ילד בן 3 וחצי נשכח לבדו בגן ילדים בנתניה בסוף יום הלימודים השבוע. הוא אותר רק לאחר כשעה, הודות לסייעת בצהרון ששמעה את דפיקותיו על דלת הגן.
2 צפייה בגלריה
צוות הצהרון מצא את הילד
צוות הצהרון מצא את הילד
לא הבחינו שהילד לא הגיע לצהרון
(המחשה: Shutterstock)
סמוך לשעה 14:00, כשילדי הגן פוזרו לבתיהם ולצהרונים במתחם הסמוך, נשכח הילד בתוך הגן. הצוותים לא הבחינו כי הילד לא הגיע לצהרון עם יתר ילדי הגן.
אמו של הילד מספרת כי מאז המקרה בנה הקטן בטראומה וממאן להיכנס לגן הילדים. "מאז המקרה הוא חסר מנוחה וחושש", היא מסבירה. "זה פשוט מחדל של צוות המקום, שככה הלך והשאיר את הילד שלי לבדו, נעול בגן".
ההורים מספרים כי הם גילו על המקרה רק לאחר שבנם חולץ מהגן על ידי סייעת הצהרון. "הם עדכנו אותנו שהוא היה ממש במצוקה ובכה בהיסטריה והצוות מצא אותו מכוסה בצרכיו, החליף לו בגדים וניסה להרגיעו", מספרת האם. "גילינו שהילד שלי נשאר בגן אחרי שכולם הלכו ואף אחד לא בא לבדוק אם יש מישהו בגן, פשוט סגרו את האור והדלת והלכו. אף אחד לא שמע אותו בוכה, צועק או דופק על הדלת".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים. יש מערכת לגילוי אש?
גן ילדים. יש מערכת לגילוי אש?
"פשוט סגרו את האור והלכו"
(המחשה: Shutterstock)

קראו גם:

איך הילד מרגיש?
"למרות שעברו כמה ימים מאז המקרה, הילד שלי לא רגוע. הוא לקח את זה מאוד קשה. הוא ממש מפחד שזה יקרה עוד פעם. הוא בטראומה. הוא ממש לא רוצה להיכנס לגן. הילד שלי גיבור, אלמלא התושייה שלו שצעק ובכה ללא הפסקה, הוא עוד עלול היה לבלות שם לילה שלם, בלי שאף אחד יידע להגיד לנו איפה הוא. כשגננת או סייעת סוגרת גן, היא לא בודקת שהמקום ריק, לא עושה סיבוב לפני שהיא נועלת? אני לא מבינה איך דבר כזה קורה".
מעיריית נתניה נמסר: "מדובר באירוע חריג. הילד אותר על ידי צוות הצהרון והוריו עודכנו מיידית ומלווים על ידי השירות הפסיכולוגי וכן על ידי מעטפת הפיקוח ומנהל החינוך. חקירת האירוע מנוהלת על ידי קב"ט הרשות ובליווי האגף לגיל הרך, הפיקוח במשרד החינוך והחברה למתנ"סים והמסקנות ייושמו מיידית".