במאי 2016 ירה מיכאל לוי (אז בן 29) שמונה כדורים בשי שירזי, בנו של העבריין המוכר ריקו שירזי מנתניה, והרג אותו. הוא נעצר, והגיע לעסקת טיעון שעל פיה ירצה 24 שנות מאסר, מתוכן ריצה כבר 4 שנים. ספק אם חשב שאת עונש המאסר הארוך "יבלה" בהפרדה מוחלטת מאסירים אחרים בשל מה שנראה כחשש ממשי לחייו.
3 צפייה בגלריה
(מיכאל לוי צילום: שאול גולן)
הריגת שי שירזי אינה העבירה הראשונה שביצע לוי. הסתבכויותיו עם החוק החלו עוד לפני שמלאו לו 20, והוא שהה בכלא בעבר בשל עבירות רכוש ואלימות. אך "שיא הקריירה" שלו הגיע לפני 4 שנים בחיסול שי שירזי, בנו של ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי מנתניה, ככל הנראה בשל סכסוך כספי שהיה בין השניים.
לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגדו (בטרם הסדר הטיעון) יצא שי שירזי בסביבות השעה 21:00 בערב החיסול מביתו כדי להסיע את חברתו לביתה בראשון לציון. חברו של שירזי הגיע כדי לאסוף את השניים ולאחר כחצי שעה הם יצאו מביתה. באותו זמן, יצא לוי מביתו בנתניה.
באישום נכתב כי ללוי נודע על מסלול נסיעתו של שירזי. הוא לקח אקדח שהטמין מבעוד מועד במקום מסתור בקרבת בניין הסמוך לביתו ונסע באופנוע לכיוון תל אביב, בעקבותיהם. בסביבות השעה 22:00 הגיע שירזי לרמת השרון וירד מהרכב כדי להפקיד צ'ק בכספומט. שירזי חזר לרכב ונסע עם חברו מאיר (מיקי) אברג'יל לכיוון ביתו בתל אביב. כחצי שעה לאחר מכן עצר ברמזור, ברחוב משה סנה בכניסה לשכונת המשתלה. לוי הגיח עם האופנוע וירה שמונה פעמים לעבר המכונית. בהמשך נקבע מותו של שירזי במקום.
3 צפייה בגלריה
שי שירזי. נורה למוות
שי שירזי. נורה למוות
שי שירזי. נורה למוות
(צילום: מוטי קמחי)
מאז נעצר, הודה בחיסול ונגזר דינו, שוהה לוי לבד בתא יחיד באגפי ההפרדות. בקשתו לעבור לאגפים שבהם שוהים אסירים אחרים מסורבת. לטענת מודיעין המשטרה ומודיעין שב"ס, הסיבה היא חשש לחייו. "כוונות הפגיעה בלוי עולות למכביר. אין צורך במידע קונקרטי כדי להבין זאת. לאור זאת, ולאור הסכנה הממשית לחייו, הוא יישאר בהפרדה", אומרים בשב"ס.
יש לציין שלמידע הזה קיים גם גיבוי מוחשי כאשר במשך תקופה ארוכה קיבל לוי את המזון לתאו מחדר האוכל של סגל שב"ס ולא ממטבח האסירים מחשש שיבוצע ניסיון להרעילו.
יש לציין שתנאי הכליאה בהפרדות שונים מאלה של אסירים אחרים. כך לדוגמא, האסירים כלואים למשך 23 שעות ביום, ומתאפשר להם להתאוורר לשעה אחת בלבד בחצר מתוחמת.
בנוסף הם זכאים לשעתיים טלפון ביום במקום שלוש, ובכל הוצאה מהתא נכבלים ונאזקים האסירים ידיים רגליים. לוי שוהה בהפרדות הארציות של כלא 'איילון' שבמתחם בתי הסוהר ברמלה.
3 צפייה בגלריה
ריקו שירזי
ריקו שירזי
ריקו שירזי
(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת גורמים המעורים בתהליך קבלת ההחלטות בשב"ס טוענים כי קיים שיקול נוסף לדחיית בקשתו, והיא הרצון "לרצות" את האב, ריקו שירזי.
"לוי שפוט על רקע רצח של בנו של ראש ארגון פשיעה. לוי מסוכסך עם כל ארגון שירזי, ועוד מספר ארגונים, וכוונות הפגיעה בו עולות למכביר", אומרים בשב"ס. "לנוכח המידע המשמעותי וכוונות הפגיעה מצד שירזי ואנשיו, לא ניתן בעת הנוכחית להסיר את המגבלות, ויש להותיר את לוי בהפרדה".
עוד מוסיפים בשב"ס ומסבירים כי, "על אף חלוף 4 שנים ממועד האירוע, ממשיך להתקבל מידע המצביע על מסוכנות משמעותית כלפי לוי מצד אחרים, בדגש על שירזי ואנשיו, כולל כוונות פגיעה קונקרטיות הן בו, והן במקורבים לו".
לוי ניסה לערער על ההפרדה לבית המשפט העליון, אך גם שם נפסק כי החשש של שב"ס מוצדק. "אנו סבורים, כי בדין נקבע כי הכרחי להותיר את לוי בהפרדת יחיד. ישנן אינדיקציות שונות לכוונות ממשיות לפגוע בו, לנוכח טיב העבירה שביצע, ובמיוחד, זהות הגורם בו פגע", הבהירו בעליון.
אם דבר לא ישתנה, צפוי לוי להשתחרר מהכלא ב-2040, זאת כתוצאה מעסקת הטיעון שבה שונה סעיף הרצח להריגה, ועל כך קיבל את עונש המאסר המקסימלי - 20 שנה. 4 שנים נוספות התווספו לו בשל פציעת נהגו של שי שירזי המנוח. בנוסף פסק לו בית המשפט תשלום פיצוי כספי של 50 אלף שקלים לאם השכולה, ו-3,000 שקלים נוספים לנהג שנפצע.
לעוד חדשות היכנסו לחדשות נתניה