ההלם ברחוב בכור שטרית בנתניה הורגש היטב גם ימים אחרי הרצח של בני הזוג סרגיי ואולסיה פופוב. העובדה שהחשוד המרכזי במעשה הוא הבן ולדיסלב, שעל פי השכנים היה שקט ומופנם, רק הופכת את מה שקרה לקשה הרבה יותר לעיכול.
3 צפייה בגלריה
מעצר החשוד ברצח הוריו
מעצר החשוד ברצח הוריו
מעצר החשוד ברצח הוריו
(צילום: דוברות המשטרה)
ולדיסלב פופוב בן ה-23 הוא כאמור החשוד המרכזי ברצח הוריו ביום שישי לפני כשבוע. בחקירתו טען להגנה עצמית ואמר כי דקר את אביו למוות מאחר וחשש לחייה של אמו. את הסיבה בגינה דקר גם את כלב המשפחה הוא לא חשף. מעצרו הוארך בשבוע שעבר והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית.
הרצח זעזע את השכונה השקטה. השכנים מספרים כי אולסיה וסרגיי היו "זוג מקסים, מנומס ונעים הליכות עם סדר יום קבוע שכלל בית, עבודה וטיולים עם הכלב".
"הם גרו בדירה קטנה, כמו רוב הדירות במבנים הישנים פה", מספרת אחת השכנות. "תמיד שמרו על סדר וניקיון. ממש אנשים טובים ושכנים טובים. הם היו משפחה נורמטיבית. שקטה מאוד. האמא מנומסת והאבא גם. הם לא עשו רעש. אנשים שקטים ושכנים טובים".

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: פרטי)

"עבדתי עם האבא לא מעט במשך השנים בחברת שליחויות, ואני בהלם שככה הוא מת", מספר שכן אחר. "לא מגיע לאף אחד למות ככה. אני לא יודע איך להגיב למקרה הזה, זה לא נתפס. זה לא הטיפוס שיעשה מעשה שכזה, לא ממה שאני הכרתי אותו". לדבריו, "הבן הצעיר התגורר עם הוריו ומעולם לא שמענו אותם רבים. זו משפחה טובה. מאוד הפתיע אותי לשמוע שזה מה שקרה. זה לא נתפס".
שכן נוסף מספר שהיה קשר טוב בין ההורים שכבר היו גרושים מספר שנים אבל חזרו לפני כשנתיים לחיות ביחד. "הבעל חזר לגור פה. זה היה מפתיע כי כולם ידעו שהם כבר לא ביחד. הכרתי את האבא טוב ומדובר באיש שקט, לא צועק, לא אלים, איש עבודה. אחד כזה שתמיד נחמד ומדבר יפה עם השכנים. לא אחד שמקלל או צועק. כל המקרה הזה הוא שיגעון אחד גדול. לא ברור לי מה קרה שם. האבא בעצמו סיפר לי שהם היו גרושים ושהוא חזר לגור עם הגרושה שלו והילד רק לאחרונה. זה פשוט אסון שזה נגמר ככה".
לטענתו של ולדיסלב, הסיבה לכך שהוא דקר את האב סרגיי (43) למוות, היא בשל מצוקת האם אולסיה (43). לטענת הבן, אביו דקר את אמו באמצעות סכין וגרם למותה. בנוסף, הוא טוען כי הפציעה ממנה הוא סובל היא תוצאה של מאבקו באב המשפחה שתקף את האם.

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: דוברות מד"א)

"ולדי הוא ילד טוב, רגיל", מספר אחד השכנים. "הכרתי אותו טוב. ילד מקסים ומחונך. אי אפשר להאמין שהוא מואשם בדבר הזה. זו משפחה טובה, שכולם שם הסתדרו עם כולם. הזדעזעתי לשמוע שגם הכלב נדקר באירוע הזה. זה כלב של המשפחה. דאגו לו כמו לעוד ילד".
ביום שישי לפני כשבוע הגיעו כוחות הצלה לדירת המשפחה בקומה השנייה בבניין בן שלוש הקומות בשל תלונות השכנים על ריח עז של גז שלפי החשד הגיע מדירת הזוג. עם פריצת הדלת על ידי כוחות המשטרה וכיבוי האש נחשפה תמונה מזעזעת - בני הזוג שכבו מתבוססים בדמם כשעל גופם סימני דקירה ומאבק. גופת האם היתה בכניסה לבית וגופת האב במטבח. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותם.
מהחקירה עולה כי הבן ולדי הוא זה שפתח את הגז בדירה, ולכן נדף ממנה הריח החריף. "ברור שהזמנו משטרה. היה ריח ממש חזק. אם היה פיצוץ כל הבניין הזה היה קורס", מספר אחד השכנים.

קראו גם:

סנגורו של החשוד, עו"ד אבי כהן מהסנגוריה הציבורית: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי. לטענתו, אביו דקר את אמו למוות. החשוד ניסה ללא הצלחה להגן עליה, אביו דקר אותו בידו ואז החשוד הגן על חייו ודקר את אביו. מדובר במעשה של הגנה עצמית. חזקה על חוקרי משטרת ישראל שיבדקו היטב את גרסתו, בין השאר באמצעות בדיקות פורנזיות של הממצאים בזירה. בנוסף לכך קיבל בית המשפט את בקשתנו והורה שהחשוד ייבדק על ידי הפסיכיאטר המחוזי".