משרד התחבורה עדכן את ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר לגבי פעילות מוניות השירות בנתניה, שהופסקה לפני כשנתיים.
3 צפייה בגלריה
מונית שירות בנתניה. הפסקת הפעילות תפגע בתושבים
מונית שירות בנתניה. הפסקת הפעילות תפגע בתושבים
מונית השירות בנתניה צפויות לחזור
(צילום: יאיר שגיא)

נזכיר כי ביוני 2022 הופסק שירות המוניות של חברת "שי-לי" ברחבי העיר, לאחר שהחברה הודיעה על הקפאת פעילותה חודש לפני כן בשל חוסר כדאיות כלכלית. תושבים רבים בעיר התרעמו אז על ההחלטה, שכן מוניות השירות שימשו תושבים רבים, בהם סטודנטים, עובדים ואוכלוסיות מוחלשות בשעות בהן אין שירות של תחבורה ציבורית או במטרה להגיע ליעדים אליהם לא מגיעים האוטובוסים. בהתחלה סיפקה החברה שירות של חמישה קווים, שכללו קו לאבן יהודה וקו 22 לאורך מרכז העיר, שדעך בתקופת הקורונה כי לא היה כלכלי. בשנת 2022 היו פעילים שני קווים לנסיעות פנים עירוניות, קו 84 שמגיע לאזור התעשייה החדש מצפון העיר וקו 79 שחצה את כל העיר, כולל הטיילת של אזור פולג. קווים אלה סיפקו שירות לכ-12 אלף איש ביום (ממוצע של רבע מיליון בחודש).

3 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס עמוסה בנתניה
תחנת אוטובוס עמוסה בנתניה
משתמשי התחבורה הציבורית התרעמו על הפסקת השירות
(צילום: פרטי)

בעקבות הפסקת השירות פנתה ראש עיריית נתניה מספר פעמים למשרד התחבורה וביקשה לחדש את השירות. במרץ האחרון סוכם בינה לבין שרת התחבורה מירי רגב כי מוניות "שי לי" יחזרו לפעילות. השבוע מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן שלח מכתב לראש העירייה: "בעקבות פניותייך הרבות אנו שוקדים על הכנת מכרז להפעלת מוניות השירות בעיר הצפוי להתפרסם ברבעון השני של השנה ובחירת הזוכה צפויה לקראת סוף הרבעון השלישי של השנה".

קראו גם:

עוד ציין בן זקן במכתבו: "חברת שי לי זכתה בהפעלת להפעלת מוניות שירות בעיר נתניה. בשל טעות בהצעתה למכרז, שהסב לה הפסדים מההפעלה, במאי 2022 הודיעה החברה על הפסקת פעילותה בעיר. במהלך התקופה שממועד הפסקת השירות נעשו מספר ניסיונות לחדש את השירות, במסגרת המנגנונים הקבועים במכרז אך עד כה ניסיונות אלו העלו חרס".
לפי מכתבו של זקן נראה כי לקראת סוף השנה יחזרומוניות השירות בעיר לפעילות.

3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
(צילום: פרטי)

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר: "לאחר מאבק ממושך שהובלתי מול משרד התחבורה, מוניות השירות יחזרו לעיר. פרויקט חשוב זה מצטרף להשקעה ענק של 2 מיליארד שקל בפתרונות תחבורה מתקדמים, מחלפים וכבישים שיקלו את עומסי התנועה. לנתניה תהיה תחנה רכבת שלישית, רכבת קלה וגם חיבור למטרו. נתניה תהיה העיר הראשונה שתצא מהפקקים. אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל המשרד משה בן זקן על שיתוף הפעולה".