רק לפני פחות מחודשיים אליצור נתניה הדהימה את הכדורסל הישראלי, כשעלתה, כנגד כל הסיכויים, לליגת העל.
2 צפייה בגלריה
אבידן נגר. "המהלך של המנהלת פגע קשות במועדון ובקבוצה"
אבידן נגר. "המהלך של המנהלת פגע קשות במועדון ובקבוצה"
אבידן נגר. "המהלך של המנהלת פגע קשות במועדון ובקבוצה"
(אסף פרידמן)
בקבוצה ידעו שלא יוכלו לארח משחקים בליגה הראשונה באולם "הקופסל" המיושן, ובדקו אופציות חלופיות לאירוח המשחקים, בין היתר באולם החדש בחדרה ובהרצליה. בנוסף עמלו במועדון על גיוס תקציב המינימום להופעה בליגת העל.
אלא שאז נדהמו בקבוצה לגלות כי מנהלת ליגת העל החליטה שלא לאשר את עלייתם, בשל אי עמידה בתנאי הליגה. במרכז ההחלטה עמדה העובדה שבנתניה לא קיים אולם כדורסל התואם לתנאי ליגת העל, ומכיל מעל 2,500 מושבים.
למרות שעיריית נתניה הגישה לו"ז מפורט ומסמכים המעידים על הכוונה להקים אולם, מנהלת הליגה השיבה כי הקבוצה אינה עומדת בתנאי הסף. באליצור החליטו לא לוותר והגישו ערעור על ההחלטה לבית הדין של איגוד הכדורסל, בתקווה להפוך את ההחלטה.
בין היתר טוענים באליצור כי גם לעולה השניה לליגת העל, גליל עליון אין אולם שעומד בדרישות, וכך גם לבני הרצליה שעלתה ליגה לפני שנה. בקבוצה יש זעם גדול על מנהלת ליגת העל בכדורסל וטענות לקיפוח ביחס לקבוצות אחרות.

לא עונים

"אנחנו לא תכננו לעלות ליגה מהליגה הלאומית, והיינו באמת קבוצה עם אחד התקציבים הנמוכים בליגה הלאומית", אומר אבידן נגר, יו"ר אליצור נתניה, "רצנו עם פרויקט של קידום ופיתוח שחקנים צעירים, עם עידן אבשלום וליאור לובין, וזה הצליח.
קראו עוד>>>
"אני לא אומר שעלינו במזל, עלינו בעבודה קשה. גם העירייה לא הייתה ערוכה לזה שעלינו ליגה, אבל ברגע שעלינו, העירייה והגורמים המקצועיים בעירייה התגייסו כדי שנעלה ליגה. אבל בגלל שיקולים שאינם ספורטיביים, זה נמנע מאיתנו, וזה כואב".
מה זאת אומרת "שיקולים שאינם ספורטיביים"?
"אני מתכוון להתנהלות של המינהלת לכל אורך הדרך, מהרגע שעלינו ליגה ועד עכשיו. הם לא עונים לטלפונים כמו שצריך, ושולחים לנו בהתחלה דרישה מסוימת, לדוגמא שהם רוצים מכתב מראש העירייה עם התחייבות לבנות אולם בן 2,500 מקומות.
2 צפייה בגלריה
נתניה עולה ליגה. כנגד כל הסיכויים
נתניה עולה ליגה. כנגד כל הסיכויים
נתניה עולה ליגה. כנגד כל הסיכויים
(צפריר אביוב)
"ברגע שאתה מספק להם את זה, אתה מצפה שיאשרו לך לעלות לליגת העל. אבל ברגע שאתה עונה על דרישה כזאת, אז מכניסים לך עוד דרישה. בכל פעם שהצגנו אישור וענינו לדרישה, הציגו לנו דרישה חדשה, עד שכבר לא היה להם מה לבקש אז הם הודיעו לנו שאנחנו לא יכולים לעלות לליגה"
אז אתה חושב שיש מניע נסתר?
"אני בטוח שמינהלת ליגת העל מעדיפה שיהיו 12 קבוצות (אם העלייה של נתניה תאושר היא תהיה הקבוצה ה-13 בליגה ד"ס). בראייה אישית שלי כנראה שהם מעדיפים להתחלק בכל הכסף של המנהלת בין 12 קבוצות ולא בין 13 קבוצות, שזה יוצא מאות אלפי שקלים נוספים לכל קבוצה, וכנראה יש שיקולים נוספים ואחרים שאנחנו לא מודעים אליהם.
"אבל זה באמת משהו שנוגד את הספורט הישראלי והרוח הספורטיבית שקבוצה עולה על המגרש, ונעשה הכל כדי לגרום לה לא לעלות".
אך התחושות במועדון?
"קודם כל יש חוסר ודאות עצום. אני חושב שהמהלך של המנהלת פגע קשות במועדון ובקבוצה. אנחנו לא יכולים כרגע להחתים שחקנים. שחקנים כמו איתי מושקוביץ, עמית אהרוני, רועי פריצקי, שחקנים של נבחרת ישראל, של העתודה שעומדים בחוסר ודאות ומחכים לנתניה כי הם יודעים שהם יהיו בנתניה בעונה הבאה כי יש להם חוזים.
"כנ"ל לגבי שחקנים זרים כמו ברייס וושינגטון, וזה פוגע כי גם הצוות, המאמן ועוזר המאמן, נמצאים בחוסר ודאות. אני מאמין שנעשה הכול כדי לגרום לזה שאליצור תשחק בליגת העל. יש לנו ספונסרים נפלאים שמלווים אותנו בדבר הזה, ואני מקווה שהם יהיו איתנו ונעשה הכל כדי לנצח".

נגד ההיגיון

אתה לא חושב שלעירייה יש אחריות? היא לא בנתה אולם מתאים עד עכשיו, למרות שהכריזה ב-2010 על הקמת אולם כדורסל.
"אני לא יודע מה היה פעם, אני יודע מה קורה בתקופתי. אני יכול להגיד לך בוודאות שראש העירייה עשתה הכול בשביל הקבוצה. הקבוצה עלתה מליגה ב' עד לליגת העל, בסיוע וביוזמת העירייה. אם העירייה לא הייתה רוצה להביא את הכדורסל לקדמת הבמה, היא לא הייתה משקיעה בכך את האנרגיה והמשאבים.
"העירייה לא תכננה שאליצור תעלה לליגת העל, אבל ברגע שהבנו שהקבוצה בליגת העל, העירייה שלחה את גזבר העירייה, את העוזר של פיירברג-איכר, שלחה את כל הגורמים המקצועיים לנסות לבדוק אופציה לשפץ את וינגייט, היא בדקה אופציה לשחק במקומות אחרים, היא שלחה את אגף הספורט לרעננה לבדוק שם אופציה.
"במקביל היא הביאה תוכנית לבנות בבנייה קלה בטווח זמן של עד שנתיים היכל כדורסל חדש, זה משהו יוצא דופן. אני באמת מאמין שהעירייה לא זורקת סיסמאות באוויר. הייתי עד לדברים האלה".
מה תעשו אם בכל זאת לא תעלו ליגה?
"זו תהיה רעידת אדמה בכדורסל הישראלי. אנחנו נשב ונתייעץ, ואם נצטרך לקחת את זה מבית הדין העליון של האיגוד לבית משפט אזרחי אנחנו נשקול את צעדינו, אבל אני לא מאמין שזה יקרה. יש בעתירה שהגשנו כל כך הרבה סעיפים שנוגדים את ההיגיון ואת החוק. סתם לדוגמא, גליל עליון שעלתה לליגת העל יחד איתנו, יש להם אולם של 2,200 מקומות.
"אם התקנון מחייב 2,500, אז הם כבר עוברים על התקנון. אי אפשר לעשות איפה ואיפה בין קבוצות. או שאוכפים את התקנון, או שלא אוכפים אותו. ואני לא חושב שבגליל הציגו להם תוכנית לבניית אולם חדש של 2,500 מקומות.
"גם באילת וגם בהרצליה היו מקרים דומים. לפני שנתיים הרצליה עלתה לליגת העל שוב, ולא ראיתי אותה מציגה תוכניות לבניית אולם של 2,500 מקומות. אם העתירה תידחה, זה יהיה יום עצוב לכדורסל, אבל אני מאמין שבית הדין העליון של האיגוד ידע לעשות צדק. קיבלנו עשרות הודעות מתומכים וגם אנשים בספורט הישראלי, גם מאמנים, לא רק מנתניה.
"זה סיפור לא רק של נתניה, אלא של הספורט הישראלי כולו. אני מקווה שיהיה צדק, ושדברים ילכו כמו שצריך. אם לא - כשהפוליטיקה תנצח את הספורט, זה יהיה יום עצוב בכדורסל הישראלי".
לעדכונים: חדשות נתניה