הנקזים העירוניים המזרימים את מי הגשם לים נפתחו. תושבים מתלוננים כי הם מהווים סכנה לילדים ולבעלי החיים ומתריעים מפני זרימה של שפכים לים.
3 צפייה בגלריה
חוף פולג
חוף פולג
חוף פולג
(צילום: אסף פרידמן)
תושבים מנתניה שביקרו בחוף הים בשבוע שעבר מצאו את פתחי הנקזים בחוף סירונית ופולג פתוחים וללא גידור, אשר ימנע מילדים ובעלי חיים להיכנס לתוך המתקן.
"הנקז המרכזי בין החוף הדרומי והצפוני של חוף פולג נשאר פתוח וכך גם נקזים נוספים מהם מועברים מי ביוב, שפכים ושמנים ואפילו חפצים אל תוך הים", מספר חבר המועצה רני אלוש. "נושא הנקז העירוני בנתניה שהולך אל הים כברירת מחדל גורם למספר נזקים שלא ניתנים לתיקון, החל מכך שהמתקנים עצמם בחוף הים הוקמו רובם ככולם ללא היתר בניה וללא תוכנית. בנוסף, המים הזורמים מהנקזים בנתניה כוללים שפכים וכך מגיעים בין השאר שפכים אל הים".

3 צפייה בגלריה
הנקז הפתוח
הנקז הפתוח
הנקז הפתוח
(צילום: פרטי)

אלוש מבקש להבהיר כי בנוסף למי הביוב יש חשש לחדירת מזהמים נוספים. "הניקוז מהכבישים כולל שמנים ופסולת שמגיעים גם הם לים", הוא אומר. "המתקנים בחופי הים מהווים סכנה ברורה ומיידית ומפגע להולכים בים מאחר שיש בהם פתח פעור המאפשר כניסת ילדים לתוכו וכן פגיעה של ההולכים בים מחפצים חדים הנסחפים עם המים. דבר אחרון ולא פחות חשוב הוא הנושא של הרס חופי נתניה בכך שהמים זורמים מהחוף לים וגורעים איתם את חול הים היקר אל תוך הים. לאט לאט הם גרמו להקטנת רצועת החול בסביבת המתקנים".

3 צפייה בגלריה
רני אלוש. "ללא היתר"
רני אלוש. "ללא היתר"
רני אלוש
(צילום: יאיר שגיא)

"אין סיבה לפתוח נקזים שלא בעונת החורף", מבהיר גורם בכיר ברשות הטבע והגנים שנחשף לתמונות שצילמו התושבים. "בעונת הקיץ מועברים לים שפכים ולכלוך מהכבישים, ולא מי גשמים. זה מזהם את הים ומהווה סכנה למתרחצים והחי, אם ישנו זיהום".
פעילה חברתית שצעדה ביום שבת לפני כשבוע על חוף הים אומרת: "זאת לא הפעם הראשונה שפותחים נקזים בחופי נתניה לא בעונת החורף. לא תמיד נגרם זיהום למי הים כתוצאה מפתיחת הנקז, אבל תמיד יש סכנה שיקרה פה אסון. מספיק שילד סקרן או בעל חיים ייכנס לנקז. סכנה כפולה ומכופלה במקומות בהם אין גידור מתאים".

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "בנתניה למעלה מ-30 נקזים וכולם מגודרים (כמובן עם פתח לזרימת המים). בשל האקלים המשתנה וגשמים שירדו עד לאחרונה, נסגרים הנקזים בימים אלה".