בית המשפט העליון קיבל את ערעור הסניגוריה הציבורית שמייצגת את יצחק שפק, שרצח את פרודתו עליזה שפק בשנת 2018. בכך קוצר עונשו מ-29 ל-27 שנות מאסר, בשל הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של האסיר בן ה-57, לאחר גזר הדין.
2 צפייה בגלריה
הרוצח, יצחק שפק. "לפגוע באחרים הוא יכול, בעצמו - בחיים לא"
הרוצח, יצחק שפק. "לפגוע באחרים הוא יכול, בעצמו - בחיים לא"
הרוצח, יצחק שפק
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
שפק הורשע לפני שנה בבית המשפט המחוזי בלוד, לאחר שהודה שרצח את פרודתו במסגרת הסדר טיעון. באותו הסדר, נקבע כי יחזור בו מכפירתו בעבירה, אך לא סוכם על עונש בין שני הצדדים. הפרקליטות ביקשה לגזור על שפק מאסר עולם בטיעוניה לעונש, וגם במשפחה קיוו שזה העונש אשר יוטל על שפק. מנגד, עורך דינו של שפק, ביקש למקם את עונשו בחלק התחתון של מתחם ענישה - בין 22 ל-28 שנות מאסר. לבסוף, כאמור, נגזרו עליו 29 שנים וכעת קוצר העונש לכדי 27 שנים.
2 צפייה בגלריה
עליזה שפק ז"ל
עליזה שפק ז"ל
עליזה שפק ז"ל
(צילום: פרטי)
בראיון שהעניקה בעבר בתם של בני הזוג, אורטל, למיינט נתניה, גוללה את מסכת ההתעללויות שעברה אמה. "היא ספגה במשך כל השנים את כל הקריזות ואת כל ההתפרצויות שלו", אמרה, "ולרוב היא בכתה, ובמעט הפעמים היא ברחה, אך תמיד סלחה. אנחנו מתביישים שהוא אבא שלנו, ואנחנו מבקשים מבית המשפט לא לחוס ולא לרחם כפי שהוא לא ריחם עליה כאשר רצח אותה במשך 15 דקירות, ולאחר מכן נעל את הדלת וזרק את המפתח כדי שלא ניתן יהיה להציל אותה. וכשם שעשה, הננו מבקשים מבית המשפט לכלוא אותו לשארית חייו לזרוק את המפתח".
כל העדכונים - חדשות נתניה