ספק אם יש אוהד אחד של מכבי נתניה שהיה חושב על תסריט במסגרתו הקבוצה תגיע לגמר גביע המדינה, כשעל הקווים המאמן רן קוז'וק.
3 צפייה בגלריה
רן קוז'וק
רן קוז'וק
רן קוז'וק
(צילום: עוז מועלם)
את העונה התחיל קוז'וק כעוזרו של בני לם, סמל נתנייתי שעשה אשתקד עונה אדירה עם היהלומים. אלא שפתיחת עונה חלשה הביאה לפרידה מלם. קוז'וק קיבל את המושכות, ומה שנראה בתחילה כמו סתימת חור זמנית, הפך להצלחה מסחררת. נתניה הגיעה לפלייאוף העליון, היא חזק במאבק על המקום הרביעי, והחשוב מכל – עלתה לגמר גביע המדינה אחרי ניצחון מהדהד, 1:3, בחצי הגמר, על מ.ס. אשדוד.
"זו הרגשה מצוינת לעלות לגמר", אומר קוז'וק. "זה משהו שסימנו אותו כמטרה ואני שמח שהצלחנו להגיע לשם. נשאר לנו עוד משחק אחד, שאני מאוד מוכן אליו כי בשבילי זה להגשים חלום, בטח שגם עבור המועדון שגדלתי בו".
ציפיתם שחצי הגמר נגד אשדוד יהיה כל כך קל?
"אני לא חושב שזה הלך קל. כן, הובלנו בהתחלה, אבל עבדנו מאוד קשה בשביל זה. ממש עשינו הכנה למשחק, כולל אימונים שבועיים לפני ועד שיחות עם השחקנים, וזה מה שהתפוצץ אצלנו במשחק. התוצאה נראית כאילו זה היה קל, אבל זה לא היה קל. היתה לנו מחצית לא פשוטה".
מה הפך את המשחק לחד צדדי?
"אני חושב שהאווירה שהיתה באצטדיון, שהקהל אחראי עליה, היא זו שעזרה לנו להתפקס עוד יותר. התחלנו את המשחק והצלחנו לחטוף כדורים בחלק המגרש של אשדוד ולנצל הזדמנויות שהגענו אליהן. זה קרה והכל התחבר יחד וזה עשה את זה מאוד חד-צדדי".

3 צפייה בגלריה
רן קוז'וק
רן קוז'וק
רן קוז'וק
(צילום: עוז מועלם)

בתחילת הפלייאוף העליון נראיתם רע. לא חששת שזה ישפיע על הגביע?
"לא. לא חששתי כי זאת לא הפעם הראשונה העונה שהיו לנו תקופות פחות טובות. חלק מגלגל של קבוצת כדורגל זה תקופות יותר טובות ופחות. כשאתה שואף להיות קבוצה טובה, אתה שואף שהתקופות הלא טובות יהיו מאוד קצרות אם בכלל. היו לנו גם תקופות כאלו במהלך העונה וידענו לעצור אותן ולצאת מהן. בסופו של דבר, כשיש לך דרך שאתה הולך ומאמין בה אתה לא סוטה ממנה ולכן התקופות האלו לא משפיעות יותר מדי, כי אתה יודע לאן אתה רוצה וצריך להגיע. אני מסכים שקבוצה מנצחת צריכה להתגבר על תקופות לא טובות. לא חששתי לרגע וגם לא הצוות שלי והמערכת".
מה גרם לשינוי שבוע-שבועיים לפני חצי הגמר?
"אני חושב שבחנו את עצמנו לעומק בתקופה הלא טובה והבנו איפה אנחנו טועים ופשוט תיקנו את זה. הבנו שהגישה שלנו היתה לא מספיק טובה, ושינינו אותה וזה הראה שזו הדרך הנכונה עבורנו".
עם יד על הלב, העדפת לקבל בגמר את בית"ר ירושלים ולא את מכבי תל אביב?
"לא. אני חושב שלשתי הקבוצות יש יתרונות מובהקים. מכבי עם המסורת, הניסיון והייחוד שלה ובית"ר עם התקפות המעבר שלה שהן בעצם נקודת התורפה שלנו השנה, אז מבחינתי לא היתה העדפה, מה גם שזה משחק אחד והכל יכול לקרות בו. אני חושב שבית"ר שווה לנו. אגב, אי אפשר להכחיש שמכבי קבוצה טובה ואיכותית, אבל במשחק אחד הכול יכול להיות. הוכחנו השנה שאנחנו יכולים לנצח את מכבי תל אביב וגם הפסדנו לה".

מדמיין את הגביע


מכבי נתניה לא זכתה כבר 40 שנה בתואר ובעשר השנים האחרונות הפסידה פעמיים בגמר הגביע. מרגישים את הלחץ לזכות?
"לא. לחץ לא קיים, אבל רצון עז לזכות בהחלט קיים. לדעתי, מה שיהיה שונה הפעם מהפעמים הקודמות זה אם נזכה. אבל בנימה רצינית, אני חושב שהקהל של נתניה הוא מאוד מיוחד והוא זה שמלווה אותנו בכל הדרך שעשינו ולכן אם נזכה זה ברור שזה חלום שיתגשם עבור כולם. עבור ההנהלה, הקהל, הצוות והשחקנים. אגב, אני לא חושב שיש קשר בין הגמר הקרוב, למשחקים שהיו לנתניה בעשור האחרון, כי הקבוצות לא דומות והיריבות לא דומות".
יש חשש שהקבוצה תפשל שוב?
"אני חושב שהקבוצה הזו כבר לא יכולה להיכשל, כי מה שהקבוצה הזו עשתה עד כה השנה שייך קודם כל לשחקנים, להנהלה, לצוות המקצועי ולקהל, ומה שהיא עשתה זה להגיע ממקום לפני אחרון לפלייאוף העליון, לזכייה בגביע טוטו ולגמר גביע המדינה, הקבוצה הזו כבר לא יכולה להיכשל. היא כן יכולה וצריכה להשיג עוד, אבל להיכשל היא כבר לא יכולה!".

3 צפייה בגלריה
שחקני נתניה חוגגים מול אשדוד. "זה לא היה קל"
שחקני נתניה חוגגים מול אשדוד. "זה לא היה קל"
שחקני נתניה חוגגים מול אשדוד
(צילום: טל שחר)

ההפסד בגמר לבני יהודה עדיין טראומטי עבור חלק מהאוהדים. אתה מדמיין זכייה בגביע?
"בגלל זה, בגלל ההפסד הזה, אני מדמיין את הגביע. אני אגלה לך סוד. גם אני כמו שאר האוהדים, הייתי כאוהד של מכבי נתניה באותו גמר גביע וראיתי את דני עמוס כמעט לוקח את הפנדל של בני יהודה שעבר לו מתחת ליד, וגם אני יצאתי מהגמר הזה עם תחושות לא טובות, תחושות של עצב. הייתי שם עם הבן שלי. באתי לראות את מכבי נתניה זוכה בגביע, אבל שוב זה מגביר את הרצון שלנו לעשות את זה גם עבור עצמנו. אני והצוות שלי גדלנו והתחנכנו בנתניה, ואנחנו חלק מהאוהדים".
מה צריך לעשות כדי לנצח את בית"ר? הם קבוצה שקצת מזכירה אתכם, עם המון התלהבות ואנרגיות.
"צריך לעצור את ההתקפות המתפרצות שלהם. אנחנו עובדים על טקטיקות שונות בשביל לעשות את זה".
אתה נשאר במכבי נתניה בעונה הבאה באופן סופי?
"כרגע אין לי חוזה לעונה הבאה. ימים יגידו מה יקרה הלאה. יש גישושים אבל אני כרגע בכלל לא מתעסק בזה, כי יש מטרה גדולה מזה. יהיה זמן להתעסק בזה אחר כך".

קראו גם:

מהן המטרות?
"המטרות הלאה שלי, אם אני נשאר, זה לשמור כמה שניתן על הסגל הקיים וזה לא יהיה פשוט, והדבר השני להמשיך ולייצר קבוצה ששוב מתחרה בפלייאוף העליון שנה שלישית ברציפות. עבורי זה הישג גדול מאוד".
אתה חושב שתצליחו להשאיר את הכוכבים שלכם למרות ההצלחה?
"זה לא התפקיד שלי, אלא של ההנהלה. אבל אני יודע שזה לא יהיה פשוט כי השחקנים עושים פה עונה אדירה. אבל אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים. אם שחקנים יבחרו לעזוב, נצטרך להביא מחליפים ראויים שיעשו את העבודה שלהם על הצד הטוב. אגב, אנחנו כבר תקופה עובדים על כל מיני אופציות שיכולות לבוא בחשבון, בהתייחס לשחקנים שיכול להיות שיעזבו וגם לגבי עמדות בקבוצה שאנחנו צריכים לחזק".
תחושת בטן, תזכו בגביע?
"אני מתפלל שכן, בעיקר בשביל הקהל שממשיך ללכת אחרי הקבוצה במספרים מטורפים, למרות שהקבוצה לא זכתה באחד משני התארים הגדולים והמשמעותיים, אליפות או גביע המדינה, יותר מ-40 שנה. כשנזכה נחגוג את זה ספונטנית וזה יהיה הכי טוב, אז בואי קודם נזכה בזה, כי זה לא פשוט. חשוב לי להדגיש, שכשהקהל מגיע ומעודד והאנרגיות שלו טובות, זה כמו עוד שחקנים במגרש. הקהל שלנו צריך להבין את הכוח שלו, כי לקהל של מכבי נתניה יש כוח אדיר בהישגים של הקבוצה, ועבורי להסתובב בעיר עכשיו זו תחושה כיפית. אני רואה את שלטי התמיכה ושומע את האוהדים, רואה את ההתרגשות בקהל, זה עושה תחושה טובה. בנוסף, יש גם אוהדים שכותבים הודעות ומתקשרים. זה ממש כיף ואני מקווה שאנחנו נוכל להמשיך לגרום לאוהדים להרגיש ככה".