכם פשרה, הביע את מורת רוחו מהמידע שחשף אלוש, ושלח מכתב לראש עיריית נתניה וליו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה, שבו טען כי הוועדה פעלה תוך כדי התעלמות מהסכם הפשרה עליו חתם. ל"מיינט נתניה" נמסר כי אלוש וקרן מתכננים להגיש עתירה בנושא לבית המשפט.
יש לציין כי אלוש אינו היחיד שמתנגד לתכנית הבינוי הנוכחית של חוף פולג במתכונתה הנוכחית. בחודש אוגוסט האחרון, נשלח מכתב מטעם ארגון "אדם טבע ודין" ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה, שבו העלה הארגון להגנת הסביבה טענות דומות לאלה שהעלה אלוש במכתבו.
בדומה לקרן ואלוש, גם ועד הפעולה לשמירה על חוף פולג, המורכב מתושבי הסביבה, מאיים לנקוט בצעדים משפטיים אם העירייה לא תמלא לדבריו את הוראות הסכם הפשרה. "אנו מופתעים מהגילויים האחרונים של חבר המועצה רני אלוש ועוקבים מקרוב אחר המכתבים שהוא ומר הרצל קרן שלחו אל ראש העיר והיזמים שחתומים על הסכם הפשרה", אומר דודו סלמה מוועד הפעולה לשמירה על חוף פולג. "אם יתברר כי התוכנית התקדמה ללא ההתחייבויות שניתנו בהסכם הפשרה ותוך התעלמות מתסקיר השפעה על הסביבה, אנו נפנה לבית המשפט ונדרוש להחזיר את התכנית לאחור ולתכנן את השטח מחדש, בצורה שתתאים למציאות של 2020 ותוך התחשבות בצרכים של הציבור ושמורות הטבע הסמוכות...נעביר את הנושא לחוות דעת משפטית באופן מיידי".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "תכנית הבינוי והפיתוח שאושרה לאחרונה למלונאות – נבדקה ונדונה בפני וועדת ערר, בפני וועדת הולחוף וגם בוועדת המשנה לעררים במועצה הארצית ואושרה על ידם. תכנית תמ"א 13/ 6 שסימנה את מתחם המלונות במסגרתה, ביטלה את תמא 13 בגבולותיה, ואישורה תואם לקבוע בהסכם הפשרה".
כל העדכונים - חדשות נתניה