בית המשפט המחוזי בלוד גזר על יצחק שפק בן ה-56 מנתניה 29 שנות מאסר, לאחר שהודה שרצח את פרודתו עליזה שפק ז"ל במסגרת הסדר טיעון.
1 צפייה בגלריה
עליזה ויצחק שפק
עליזה ויצחק שפק
עליזה ויצחק שפק
(צילום: מתוך אתר ynet)
במסגרת אותו הסדר, נקבע כי יחזור בו מכפירתו בעבירה אך לא סוכם על עונש בין שני הצדדים. הפרקליטות ביקשה לגזור על שפק מאסר עולם בטיעוניה לעונש, וגם במשפחה קיוו שזה העונש אשר יוטל על שפק. מנגד, עורך דינו של שפק, ביקש למקם את עונשו בחלק התחתון של מתחם ענישה בין 22 ל-28 שנות מאסר. בפרקליטות שוקלים לערער על גזר הדין, ולבקש מאסר עולם.
שפק עצמו, בדיון האחרון לפני גזר הדין, ביקש סליחה והתנצל, וטען כי "החריב את ביתו ומשפחתו במו ידיו", וביקש כי "תינתן לו הזדמנות לנסות להחזיר לו את האמון בתור אבא ולהתחיל מחדש הכל". באותו הדיון, בתם של הזוג, אורטל, שהתראיינה בעבר ל-"מיינט נתניה", גוללה את מסכת ההתעללויות שעברה אמה, עליזה שפק, על ידי יצחק שפק. "היא ספגה במשך כל השנים את כל הקריזות ואת כל ההתפרצויות שלו", אמרה, "ולרוב היא בכתה, ובמעט הפעמים היא ברחה אך תמיד סלחה.
קראו גם:
"אנחנו מתביישים שהוא אבא שלנו, ואנחנו מבקשים מבית המשפט לא לחוס ולא לרחם כפי שהוא לא ריחם עליה כאשר רצח אותה במשך 15 דקירות, ולאחר מכן נעל את הדלת וזרק את המפתח כדי שלא ניתן יהיה להציל אותה. וכשם שעשה, הננו מבקשים מבית המשפט לכלוא אותו לשארית חייו לזרוק את המפתח".
כזכור, הרצח אירע ברחוב עמק חפר ב-10 באוקטובר 2018, דאז יצחק שפק רצח את פרודתו, עליזה בת ה-53, כאשר הגיע לבית בו התגוררה, דקר אותה כ-15 פעמים בכל חלקי גופה, ונמלט מהמקום. לאחר זמן קצר, רכבו נמצא בכפר ידידיה, והוא אותר בישוב סמוך.