לינוי ארבע בת ה-17 וחצי שעשתה החלקת שיער ביום שלישי שעבר לא האמינה שהיא תסיים את אותו היום בבית החולים, כשהיא סובלת מפגיעה קשה בכליות.
3 צפייה בגלריה
לינוי ארבע בבית החולים
לינוי ארבע בבית החולים
לינוי ארבע בבית החולים
(צילום: פרטי)
לינוי, תלמידה בתיכון "תמר אריאל" בנתניה במגמת ספרות, אושפזה בבית החולים לניאדו בנתניה במחלקת טיפול נמרץ ילדים לאחר שחומר ההחלקה שנמרח לה על הקרקפת גרם להרעלה ופגיעה בתפקוד הכליות.
ביום חמישי שעבר חלה החמרה במצבה של לינוי והיא הועברה בטיסה מיוחדת לבית החולים וולפסון בחולון. מאז היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ וכיום מצבה יציב.
"זו לא הפעם הראשונה שלינוי עושה החלקה כזו", מספרת סימה, אמא של לינוי. היא אומרת שחשוב לה שאנשים יבינו את הסכנה של החומרים האלו, במיוחד בימים אלו שצעירות רבות רוצות שיער חלק וחלקן מחפשות אחר החלקות זולות כחלק מההכנות שלהן למסיבות הסיום. "בפעם הקודמת שלינוי עשתה את אותה ההחלקה לא קרה לה כלום, אבל הפעם אחרי ההחלקה היא הגיעה לבית חולים".

3 צפייה בגלריה
חומרים מסוכנים בהחלקת שיער
חומרים מסוכנים בהחלקת שיער
חומרים מסוכנים בהחלקת שיער
(המחשה: Shutterstock)

מה קרה ללינוי?
"היא הרגישה לא טוב אחרי ההחלקה. היא כל הזמן אמרה לנו שהיא מרגישה שהקרקפת שלה נשרפת. היא התחילה להרגיש בחילות ולהקיא בלי הפסקה ולכן מיד פינינו אותה ללניאדו. בגלל מה שקרה ללינוי אני לא סומכת יותר על אף חומר, גם אם הוא מאושר על ידי משרד הבריאות, כמו החומר ששמו ללינוי. גילינו שזה לא המקרה הראשון שצעירות מקבלות הרעלה מהחלקת שיער, אלא המקרה החמישי. כך סיפרו לנו בבית החולים".
סימה מוסיפה: "הבחורה שעשתה לה את ההחלקה היא מישהי מקצועית. היא גם שלחה לנו את כל האישורים של חומרי ההחלקה שבהם היא השתמשה. בגלל שמדובר במישהי שהיא מקצועית ועושה את זה הרבה שנים לא חששנו. היא היתה בשוק מהתגובה הקשה של לינוי לחומרים ושדבר כזה קרה בכלל".

קראו גם:

מה מצבה של לינוי כיום?
"היא עדיין מאושפזת בטיפול נמרץ אבל מתאוששת. תודה לאל שהיא לא תצטרך לעבור דיאליזה. בבית החולים וולפסון עושים הכל כדי לעזור לה".
לינוי, שמוקפת בחברים ובני משפחה בבית החולים, אומרת שהיא לא האמינה שאפשר להגיע לטיפול נמרץ בגלל טיפולי שיער.

3 צפייה בגלריה
לינוי ארבע
לינוי ארבע
לינוי ארבע. "זה יכול לקרות לכל אחת"
(צילום: פרטי)

"אחרי מה שקרה אני לא מאמינה שאני אעשה עוד פעם החלקה", מבהירה לינוי. "עשיתי החלקה כי השיער שלי מקורזל ומאוד רציתי שיער כמו של כולן - חלק ומסודר כזה, אבל אחרי מה שקרה לי אני בספק אם אני אתפתה לעשות את זה עוד פעם. מטעויות לומדים ואחרי מה שקרה, גם אם משהו מאושר לשימוש, אני לא מאמינה לשום דבר. זה יכול לקרות לכל אחת. בחלום הכי גרוע שלי לא חלמתי שדבר כזה יכול לקרות. זה מאוד מפחיד".
מתי את משתחררת מבית החולים?
"אני לא יודעת מתי אני אמורה להשתחרר. אני עדיין מאושפזת כי מחכים שהכליות שלי יחזרו לתפקד כמו שצריך. בינתיים אני מקבלת תרופות ותחת מעקב. אני מבקשת ממי שקוראת את הכתבה הזאת לבדוק טוב את החומרים לפני שהיא עושה החלקה ולבדוק למה היא אלרגית".