אנחנו הדור שלא ידע. אנחנו, הילדים של קיץ 1984 שנולדנו כבר בבית החולים לניאדו עם תופעת טבע, לב שחציו צהוב וחציו שחור, הולכים זה 39 שנים במדבר הספורטיבי ותואר ממכבי נתניה אהובתנו הגדולה - אין.
אז נכון שחפף אותנו בדרך איזה נווה מדבר קטנטן בדמות גביע הטוטו השולי והלא מנחם, אבל את העובדה שאתה אוהד בדם ליבך קבוצה כל כך הרבה שנים, רץ אחריה מקרית שמונה ועד באר-שבע ולמרות זאת לא זכית ולו לעדנה ספורטיבית אחת על פני השנים הללו היא חתיכת קוף רציני על הגב, שימפנזה ענקית שכל אחד מאוהדי הקבוצה צריך ללכת איתו בכל בוקר לעבודה והילדים שלנו סוחבים אותו לבית הספר בכל יום ראשון.
את ה-15 במאי 2019, היום שתוכנן לגאול אותנו מהצמא האדיר לתואר ונגמר במפח נפש מזעזע, לא אשכח לעולם, זאת היתה למעשה הפעם הראשונה שלקח לי מספר לא מבוטל של ימים להתאושש מההפסד לבני יהודה בגמר ההוא, הפסד שגרם לרעידת אדמה רגשית אצל עשרות אלפי אוהדים ופאטוס בצ'יראי אחד.
בדיוק ארבע שנים ושמונה ימים אחרי אנחנו עומדים שוב בשורה אחת מול הבאר השוקקת מים. רן קוז'וק, בשר מבשרה של מכבי נתניה, יוביל את הקבוצה לגמר גביע המדינה באותה זירת פשע - אצטדיון סמי עופר בחיפה ומול אותם הגורמים מהפעם הקודמת - יוסי אבוקסיס כמאמן וברק אברמוב כבעלים, הפעם תחת שם במה אחר - בית"ר ירושלים.
מכבי נתניה פירקה את בית"ר ירושלים בסיבוב הראשון בליגה, והתפרקה בעצמה בסיבוב השני בטדי, הכל כולל הכל יכול לקרות במפגש בין שתי הקבוצות הללו ברמה המקצועית, משחק שהוא בלתי חזוי אפילו למהמרי הווינר המקצוענים ביותר בתחנות הטוטו.
ואחרי הכל, צריך להודות שלבית"ר עדיין יש את יוסי אבוקסיס שרשום ברשם הקבלנים כקבלן גביע מורשה, פעיל ומוצלח ביותר בעשור האחרון ובמעמדים הללו, אתגר לא פשוט בכלל לרן קוז'וק שמצדו זכיה בגביע ושבירת הבצורת בת 40 השנים מאז שגבי בובליל פתח את ארון התארים של המועדון, תחייב את מרים פיירברג-איכר להצבת פסל בדמותו בכניסה לעיר, קצת מתחת לקניון השרון.

קראו גם:

לבסוף, מכבי נתניה עברה טלטלות לא פשוטות בכלל העונה, אבל ידעה גם בסוף לייצב את השורות בליגה ועוד יותר ידעה ואף השכילה להבין שהדרך היחידה להביא תואר שיגרום למזרקה בכיכר העצמאות להתמרק היא הדרך שמתחילה במשחק בסיבוב מוקדם של גביע המדינה ומסתיימת בסמי עופר עם העברת הגביע מהידיים של נשיא המדינה בוז'י הרצוג לאלו של הקפטן אביב אברהם – אז הנה זה מגיע, תנו לאביב להניף את הגביע.
בהצלחה!