המצילים בחוף פולג בעיר אורן געדי ושלומי כחלון קפצו הבוקר (ראשון) למי הים לסייע לאדם מבוגר ששחה בים ושידר שהוא במצוקה. תוך כדי שהם מעלים את האדם על החסקה הם מבחינים במשהו מוזר.
1 צפייה בגלריה
מצילים משחררים את הטריגון
מצילים משחררים את הטריגון
מצילים משחררים את הגיטרן
(צילום: פרטי)
"תוך שאנחנו מעלים את האיש על החסקה הבחנו כי במקום מסתובבים דגי גיטרן הנחשבים לחיה מוגנת", סיפרו געדי וכחלון. "חזרנו לנקודה בה ביצעו את החילוץ וגילינו לצערנו כי הם לא סתם נמצאים באזור, אלא שהם במצוקה, לאחר שנתפסו בקרסים של דייגים, דבר האסור על פי חוק. מיהרנו לחלץ אותם מהקרסים שתפסו אותם על החסקה עצמו, מאחר שלא היתה דרך אחרת לטפל במקרה. לאחר ששלפנו מהם את הקרסים, בדקנו שהם כשירים לחזור למים ושחררו אותם לים".


קראו גם:

הגיטרן הוא מין של דג סחוס החי בימים רדודים ועד לעומק של 100 מטר בכל האוקיינוסים באזורים הטרופיים והסובטרופיים וחלקם גם בימים ממוזגים וקרירים. הגיטרן דומה במראהו לגיטרה ומכאן מגיע שמו. הוא בעל חרטום מוארך ועיניים קטנות וביכולתו להישאר על הקרקעית ללא תזוזה בזכות חורי סינון מים הממוקמים בראשו, אלה שואבים מים לתוך הזימים ובכך מבטלים את הצורך שלו בתנועה כדי לנשום. הוא חי לרוב על קרקעית הים והוא אורב לטרף מתחת לחול. אורכו לרוב מגיע לכמטר וחצי, אך חלק מהמינים ארוכים יותר. בחופי ישראל חיים מספר מיני גיטרניים בהם גיטרן אטלנטי, גיטרן מובהק וגיטרן חלווי. הגיטרן המובהק והאטלנטי מוגדרים בסכנת הכחדה ולכן בישראל הם נחשבים חיות מוגנות וקיים איסור לדוג אותן.