החזרה של בני לם לנתניה, וההצלחה המדהימה שהביא למועדון הצהוב, מטריפה עיר שלמה.
5 צפייה בגלריה
מימין: ליאור לנציצקי, שלומי דהן, ג'אנו דהן, רפי דהן, דדה דהן וישראל זביטי
מימין: ליאור לנציצקי, שלומי דהן, ג'אנו דהן, רפי דהן, דדה דהן וישראל זביטי
מימין: ליאור לנציצקי, שלומי דהן, ג'אנו דהן, רפי דהן, דדה דהן וישראל זביטי
(יאיר שגיא)
אבל לא רק הדור הצעיר של האוהדים ממלא שוב את המגרש, אלא גם הדור הוותיק. שכולל אוהדים שראו את לם מלהטט במגרש הקופסא המיתולוגי, ושחקנים ששיתפו עם לם פעולה. אותם ותיקים, שחלקם כבר התנתקו מהמועדון, חזרו ליציעים לאחרונה, בעקבות המאמן האהוב.
עכשיו הם מספרים על החברות עם לם ועל הריגוש שהוא גורם להם מדי משחק, ריגוש שהחזיר אותם ליציעים.

"בני החזיר עטרה ליושנה"

נתי עזריה (54), שחקן עבר: "אני ממש רואה את הריגוש במשחקים ואת התחושה של ההיי בקהל", אומר עזריה. "הקהל מתנהג אחרת. חי את המשחק מהשנייה הראשונה. זה משהו שלא היה הרבה זמן. אוהדים ותיקים מצביעים ברגליים וחוזרים ליציע".
וזה אחרי שנים של דעיכה.
"הדעיכה הייתה מאז האליפות האחרונה בשנת 1983. היו גם עונות יפות כשגם אני שיחקתי בבוגרים, אבל אף פעם לא הצלחנו לגעת באליפות וגם שהקבוצה הגיעה לגמר גביע היא תמיד הפסידה.
5 צפייה בגלריה
נתי עזריה. "רואה את הריגוש"
נתי עזריה. "רואה את הריגוש"
נתי עזריה. "רואה את הריגוש"
(יאיר שגיא)
"לא ממש נגענו בתהילה, היינו ליד. עכשיו בנינו קבוצה חדשה, קבוצה צעירה, אנשים מריחים משהו טוב שעומד לקרות ובתהליך נכון אני מאמין שאפשר להביא גביע ואליפות. הוותיקים רוצים לחבר את הילדים למועדון.
"מכבי חיפה שלטה שנים פה. היא הקבוצה הצפונית הכי בכירה והרבה ילדים בגילאי 15-20 גדלו על מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ולא על מכבי נתניה, ועכשיו זה מתחיל להשתנות.
קראו עוד>>
"אנשים רוצים לגעת בתהילה ולהרגיש את אבק הכוכבים. יש התעוררות של הדור הצעיר שנדבק מההורים ומתחיל לאהוד את מכבי נתניה".
ספר על החברות עם לם.
"אנחנו חברים ואני ממש שמח בשבילו. שיחקתי איתו. כשאני רואה את סגירת המעגל שלו, מאימון הנוער לאימון בוגרים זה משמח אותי, ולא רק אני אלא רוב האוהדים של מכבי נתניה שמחים בשביל בני על כל מה שהוא עבר.
"הוא כל כך רצה לאמן בוגרים והוא הגיע בזמן הנכון למקום הנכון. זה מגיע לו. הוא עשה שינוי לא רק בקבוצה אלא גם אצל האוהדים הוותיקים. נתניה היא עיר של הרבה נוסטלגיה וכולם חיים על העבר של המועדון.
"והדור הצעיר רק שמע סיפורים על ההיסטוריה, אבל עכשיו הוא חלק מזה. בני החזיר עטרה ליושנה. אנשים מרגישים את זה. הם חיכו הרבה זמן לזה".

"זה מחזיר אותנו לריגוש של פעם"

חיים לוי (62), שחקן עבר ומאמן קבוצת הפועל רמת השרון: "המינוי של בני זו הברקה של הבעלים אייל סגל", הוא אומר. "לא כל אחד היה עושה את זה ומגיע לו שאפו. בני היה שחקן ענק והוא אישיות מדהימה. מה שצרם לי זה שהוא לקח את הבוגרים בגיל מאוחר מדי.
5 צפייה בגלריה
חיים לוי. "המינוי של בני הוא הברקה"
חיים לוי. "המינוי של בני הוא הברקה"
חיים לוי. "המינוי של בני הוא הברקה"
(יאיר שגיא)
"הוא מוכיח שהמאמנים הצעירים יכולים ללמוד ממנו. אין ספק שבני הוא קודם כל סמל במכבי נתניה והוא הביא את חדוות המשחק והכיפיות, והקהל מחובר לדברים האלה".
זו הסיבה שאוהדים חזרו למגרש?
"לזה שבני מאמן יש השפעה גדולה על הדור הצעיר והוותיק שמצביעים ברגליים. בשנים האחרונות הקבוצה הייתה בירידה והוא הגיע לשם ועשה פלאים והדור הצעיר מתחבר לזה. אני שמח שהרבה צעירים גם מגיעים.
"הדור הוותיק אוהב אותו ושמח בהצלחה שלו. זה מחזיר אותנו לריגוש של המשחקים של פעם".
כמה בני חשוב לך?
"אנחנו קודם כל חברי ילדות וגם גיסים. אני נשוי לאחותו. למדנו באותו בית ספר, בבית ספר יבנה בנתניה, הוא היה שכבה מעליי. עברנו ילדות ביחד. אני שמח קודם כל בשבילו וגם בשביל העיר נתניה.
"אמרתי לבני לפני יומיים או שלושה שצרם לי שיצחק ושושנה ההורים שלו, לא זכו לראות אותו מאמן את הקבוצה הבוגרת. זה היה חשוב לאבא שלו. הוא הלך איתו מגיל צעיר לכל מקום".

"אני עם דמעות בעיניים"

פודי חלפון (65), שחקן עבר: "כשאני שומע ורואה מה הוא עושה, אני עם דמעות בעיניים", אומר פודי חלפון. "הוא עשה 2:2 עם עשרה שחקנים. זה כמו ניצחון של נתניה.
5 צפייה בגלריה
פודי חלפון. "כולם באים למגרש"
פודי חלפון. "כולם באים למגרש"
פודי חלפון. "כולם באים למגרש"
(עוז מועלם)
"זה מדהים. זה מחזיר אותי לפעם כי בני משקף את הדור שלנו. כל התורה שהוא מרביץ עכשיו זה נתניה של פעם. אנחנו חברים אבל לא נפגשים כמו פעם, אבל הוא יודע שאנחנו תומכים בו, כל החבר'ה מפעם. אנחנו המלצנו גם שהוא יקבל את התפקיד".
אתה הולך למשחקים?
"ברור. אני כל הזמן בא למשחקים. ולא רק אני. כולם באים למגרש. ואם אני לא מגיע, אז אני רואה את המשחק בבית ואז אני במתח. חוץ מזה, שאני גם משדר ברדיו תשעים ובמשך שנתיים צעקתי ברדיו שייקחו את בני לם להיות מאמן הבוגרים. שיתנו לו צ'אנס. בני הוא חבר.
"לא רק שלי. בני חבר של כולם אבל אין אף אחד שמלווה אותו. ביני לבינו יש שנה וחצי, הוא גר בעיר ימים ואני בפולג וככה היינו נפגשים כל יום בפרלמנט שלנו שכולל את וילנר האבא, יוסי דורון ועוד הרבה חבר'ה שבאים לשבת איתנו. אבל עכשיו אמרנו לו שייקח צעד אחורה מהפרלמנט כי אנחנו לא רוצים שהוא ייפגע".

"הוא מחזיר אותי לילדות"

ליאור לנציצקי (41), שחקן עבר: "לראות את בני לם בתור מאמן של הקבוצה הבוגרת מחזיר אותי לימים שהייתי ילד והקבוצה הזו הייתה אחת האימפריות של הכדורגל הישראלי", אומר לנציצקי.
"אני כילד שגדל באצטדיון הקופסא בנתניה באמצע שנות ה-80, הם היו גיבורים שלי: בני לם, פודי חלפון ויגאל מנחם. הייתי הולך כל שבוע לספריית הוידאו ליד התחנה המרכזית רק כדי לראות את השחקנים מסתובבים שם. היום, בשבילי, לראות את בני לם במגרש זה מרגש".

"גאווה ונוסטלגיה"

יהודה וילנר, שחקן עבר: "זה מדהים שבני מאמן הקבוצה", אומר וילנר. "אחרי התיקו נגד הפועל תל אביב, חזרנו מחיפה צוהלים".
האוהדים חוזרים ליציעים בגלל בני?
"האוהדים חוזרים בדיוק מאותה הסיבה שאני הולך לכל משחק. יש לי הרגשה של גאווה ונוסטלגיה. אני אהדתי את מכבי נתניה עוד לפניו. אני כבר עשר שנים אומר לכל מי שמוכן לשמוע שייקחו את בני לאמן, וזה יעשה לקבוצה טוב.
"כשהוא מאמן הוא לא מסתכל על אף אחד, אבל אנחנו נפגשים שלוש ארבע פעמים בשבוע ובגלל שאני חמישים שנה בכדורגל, לפעמים אני נותן לו עצות. אני מכיר את בני שנים ואפילו שיחקנו ביחד בשכונה.
"כשאני סיימתי לשחק הוא בדיוק עלה לנוער. אחרי זה התחתנתי עם בחורה שהאחים שלה אוהדים של הקבוצה שרופים. כל האוהדים הישנים של שנות השבעים והשמונים חוזרים למגרש".
הוא הגיע לקבוצה הבוגרת בגיל יחסית מאוחר.
"נתנו לבני את הצ'אנס מאוחר. בלי בני מכבי נתניה הייתה במקום אחר. הוא הרים את העיר והמורל. אני יושב איתו בבית קפה ובאים אליו אנשים שהוא לא מכיר לפרגן. לא ידעתי כמה גדולה האהבה הזו כלפיו".

"אני מכיר אותו מגיל עשר"

מוטל'ה שפיגלר (77), שחקן ומאמן עבר: "אני מכיר את בני לם מגיל עשר. אבא שלו היה אוהד שלי והוא היה שחקן שלי לפני ארבעים שנה באליפות האחרונה של נתניה. אז אני הייתי המאמן והוא היה השחקן.
5 צפייה בגלריה
מוטל'ה שפיגלר. בא לראות אימונים
מוטל'ה שפיגלר. בא לראות אימונים
מוטל'ה שפיגלר. בא לראות אימונים
(אורן אהרוני)
"עכשיו בני הוא המאמן ואני מגיע כמעט כל שבוע, בא לראות את האימונים שלו. ולא, אני לא הולך עם מצלמה ולא מפרסם ולא תופס טרמפים על הצלחות של אף אחד, אבל לפני שלושה חודשים שזה עוד לא היה כמו היום, אמרתי לו כמה דברים לא כיועץ כדורגל, אלא כמי שזוכר אותו כילד בן 10, דברים ביני לבינו".
בני החזיר את הקהל למגרשים?
"אני אענה על זה ככה: כשטלפנו אלי להגיד לי שהוא התמנה ושאלו אותי אם בני לם נכנס לנעלים גדולות? אמרתי להם, חבר'ה תירגעו, בני לם בא עם הנעלים שלו. הוא לא נכנס לשום נעלים".

"אנשים בגילי חזרו למגרש"

ג'אנו דהן (70), אוהד: "אני אוהד מספר אחת ומגיע למשחקים", אומר דהן, ספר ובעלים של מספרת מונטריאול. "במיוחד מאז שבני לם חזר לקבוצה ומאמן אותה. במגרש אני ראיתי אנשים ששנים לא ראיתי באים לכדורגל.
"אני רואה אנשים בגילי שבאים למגרש. גם האחים שלי דוד ורפי, שהם ספרים כמוני, כולנו יחד באים לעודד. הבן שלי היה שחקן נוער, שלומי דהן, והוא בא איתי היום למשחקים. לפעמים אחותי עליזה מצטרפת למשחקים עם הבנות שלה והנכדים. זה ממש קטע משפחתי כבר.
"בני חשוב לי ולאחים שלי כי אנחנו גידלנו אותו. הוא היה חבר שלנו מילדות בשכונה. אנחנו חברים, היינו נפגשים ואפילו נסענו לחוץ לארץ ביחד".

"גדלתי על בני לם"

ישראל זביטי (42), מאמן הכושר של קבוצת הבוגרים ושחקן עבר: "מאז שבני הגיע לאמן את הקבוצה זו חגיגה גדולה לכולם בכל משחק", הוא אומר. "אני שיחקתי בתקופה שכן היה איזה שהוא חיבור בין האוהדים לקבוצה, ולצערי בשנים האחרונות היה פחות חיבור לקבוצה".
"בני חשוב לי כי גם עבדתי תחתיו וגם אנחנו חברים טובים. אני תמיד אומר, שכולנו היינו שחקנים של מכבי נתניה וכולנו היינו שחקנים של בני לם. ועכשיו אני עובד תחתיו בצוות, זה בשבילי זה ממש כמו סגירת מעגל, משהו סנטימנטלי.
"חוץ מזה, גדלתי על בני לם, הוא אימן אותי בנוער והייתי הולך לאצטדיון הקופסא לראות משחקים שהייתי ילד. והייתי גם שחקן וגם קפטן של המועדון הזה. כל שבוע הייתי הולך לראות משחקים בתור ילד".
למה האוהדים חזרו למגרשים?
"לזכותו של בני יאמר שהוא חיבר פה לא רק את הקהל אלא את העיר כולה לקבוצה מחדש. ובגלל זה האוהדים מצביעים ברגליים. גם הוותיקים".
לעדכונים: חדשות נתניה