מחירי השכירות במתחם פולג נתניה התייקרו בכשבעה אחוזים בחצי שנה, דבר שהביא את המקום לאזורי המחיר של רעננה ובני ברק. כך עולה מהדוח החצי שנתי שפרסמה השבוע קבוצת נת"מ, המספקת שירותי נדל"ן מגוונים למגזר העסקי.
1 צפייה בגלריה
הקומפלס החדש
הקומפלס החדש
הקומפלס החדש
(הדמיה: תיבא אדריכלים)
מנתוני הדוח עולה כי בתוך חצי שנה בלבד חלה עליה של 7 אחוז בשכר הדירה הממוצע המשולם במתחם עבור בנייני משרדים חדשים (קלאס A), וכי הוא עמד על 63.1 שקלים בממוצע למ"ר בחציון השני של 2021, לעומת 58.9 שקלים למ"ר בחציון הראשון. התייקרות זו מביאה את אזור התעשייה בפולג לאזורי המחירים של כמה מהמתחמים הפופולריים ביותר מחוץ לתל אביב, בהם אזור התעסוקה של בני ברק (כ-65 שקלים למ"ר) ואזור התעסוקה של רעננה (כ-67 שקלים למ"ר).
קראו גם:
מאידך, בבנייני המשרדים הוותיקים (קלאס B) באזור חלה התייקרות מתונה יותר ואלה עומדים כעת על מחיר של 54.5 שקלים למ"ר. במסגרת הניתוח שערכה נת"מ נכתב כי "במהלך 2021 הגורם הדומיננטי היה הגידול בביקוש למשרדים מצד חברות טכנולוגיה. למרות המעבר לעבודה חלקית מהבית, רוב החברות לא צמצמו באופן משמעותי את שטחי המשרדים שהן שוכרות. הנזילות הגבוהה בשילוב תחרות עזה על כוח אדם מיומן הובילו לביקושים חזקים ולעלית מחירי השכירות".
פרסום הדוח בא זמן קצר לאחר התחלת אכלוסו של בית פדלון שפונדר - קומפלקס למסחר ומשרדים בשטח כולל של 20 אלף מ"ר, שאותו בנתה קבוצת הנדל"ן שפונדר פדלון, חברה משפחתית מאבן יהודה הפועלת בעיקר באזור נתניה וצפון השרון, וזהו הפרויקט הראשון אך לא האחרון שלה במתחם פולג. הבניין הממוקם ברחוב המלאכה בלב מתחם פולג קיבל היתר אכלוס וכולל חמש קומות משרדים מעל קומת מסחר, וכן מספר מפלסי חניה תת קרקעיים בשטח של 10,000 מ"ר.
בבניין משרדים במגוון רחב של גדלים, המותאמים הן למשקיעים והן למשתמשי הקצה - חברות בסדר גודל בינוני וכן לבעלי מקצועות חופשיים ובעלי עסקים קטנים. עד כה מסרה הקבוצה כ-70 נכסים וממשיכה לאכלס את הבניין במהירות. במקביל, צפויה הקבוצה להשאיר את מרבית שטחי קומת המסחר בבניין בבעלותה, ולהשכירם.
כל העדכונים - חדשות נתניה