ליאן בת ה- 7 משכונת ותיקים שעלתה רק לפני כשבועיים לכיתה א' בבית הספר לאה גולדברג בנתניה, טבעה אתמול (ראשון) למוות בג'קוזי במתחם צימרים בירכא שבגליל.
"כשהתקשרו אליי מבית החולים להגיע להפרד, עדין לא עיכלתי מה קורה. כשראיתי אותה שם, חיבקתי ונישקתי אותה. רציתי להנשים אותה, שתחזור לחייך", כך סיפר אביה של ליאן, נבו רביבו (31) למיינט נתניה. "אני לא מאמין שהילדה שלי מתה. לא הייתי מסוגל להפרד ממנה".
4 צפייה בגלריה
ליאן ז"ל עם אביה נבו
ליאן ז"ל עם אביה נבו
ליאן ז"ל עם אביה נבו
(צילום: באדיבות המשפחה)
האב מספר על ילדה חייכנית ושמחה שחגגה רק בסוף חודש אוגוסט יום הולדת. "היא כל כך שמחה לעלות לבית הספר. ממש היתה בשמיים מהתרגשות. היא כל הזמן עדכנה אותי כמה כיף לה ושהיא מרגישה ילדה גדולה. היה בינינו קשר מיוחד. הייתי מבין מה עובר עליה גם בלי לדבר. היה לנו את הקשר הכי טוב בעולם. היא כל הזמן אמרה לי שאני אבא טוב ושהיא אוהבת אותי".

שיר פרידה

רביבו מספר שהיתה לו הרגשה רעה כל השבת והחליט, לראשונה בחייו, לכתוב שיר לילדים במוצ"ש, בטרם ידע על מה שקרה. באופן מצמרר, את השיר שקיבל את השם ''געגוע'' סיים בזמן האסון. "כשהודיעו לי שהילדה נפטרה פשוט התמוטטתי. כמה רגעים לפני כתבתי בשיר: 'געגועים עוטפים את נשמתי ומכאן לעלות רק משאלתי. שמור לי אבא, שמור על הילדים. ותן להם נחת ושמחת נעורים'''.

4 צפייה בגלריה
שיר הפרידה שנכתב בזמן האסון
שיר הפרידה שנכתב בזמן האסון
שיר הפרידה שנכתב בזמן האסון
(צילום: באדיבות המשפחה)

אתה יודע מה קרה בדיוק בצימר?
"כן. סיפרו לי שהשיער שלה ככל הנראה נתפס בחלק כלשהו של הג'קוזי. לא ברור עדיין בדיוק במה. אני לא מאמין שאני צריך לקבור את הבת שלי היום בנתניה. גם כשהודיעו לי, אני לא קלטתי. רק השם יעזור. אני בן אדם מאמין והיא ילדה צדיקה שלקחו לי אותה בגיל שבע. אני מבקש מכל עם ישראל - שישמרו על הילדים שלהם. אל תעזבו אותם לבד. תעטפו אותם בכל רגע.
"את היית ותהיי תמיד אהבת חיי. הלב שלי מרוסק, אני בקושי יכול בכלל להבין שזה אמיתי", ספד האב ברשת החברתית לאחר המקרה. "אני לא מסוגל לחיות ולהמשיך את החיים. ליאן, יפה שלי, אני זוכר איך היית אומרת לי 'אבא, אתה האבא הכי טוב בעולם. אני אוהבת אותך'. ליאני שלי, אני אוהב אותך פי מליון".

4 צפייה בגלריה
ליאן עולה לכיתה א'
ליאן עולה לכיתה א'
ליאן עולה לכיתה א'
(צילום: באדיבות המשפחה)

המקרה אירע אתמול סמוך לשעה 19:00 בערב. הילדה פונתה תחילה על ידי צוות מד"א לבית החולים לגליל בנהריה במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה. הרופאים בבית החולים המשיכו בפעולות ההחייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה לאחר דקות ספורות.
בעקבות המקרה הטראגי, אבל כבד פקד את תושבי שכונת ותיקים וצוותים מהשירות הפסיכולוגי הגיעו לבית הספר בו למדה הילדה, שם קיימו שיחות אישיות על תלמידים והורים. עיריית נתניה פרסמה הודעה בה השתתפה בצער המשפחה. "צוותי רווחה נמצאים בקשר הדוק עם המשפחה ומלווים אותם ברגעים קשים אלה. כמו כן, עם היוודע האסון התכנס צוות מנהל החינוך בבית הספר ונערך לשיחות עם התלמידים".

4 צפייה בגלריה
בית ספר לאה גולדברג. פסיכולוגים הגיעו לשוחח עם התלמידים
בית ספר לאה גולדברג. פסיכולוגים הגיעו לשוחח עם התלמידים
בית ספר לאה גולדברג. פסיכולוגים הגיעו לשוחח עם התלמידים
(צילום: מור כוכבי)

קראו גם:
חובש בכיר במד"א חאטיב שחאדה ופראמדיק מד"א ניזאר גרייס, שטיפלו בילדה סיפרו לאחר המקרה: "הייתי ממש סמוך למקום והגעתי לצימר, ראיתי על שפת הגקוזי ילדה כבת 7 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, כשבני המשפחה מבצעים פעולות החייאה בסיסיות בתידרוך טלפוני ממוקד 101 של מד"א, סיפר חאטיב. מיד התחלתי בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות עם צוות הטיפול נמרץ שהגיע מהר למקום, פעולות ההחייאה נמשכו גם תוך פינוי לבית החולים".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2022 טבעו עד כה למוות 15 ילדים, 4 מתוכם טבעו באמבטיה. עוד עולה מהנתונים כי בשנה הקודמת מתו 19 ילדים כתוצאה מטביעה.