עיריית נתניה פרסמה למתן תוקף את תוכנית מחלף איינשטיין שאמורה להוריד את עומסי התנועה בכניסה וביציאה מצפון העיר, בעיקר מרחוב הרצל.
2 צפייה בגלריה
מחלף איינשטיין אושר סופית
מחלף איינשטיין אושר סופית
מחלף איינשטיין אושר סופית
(צילום: איוולב מדיה)

התוכנית המשלימה את מחלף איינשטיין בצפון העיר תהפוך את המחלף שזכה לכינוי "מחלף יהלום" למחלף מלא שיכלול גשר מעל כביש 2 (כביש החוף) וכן מערך רמפות גישה מכביש החוף, שיאפשרו את חיבור צפון העיר לכביש החוף בכיוונים צפון ודרום. התוכנית אמורה לצאת אל הפועל בעוד כשנתיים.
פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים תחבורתיים שמטרתם קידום התשתיות התחבורתיות של נתניה בתוך העיר וממנה ובהם: הקמת מחלף נוסף שנפתח בכביש החוף - המחלף הדרומי ביותר של נתניה הכולל חיבור מלא למתחם וינגייט, מכל הכיוונים ולמעשה מייצר חיבור טוב יותר של נתניה לכביש 2. במקביל לחיבור זה החלה העירייה בביצוע של החיבור הצפוני ביותר - למתחם חבצלת ולשכונת חוף הזהב החדשה.

2 צפייה בגלריה
עומסי תנועה ביציאה מנתניה
עומסי תנועה ביציאה מנתניה
עומסי תנועה ביציאה מנתניה
(צילום: שאול גולן)

באוגוסט האחרון נפתח לתנועה גשר הולכי רגל חדש בין רחוב הרצל למכבים מעל כביש החוף במסגרת פרויקט "נתיבים מהירים" של משרד התחבורה. על פי ההסכם שנחתם בין חברת נתיבי איילון לבין מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, יוקם מחלף וינגייט בסמוך לקיבוץ יקום על כביש 2, דרכו יוכלו המבקרים לעשות דרכם למכון ישירות מכביש 2 ללא צורך בביצוע פניית פרסה. בניית המחלף החלה בסוף שנת 2021 והוא אמור להיפתח לתנועה בקרוב.

קראו גם:

בשנים האחרונות התפתחה נתניה בקצב מהיר ולפיכך אחת המשימות החשובות ביותר שהציבה לעצמה העירייה היא שיפור המערך התחבורתי הן במסגרת הדרכים הפנימיות בעיר, הן בחיבור נתניה לדרכים הארציות. מראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר נמסר כי היא יזמה את חיבור העיר מצפון כי סברה שיש לתת מענה למצב שבו רחוב הרצל לבדו מנקז אליו את כל התנועה הנכנסת והיוצאת מהעיר.
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר: "נתניה תהיה העיר הראשונה שתצא מהפקקים. אנחנו מקדמים השקעת ענק של 2 מיליארד שקל בפתרונות תחבורה. אנחנו מקדמים מחלפים וכבישים שיקלו את עומסי התנועה וישחררו את נתניה צפונה. לנתניה תהיה תחנת רכבת שלישית, רכבת קלה, וגם חיבור למטרו".