החייל הנתנייתי איתי חן מציין היום (שישי) את יום הולדת ה-20 בשבי החמאס ברצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
איתי חן
איתי חן
איתי חן
(צילום: באדיבות המשפחה)

איתי נמצא כבר 119 ימים בשבי החמאס, מאז נלקח באותה שבת שחורה של ה-7 באוקטובר על ידי מחבלים מבסיסו שבעוטף. הוריו, חגית ורובי, שמנהלים מאבק להשבתו הביתה יחד עם 135 החטופים הנוספים בארץ ובחו"ל, לא האמינו שבנם יציין את יום הולדתו בשבי. עד ליום המיוחל שבו בנם יחזור ובכדי לשמח אותם שלחו מפורסמים במדינה, בהם חברי כנסת ואמנים, ברכות מצולמות לבנם איתי, ואלה אוגדו יחד לסרטון מרגש.
מי שיזם את שליחת עשרות הברכות ליום הולדתו של איתי, פנה למפורסמים ברחבי הארץ וערך את הברכות לסרטון מרגש הוא חברו ושכנו בן זאבי, שכתב גם שיר לאיתי שפורסם לקראת היום ה-100 שלו בשבי החמאס.

מפורסמים מברכים את החטוף איתי חן ליום הולדתו
(צילום: בן זאבי)


"התגובות היו טובות", מספר זאבי. "פניתי להרבה אנשים וביקשתי שיברכו את איתי ליום הולדתו. עשיתי את זה כי איתי הוא בין החברים היחידים שלי ואני מאוד מתגעגע אליו. למדנו יחד בשכבה וגם התאמנו יחד בחדר כושר. חשבתי שעד עכשיו הוא כבר יהיה בבית, אבל זה לא קורה בינתיים. חשבתי על הרעיון כי רציתי לשמח את הוריו של איתי וגם את איתי, שיראה כשהוא יחזור שלא שכחו אותו.

קראו גם:


"הלוואי שהוא היה פה בבית לחגוג איתנו, אבל, לצערי, מכיוון שעוד לא נסגרה עסקה שתחזיר אותו הביתה, החלטתי לחגוג לו ולארגן לו ברכות יום הולדת מכל מיני מפורסמים שהוא אוהב. עבדתי על הפרויקט הזה במשך שבוע וחצי. שמרתי את זה בסוד, וסיפרתי רק לאתי, אחותה של חגית, על הרעיון והיא התרגשה מאוד. הסברתי לה שחשבתי לעשות ממש מצגת מ-20 סרטונים של ברכות יום הולדת עם תמונות של איתי ועם השיר שכתבתי. אבל בסוף הגיעו הרבה יותר מ-20 סרטונים. בין המפורסמים ששלחו לי סרטונים היו חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, הזמר דודו פישר, הסופרת ליהיא לפיד, המוזיקאי יונתן מילר, ברוך בן יגאל, אביו של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל, השחקנית אורנה בנאי, אלי רוט מנינג'ה ישראל, השחקן מייקל לואיס, הקומיקאי יונתן ברק, השף ארז קומרובסקי והשחקן דין מירושניקוב. ממש הרבה סרטונים. זה מרגש מאוד".

3 צפייה בגלריה
אורנה בנאי, מייקל לואיס ודין מירושניקוב
אורנה בנאי, מייקל לואיס ודין מירושניקוב
אורנה בנאי, מייקל לואיס ודין מירושניקוב
(צילום: בן זאבי)

היו כאלו שלא הסכימו?
"כן, אבל בעיקר בגלל שזה היה להם מוזר לאחל מזל טוב למישהו שבשבי. הם ביקשו שאשלח להם דוגמאות ובאמת בסוף חלק מהם השתכנעו ושלחו".

3 צפייה בגלריה
איתי חן עם הוריו
איתי חן עם הוריו
איתי חן עם הוריו
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה אמרו ההורים שלו?
"הם מאוד התרגשו מהרעיון, בעיקר אמא של איתי, חגית. היא ממש היתה בשוק כי היא לא רצתה שהבן שלה יחגוג יום הולדת בשבי. היא חשבה שהוא כבר יהיה בבית. זה עצוב לה שהוא עדיין שם. זה קשה לה ולרובי מאוד. עם זאת, היא מאוד שמחה שכל כך הרבה אנשים אוהבים את איתי ואמרה שכשהוא יחזור זה יעודד אותו לראות את זה, שהוא יראה כמה אנשים דאגו לו ורצו שהוא יחזור".