בתחילת השבוע נפתחה לראשונה בנתניה חנות פופ אפ ייחודית.
2 צפייה בגלריה
חנות פופ אפ חדשה בנתניה למען המפונים
חנות פופ אפ חדשה בנתניה למען המפונים
חנות פופ אפ חדשה בנתניה למען המפונים
(צילום: דודו סלמה)

החנות, שבה עשרות אלפי פריטי לבוש חדשים של המותג אמריקן איגל, נפתחה בחלל באצטדיון נתניה לטובת תושבים מהדרום ומהצפון שפונו לנתניה בגלל המלחמה ומתגוררים בה כעת. מאחורי המיזם הזה עומד הפעיל החברתי דודו סלמה, שהקים את החמ"ל של עיר ימים ומנהל אותו.

קראו גם:

"החלטתי יחד עם אגף הרווחה בעירייה וראש העירייה לפתוח חנות בגדים שכזו בשביל לשמח את המפונים", מספר סלמה, "ראינו את הצורך שלהם לחזור לשגרה ועלה הצורך של תרומת ביגוד חדש עבורם. לכן פנינו לחברת אמריקן איגל שהסכימה מיד למיזם ושלחה לנו למעלה מעשרת אלפים פריטי לבוש, שאותם מיינו מתנדבים והכינו לתצוגה בחנות אמריקן איגל שכל כולה מתנה למפונים". סלמה מספר שביום ראשון הוא אירח כ-65 משפחות שהגיעו להרצה של החנות שהוקמה כחלק מפעילות החמ"ל האזרחי-צבאי של עיר ימים בניצוחו.

חנות פופ אפ בנתניה למפונים
(צילום: דודו סלמה)


מה זה אומר?
"שהודות לתרומה המטורפת הזו, לשיתוף הפעולה של העיריה וראש העירייה ולמתנדבים ומתנדבות בחמ"ל שלנו, חמ"ל אזרחי-צבאי עיר ימים שהקמתי עם תחילת המלחמה, משפחות המפונים יכולות להירשם ולהגיע ולקחת בחינם פריטי לבוש לנשים בחנות שנפתחה במיוחד עבורן באצטדיון העירוני של נתניה באחד החללים".
איך מרימים אופרציה שכזו?
"פנינו לחברת המשאיות אוריין שמשלחת לנו ציוד והעבירה עבורנו שתי משאיות מלאות של ביגוד לאצטדיון. במשך שלושה שבועות הגיעו המתנדבים שלנו לעזור לענבל ירושלמי, שהובילה מטעם החמ"ל שלנו את הפרויקט. הם מיינו יחד את כל הבגדים, הורידו זמזמים, חילקו את הבגדים לפי מידות וסוגים וסימנו אותם ולבסוף גם ניקו את החלל וסידרו את החנות המדהימה הזו. כאלף משפחות מפונים נרשמו עד כה שהם מעוניינים להגיע לחנות. כל מי שנרשם זכאי להגיע ולקחת שלושה פריטים לבוש לכל אישה בחינם. החנות נפתחה בימים הראשונים כפיילוט למפונים של שני בתי מלון בנתניה ובהמשך השבוע היא נפתחה רשמית ויתר המפונים שמתגוררים כעת בעיר מוזמנים להגיע אליה".

2 צפייה בגלריה
דודו סלמה
דודו סלמה
דודו סלמה
(צילום: פרטי)

איך הצלחתם להרים חנות כזו כל כך מהר?
"זה לא רק אני, אלא בעזרת שיתוף פעולה עם הרבה גורמים, למשל אגף הרווחה של עיריית נתניה, וגם בזכות תלמידים שהגיעו מבתי הספר בעיר, ש"י עגנון, טשרניחובסקי ואורט גוטמן, שביחד עם כל המתנדבים של חמ"ל עיר ימים שמתנדבים מאז תחילת המלחמה לסייע לחיילים ולמפונים שהגיעו לבתי המלון בנתניה, התגייסו ועזרו לארגן את הכל כך שהחנות תהיה מוכנה עבור המפונים. הם גם אלו שימשיכו לתפעל את המקום בהמשך".
איך היו התגובות?
"היו תגובות מדהימות של אנשים שבאו, חיבקו ואמרו לנו תודה. זוהי זכות גדולה לסייע לאנשים שנמצאים רחוק מביתם זה החודש הרביעי".