בתחילת השבוע יצאו תלמידות שכבת ד' בבית הספר ממ"ד תחכמוני בנתניה לטיול שנתי אשר כלל מסלול מים. בסיום המסלול, בעת שהבנות החליפו בגדים בפינה מאולתרת שארגנו עבורן האימהות המלוות, הגיע למתחם אדם שלפי עדי ראייה צעק, קילל ואף הזיז את המגבות והפרגוד וחשף את הילדות בזמן שהן מחליפות בגדים. האימהות שליוו את הטיול עדכנו את מנהלת בית הספר על המקרה, וזו אף התלוננה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
טיול שנתי של תחכמוני
טיול שנתי של תחכמוני
הטיול השנתי של תחכמוני. "התלמידות נלחצו"
(צילום: פרטי)
"יצאנו 45 בנות עם שלוש מלוות, מורה ומאבטח לטיול שהסתיים בפארק אלונה, לשם הגענו בסוף מסלול המים בשביל להחליף בגדים ולעלות להסעה", מספרת אחת האימהות המלוות. "אבל בשל מספר גדול של ילדות וצעירות שמילאו את השירותים והמלתחות, נאלצנו לחפש מקום אחר להתארגן. במרחק של כמה צעדים משם מצאנו מחסן שזרוק לידו פרגוד ושם בעצם הבנות התחילו להתארגן".
לטענת האם ומלוות נוספות שהיו עדות למקרה, למקום הגיע גבר שהחל לקלל את הבנות ולהזהיר כי "האזור מצולם", תוך שהוא מפיל את הפרגוד ומזיז את המלוות שהסתירו את הילדות במגבות. "הוא פשוט דחף אותי", מספרת האם ומוסיפה שלנוכח המקרה היא גם הגיבה לו בבוטות.
"כעסנו כי הוא בחר להפיל את הפרגוד ולא נתן לבנות לסיים להתלבש", היא מסבירה. "הגבנו ככה, כי התלמידות ממש נלחצו ממה שקרה. הן בסך הכל ילדות קטנות והן היו בשוק מהתגובה שלו ולכן מיהרנו לעזור להן ולהכניס אותן לאוטובוס, שם ניסינו להרגיע אותן, וכמובן עדכנו את מנהלת בית הספר ניצה חכמון נוכח המקרה החריג".

2 צפייה בגלריה
הטיול הסתיים בסערה
הטיול הסתיים בסערה
הטיול הסתיים בסערה
(המחשה: Shutterstock)

קראו גם:

האם מספרת שרבע שעה אחרי שהמקרה הובא לידי המנהלת, הן עודכנו כי הוגשה תלונה במשטרה. אלא שלטענת האימהות המנהלת אף העירה להן על התנהגותן. "לצערי, התגובה הזו הגיעה גם מאימהות נוספות שבאו לאסוף את הבנות, שהן מיד שפטו אותנו על כך שענינו, במקום לשאול מה קרה", אומרת האם. "הן פשוט העבירו עלינו ביקורת וטענו שהרחקנו לכת בתגובה שלנו ולמחרת המקרה עשו לנו גם שיחה במעמד המנהלת ויו"ר הנהגת הורים שבמקום לגבות אותנו, גינו את הדרך בה הגבנו".
ממשרד החינוך נמסר: "במהלך טיול שנתי נכנסה קבוצת תלמידות בליווי הורים מלווים למתחם פרטי. בעקבות הדו שיח הלא מכבד, שהתעורר בין ההורים ובין בעל המתחם, בחרה מנהלת בית הספר, להעיר גם לצוות המלווים על התנהלותם בזמן האירוע. פרטי האירוע נבדקים בימים אלה על ידי מפקח בית הספר ובשיתוף עם הרשות המקומית זומנו ההורים והמנהלת לבירור חינוכי ליישוב המחלוקת בין הצדדים".