בשבוע שעבר הגיש העבריין הנתנייתי ריקו שירזי, שיושב בכלא כ-13 שנה, בקשה מיוחדת לשב"ס.
3 צפייה בגלריה
ריקו שירזי. ביקש להגיע לברית של בנו
ריקו שירזי. ביקש להגיע לברית של בנו
ריקו שירזי. ביקש להגיע לברית של בנו
(צילום ארכיון: שאול גולן)

ריקו שירזי (61), שאמור להשתחרר בעוד כ-21 חודשים מכלא רימונים, התבשר בשבוע שעבר כי נולד לו בן. שירזי מיהר להגיש בקשה לחופשה מיוחדת לשב"ס במקביל לעתירה שבה דרש להשתתף בברית של בנו שהתקיימה היום (שני) בצהריים בבית אחותו בצורן. "קיימת חשיבות לנוכחותו של העותר בטקס בנו הרך, שהגיח לעולם בחלוף 8 שנים בהן העותר היה שרוי באבל וצער עמוק בגין אובדן בנו הזכר 'היחיד' שנרצח בשנת 2016 בדמי ימיו", נכתב בעתירה.
שירזי כבר למוד ניסיון לאחר שלפני כשמונה שנים ביקש לצאת מהכלא להלוויית בנו שי, שחוסל בשכונת המשתלה בצפון תל אביב על ידי תושב נתניה מיכאל לוי, וסורב.
שירזי, שמרצה את מאסרו החמישי בפועל, יושב בכלא כבר משנת 2011, אז הורשע על הלבנת הון של 14 מיליון שקל והוצאת חשבונות פיקטיביות בסך של 25 מיליון שקל. בשנת 2015 הוגש נגדו כתב אישום נוסף במסגרת פרשת 512 שבמסגרתה נעצרו בכירי העבריינים בישראל. שירזי הואשם בכך שמימן את חיסולו של העבריין יחזקאל בגרמניה והיה שותף בניסיון חיסולו של העבריין אסי אבוטבול בפראג באמצעות השלכת רימון יד לעברו, שפצע אותו וכן אזרחים נוספים. נקבע כי הוא ירצה מאסר כולל של 11 שנים ו-7 חודשים. הוא היה אמור להשתחרר ביולי האחרון, אך ועדת השחרורים האריכה את מאסרו ב-16 חודשים נוספים.

3 צפייה בגלריה
משפחתו של ריקו שירזי. "הבשורה היחידה הטובה בעשור האחרון"
משפחתו של ריקו שירזי. "הבשורה היחידה הטובה בעשור האחרון"
משפחתו של ריקו שירזי. "הבשורה היחידה הטובה בעשור האחרון"
(צילום ארכיון: שאול גולן)

בדיון שהתקיים בעניין בבית המשפט טען בא כוחו של שירזי, עו"ד סגרון ג'קי-הנרי כי הדבר העיקרי שמונע את אישורי החופשות שמבקש שירזי הוא הסכסוך בין ארגוני הפשע על רקע רצח בנו. לדבריו, "מלכתחילה היתה קונספציה של רצח על בסיס מלחמות בין ארגוני פשיעה. הקונספציה, דיברה על כך שבנו בתחילה התחיל על רקע סכסוך ארגוני פשיעה". ... "קונספציה זו נפלה. נעצר אדם, הוגש נגדו כתב אישום, הוא הורשע ונגזר עליו 24 שנים. אין פה מלחמה, ואין משפחות פשע. האיש הזה באמת חווה תקופה הן מבחינה בריאותית והן מבחינת זה שהוא ישב כ"כ הרבה לבד.
הוא הוסיף: "יש חשיבות לאירוע הזה. אין לו עוד בנים, זה הבן הראשון, היה לו בן והוא נרצח. זו הבשורה היחידה הטובה שמביאים לו בעשור האחרון. הוא עושה דרך ומשתדל. אפילו הרשות לשיקום האסיר אומרת תוציאו אותו לחופשות... ויהיה אפשר גם לדבר על שחרור מוקדם. האיש הזה מעולם לא הורשע כראש ארגון פשע". ... "אם בית המשפט היה רואה את רשימת הסכסוכים, חלקם לא נמצאים בעולם, חלקם נעלמו. הוא בפוזיציה אחרת, הוא סבא לילדים".

3 צפייה בגלריה
עו"ד ג'קי סגרון
עו"ד ג'קי סגרון
עו"ד ג'קי סגרון
(צילום: פרטי)

ב"כ של מדינת ישראל השיב לדבריו: "צריך להפריד בין הטענות האנושיות, גם לגבי האירוע הנורא של בנו, וגם ביחס לרצון הטבעי והמובן להיות בברית מילה. למול בית המשפט לא מונח מידע מודיעיני שיש תחת החלטות אלו. לפני בית המשפט מונח ביסוס הטענה של מה עומד אחרי השיקול לא להוציאו. כשמעיינים במודיעיניים איני חושב שניתן לומר שזו קונספציה שגויה, יש פה סכסוך, ברור שהסכסוך לא נעלם מן העולם כפי שחברי מצייר, גם הלכי הרוח שחברי מדבר עליהם מלמדים, שקשה לומר שמהעותר לא נשקפת מסוכנות. בסוף, שב"ס קיבלה החלטה סבירה שאומרת שיש סיכון. גם אם דרגת הסבירות שיתממש נמוכה, מדובר באסיר קטגורי א', חרף הצער שבדבר, אין טעות בהחלטת שב"ס. מה שכן, אנו חושבים שהפתרון הוא לאפשר לעותר לצפות בזום. המצב הקונקרטי לטעמי הוא מצב שבו הוצאה מהכלא בליווי או לא, כרוכה בסיכון, שלא מוצדק".

קראו גם:

שירזי חיזק את דברי עורך דינו: "אם היה אפילו 0% של סיכון לא הייתי מבקש. יש 0% סיכון. עשיתי ארבע קבוצות בחינוך, כל הסוגים מסתובבים פה. מיכאל ישלם על מה שעשה לבן שלי. הוא לא בהפרדה כבר 3.5 שנים. המנהל, העו"ס, כל הגורמים בכלא מצדדים בבקשתי. אין לי סכסוך עם אף אחד. בית המשפט יכול לסמוך עליי יותר מאשר כל מי שנמצא באולם".
בסוף הדיון נדחה עיקרה של העתירה ובהסכמת הצדדים הוחלט כי שב"ס יאפשר לשירזי לצפות באירוע בזום בזמן אמת, כאשר משך השידור לא יפחת מ- 45 דקות.
לסיום הוסיף בא כוחו של שירזי: "בנסיבות המיוחדות של תיק זה, כאשר האב הינו אב שכול, אבקש משב"ס שאם תוגש בקשה (ותוגש) לביקור של העותר במקום הימצאותו של התינוק, במהלך 30 הימים הקרובים, יתייחס לכך שב"ס באהדה, ויעשה כל שניתן כדי לקיים ביקור זה, תחת כל אמצעי ביטחון".