הוועדה המחוזית אישרה לעיריית נתניה את הפקדת התוכנית להפיכת מסעף איינשטיין למחלף. המחלף יכלול גשר מעל כביש החוף למעבר כלי רכב, הולכי רגל ושבילי אופניים ובתוך כך - יאפשר גם יציאה צפונה וכניסה למי שבא מכיוון תל אביב. כיום מדובר, במסעף המאפשר יציאה לכיוון תל אביב וכניסה לנתניה לבאים מצפון בלבד.
2 צפייה בגלריה
תוכנית הקמת מחלף איינשטיין
תוכנית הקמת מחלף איינשטיין
תוכנית הקמת מחלף איינשטיין
(צילום באדיבות העירייה)
על פי העירייה, המחלף יקל בעיקר על תושבי צפון העיר, שכן הוא ישלים את חיבור האזור לכביש החוף לצפון ולדרום.
יצויין כי מחלף איינשטיין המחבר את צפון נתניה לכביש החוף החל את דרכו התכנונית לפני כעשור. השלב הראשון של החיבור בוצע לפני כשש שנים וכלל כניסה ויציאה מוגבלים "ימינה-ימינה".
2 צפייה בגלריה
כביש 2. הקלה לתושבי צפון העיר
כביש 2. הקלה לתושבי צפון העיר
כביש 2. הקלה לתושבי צפון העיר
(צילום: איתמר רותם)
מיד בסיום שלב א' החלה עבודה תכנונית להקמת מחלף מלא. עבודה זו זכתה כאמור בשבוע שעבר להישג משמעותי, לאחר תיאום תכנוני מורכב עם צוותי העבודה של משרד התחבורה, נתיבי ישראל והוועדה המחוזית, כאשר בתום ההליך החליטה הוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית המפורטת להקמת המחלף.
לדברי מהנדס העיר, ארז טל, העבודה לא הסתיימה והתכנון המפורט לביצוע ייעשה בתיאום עם תוכנית משרד התחבורה לשידרוגו של כביש 57 ולמחלף נתניה המחודש.
ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר: "מדובר באחד מעורקי התחבורה החשובים לעיר, אותו אנו מקדמים אל מול משרד התחבורה מזה מס' שנים. המחלף יצטרף לתשתיות תחבורתיות נוספות שהקמנו כאן במהלך השנים ובהם גשר האחדות".
לכל העדכונים - חדשות נתניה