נוכח מצוקת התושבים בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית שגרמה לאיחורים, עיכובים וכאוס בתחבורה הציבורית בעיר, זימנה בתחילת השבוע ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, ישיבה דחופה. בישיבה השתתפו מיכל פרנק מנכ"לית משרד התחבורה וצוותי המקצוע של העירייה ושל משרד התחבורה. כן לקח חלק בישיבה יו"ר הנהגת ההורים, שי בראון, שפנה בשבוע שעבר במכתב בהול למשרד התחבורה לאור הלחץ של הנהגות ההורים בבתי הספר שביקשו להשבית את הלימודים לאור המצב.
2 צפייה בגלריה
פגישת החירום בעירייה
פגישת החירום בעירייה
פגישת החירום בעירייה
(צילום: עיריית נתניה)
בראון: "לאחר שתי פגישות עם משרד התחבורה שנמשכו שעות ארוכות, בראשון ובשני, כולל פגישה עם שוקי פרי מנכ''ל ונציגי חברת 'אקסטרה' המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בעיר, הועלו הבעיות שקיבלנו מהשטח, מתושבים וכמובן מההורים בהקשר לדרכי ההגעה לבתי הספר. ניכר כי במשרד התחבורה מבינים את המצוקה, ולכן סוכם כי כחלק מהשינויים המיידים, משרד התחבורה יתגבר קווים באופן משמעותי, החל מיום שלישי הקרוב, בקווי תחבורה ציבורית למוסדות החינוך, דבר שישפיע גם על זמינות הקווים לשאר התושבים ברחבי העיר. בנוסף, יתבצעו קיצורי מסלולים של קווים קיימים ואף סוכם על סבב פגישות שבהם יעברו נציגי העירייה עם אנשי מקצוע של משרד התחבורה לוודא יישום הערות שיתקבלו מהתושבים עם תחילת השינויים. ראש העיר הציבה אולטימטום כי אם לאחר השדרוגים והשינויים לא נראה שיפור מידי באיכות השירות לתושבים, תעלה דרישה להתחיל בהליך להשבת המצב לקדמותו".
יש לציין כי הישיבה התקיימה כהמשך לישיבת מועצת העיר, שבה הוחלט כי יש לוותר על רפורמת משרד התחבורה, בכל הנוגע לתחבורה הציבורית בעיר, וכי יש לחזור לקווי התחבורה הציבורית שנהגו כאן בשנים האחרונות.

2 צפייה בגלריה
המענה לפניות הציבור
המענה לפניות הציבור
המענה לפניות הציבור
(.)

בפגישה העלתה ראש העיר בפני המנכ"לית את החלטת מועצת העיר, אולם לא זכתה לתמיכתה המלאה. המלצתה של המנכ''לית הינה המשך מיצוי הליכי הרפורמה בשלב זה, תוך הכנסת שינויים נרחבים בקווי התחבורה הציבורית בעיר, אשר להערכתה יסייעו בשיפור השירות לתושב. זאת ועוד, במהלך הדיון, דרשה ראש העיר טיפול מידי בשינוי קו 62 שימשיך מרחוב לנטוס צפונה ויעבור בבית ספר אורט ליבוביץ' ויסתיים בתחנות ברכבת, ומענה לקישור בין שכונות רמת ידין לקריית נורדאו וקריית השרון.
קראו גם:
בין ההתאמות הצפויות: התאמות למסלול קו 69 לצורך הגעה לבית הספר 'טשרניחובסקי' (מקרית השרון לרמת חן) ועדכון למסלול קו 60 כולל הגעה לשכונת חפציבה ולאנדריוס, תגבור משמעותי לקווים 70 ו – 63 בצירים בהן שעות העומס פוגעות בהגעת התלמידים מבתי הספר וחזרה ברחובות שדרת בנימין, בן צבי ופנחס לבון, ותגבור תחנות לשכונת עין התכלת במסגרת הקווים 25 ו – 60 , הוספת תחנות בקווים הנחשבים לבעייתיים בשל תדירות ועומסים: 25, 32, 60, 64, 65, 67, 68, 69. בנוסף, קו 67 ייכנס לשכונת גלי הים וקו 32 ייכנס לשכונת גלי הים ויסתיים בתחנה בחוף הירוק. בנוסף, משרד התחבורה יישם באופן מידי שינויים משמעותיים של שיפורים ברחבי העיר.