רגע לפני שהיהלומים יילחמו על הגביע מול בית"ר ירושלים, כתב רמי רם (חוקי) את השיר "נתניה – להיט בראש", שיר שכולו קצב ועידוד למכבי נתניה שיוצאת להגדרתם ל-"מלחמה" על הגביע.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
(צילום: טל שחר)
לביצוע של השיר חוקי גייס זמר מוכר בעיר, אבי חלפון (39). "נתניה, צהוב שחור שלי, את בנשמתי. אתם קהל מספר אחד, אתם אף פעם לא לבד", שרים השניים שמפרגנים אחד לשני ומספרים שהחיבור ביניהם הוא מצוין ולכן השיר הוקלט בכזו מהירות ובקלות.
איך הגעתם לעבוד ביחד?
חלפון: "חוקי הוא חבר ותיק של המשפחה ואני מכיר אותו הרבה שנים. חוץ מזה, כולם מכירים אותו בעיר והוא מפרגן לי כמו שאני מפרגן לו במקומות שאנחנו מופיעים. כשהוא הציע את הרעיון נרתמתי מיד, בעיקר כי הבן שלי משוגע על הקבוצה. אני חושב שכל מי שגר בעיר הזו אוהד את הקבוצה בדרך זו או אחרת ורוצה שהיא תנצח".

2 צפייה בגלריה
רמי רם (מימין) ואבי חלפון
רמי רם (מימין) ואבי חלפון
רמי רם (מימין) ואבי חלפון
(צילום: פרטי)

מי שעומד מאחורי המילים הקלילות והמדבקות הוא לא אחר מאשר רמי רם (חוקי) בן ה-60, דמות מוכרת בנתניה, בעיקר כזמר וכתב פוליטי מקומי, שאוהד את קבוצת מכבי נתניה מילדות ומייחל כמו אלפי אוהדיה לניצחון.
"אני כותב שירים ומלחין ועוסק בנדל"ן", מספר חוקי. "אני מכיר את כולם בעיר, אני כל בוקר עושה ספורט בים וגם מופיע, ולכן זה היה לי ברור שאכתוב שיר לקבוצה, שיר שיעודד אותה ויגרום לקהל לעודד אותה באצטדיון".
זה אינו השיר הראשון שכותב חוקי לקבוצה. הפעם הראשונה היתה כשחוקי היה בשנות ה-20 לחייו והקבוצה זכתה באליפות המדינה בליגה של 1983-1982. "אני אוהד את הקבוצה מילדות ועומד מאחורי שיר האליפות של שנת 1982. כתבתי את השיר אז עם להקת גן עדן, שהיא להקה נתנייתית, ועם הזמר בני אלבז", הוא חושף בגאווה. "בשיר שכתבתי אז זכינו באליפות המדינה בליגה עם עודד מכנס וערכנו גם נשף אליפות עם יצחק תשובה, שהוא היה הבעלים. חגגנו באירוע המטורף שהבאנו אליו את להקות תיסלם ובנזין והיתה תצוגת אופנה עם אולסי פרי ותמי בן עמי עם 5,000 משתתפים. הייתי צעיר ונמרץ וכבר אז הייתי שרוף על מכבי, אז היה ברור שגם הפעם אני אוציא שיר. אני אעלה את שניהם ביחד. אלו שירים מרימים", הוא פוסק.


"אני גאה בקבוצה ורוצה שהיא תנצח ובגלל זה הוצאנו את השיר הזה, ממש עכשיו לפני הגמר", מוסיף חלפון. "מאוד התחברתי ללחן ולעיבוד שהוא מדהים, קליל ומאוד מתאים לקהל של כדורגל. זה שיר מדבק וכיפי. לדעתי, השיר הזה יידבק לאוהדי מכבי נתניה ויעזור להרים את המורל של הקהל באצטדיון. זה שיר מדהים".

קראו גם:

בקבוצה יודעים שהוצאתם את השיר הזה?
חוקי: "פניתי לקבוצה אחרי שהשיר היה מוכן, הם מאוד שמחו לנוכח המחווה. חשוב לי שיהיה שיר שיעודד את הקבוצה כי אנחנו האוהדים של הקבוצה רוצים שנזכה. לא זכינו 40 שנה והשנה הם נתנו הצגה שמזכירה את התקופה של פעם, כשהיו שחקנים כמו בני לם ועודד מכנס עם שערים יפים. העונה החלטתי שאני חייב לעשות משהו שיתאים לרוח הזמן, ועכשיו יש את השיר שיהיה מלווה בקליפ ויופץ ברשתות החברתיות (יו טיוב, פייסבוק, טוויטר) ונשלח אותו גם לתחנות רדיו".