הבוקר (שלישי) זיכה בית המשפט המחוזי בלוד את ולדיסלב פופוב בן ה-23 מנתניה, שדקר למוות את הוריו סרגיי ואולסיה בדירתם בעיר במאי האחרון. בית המשפט קיבל את המלצת הפרקליטות והסנגוריה הציבורית שהתבססה על חוות הדעת הפסיכיאטרית מטעם המדינה אשר מצאה כי הנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה ואינו כשיר לעמוד לדין.
3 צפייה בגלריה
מעצר החשוד ברצח הוריו
מעצר החשוד ברצח הוריו
מעצרו של ולדיסלב פופוב אחרי הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי החלטת בית המשפט, הנאשם יזוכה מחמת ביצוע המעשה כאשר הנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה בשל מחלת נפש. הוא יאושפז במוסד רפואי סגור עד לתקופה המירבית של 25 שנה הקבועה בחוק. בנוסף ציינו השופטים בהחלטתם כי "הנאשם יאושפז בתנאים פסיכיאטרים אשר עליהם יורה הפסיכיאטר המחוזי. תשומת לב הגורמים הפסיכיאטרים לכך שבחוות הדעת מצוין כי יש לאשפז את הנאשם במחלקה ברמת ביטחון מירבית".
עורך דינו של פופוב, עו"ד אבי כהן, מסר: "מדובר במקרה טרגי מאין כמותו. הנאשם הינו בחור צעיר מאוד, ששירת שרות מלא בחיל האוויר. למרבה הצער, מצבו הנפשי הידרדר ביותר לאחר שחרורו מצה"ל. הנאשם הבין זאת וביקש להתאשפז כשבועיים לפני המקרה, אך הפסיכיאטר סירב למרבה הצער לאשפזו, וכך ייתכן מאוד שהיה נמנע האסון הנורא. אני שמח שפרקליטת המחוז קיבלה את עמדתי והסכימה לזיכויו כיוון שהיה חולה בעת המקרה. אני מקווה שיקבל את הטיפול התרופתי בבית החולים, וכאשר יחלים ישוחרר וינסה לשקם את חייו".

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הרצח בנתניה לפני ארבעה חודשים
(צילום: פרטי)

כזכור, ביום שישי (12.05) דיווחו השכנים למשטרה על סימני דם סמוך לדלת הדירה של משפחת פופוב. בעקבות הדיווח הגיעו שוטרי תחנת נתניה למקום וגילו דירה אפופת ריח של גז וגופות של גבר ואישה עם סימני אלימות קשים. בהמשך, קצין הבילוש של התחנה מצא את כלב המשפחה זאוס כשהוא דקור בבטנו ובצווארו והוא הועבר לטיפול הווטרינר העירוני, שם טופל ארוכות וחייו ניצלו. ביוני האחרון זאוס אומץ על ידי בלש במשטרה וזכה בחיים חדשים.

קראו גם:

מכתב האישום שהגיש עורך הדין יצחק מורדוך מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית המשפט המחוזי בלוד ביוני האחרון עולה כי פופוב החליט להמית את הוריו ללא סיבה ידועה וכי רצח בדקירות סכין את שני הוריו. כתב האישום ייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, התעללות בבעל חיים, מעשה פזיזות בחומר לקיח ושיבוש מהלכי משפט.

3 צפייה בגלריה
הכלב זאוס עם הווטרינרים והשוטרים
הכלב זאוס עם הווטרינרים והשוטרים
הכלב זאוס עם הווטרינרים והשוטרים
(צילום: רן אליהו)

לפי כתב האישום, פופוב, שהתגורר עם הוריו והכלב בנתניה, ניגש בשעה 03:00 לפנות בוקר למטבח, לקח סכין והחל לדקור את אביו בחוזקה וברצף בזמן שישן במיטתו. אביו התעורר, ניסה להתגונן ללא הצלחה וניסה להגיע למטבח. בשלב מסוים, נשברה ידית הסכין ולכן פופוב חזר למטבח, נטל סכין אחרת והמשיך לדקור את אביו עד שקרס.
באותו הזמן, אמו התעוררה, ראתה את ההתרחשות וניסתה להימלט מהדירה. בזמן שניסתה לפתוח את דלת הדירה, פופוב התקרב אליה והחל לדקור אותה בחוזקה מספר רב של פעמים תוך שהיא מנסה להתגונן מפניו. בהמשך פופוב הטיח בראשה חפץ מספר פעמים עד שקרסה. בשלב מסוים הוא דקר גם את הכלב של המשפחה זאוס. הוא השתמש בארבע סכינים שונות כדי לדקור למוות את הוריו ואת הכלב.
בהמשך הוא החליט להימלט מהארץ, לכן התקלח, החליף בגדים והכין תיק עם דרכון וכרטיסי האשראי של הוריו. בסביבות השעה 07:30 בבוקר, לפני שעזב את הדירה, פתח את ברזי כירת הגז כדי שהגז ידלוף ויגרום לשריפת הדירה. לאחר מכן, יצא מהדירה, הזמין מונית לשדה התעופה ולאחר שהגיע לשדה ולא הצליח לרכוש כרטיס טיסה באמצעות כרטיסי האשראי של הוריו, לקח מונית חזרה לנתניה ושם נעצר.