הסתיים שלב הגשת ההתנגדויות הרשמיות לתוכנית סלילת הכביש החדש בצמוד למסילת הרכבת המחבר בין נתניה לשפיים. המתנגדים טוענים כי הקמת הכביש עלולה לפגוע אנושות בביצת הפולג ולגרום נזק בלתי הפיך לחי ולצומח בביצה.
משרד התחבורה מקדם תוכנית להקמת כביש לתחבורה ציבורית המחבר את נתניה לשפיים. על פי התוכנית, הכביש יוקם בצמוד למסילת הרכבת שגם היא עשויה להתרחב לשש מסילות רכבת במקום שתי מסילות.
קראו גם:
התנגדויות רבות הוגשו לוות"ל - הוועדה לתשתיות לאומיות שתדון בתוכנית. בין היתר, הוגשו התנגדויות על ידי החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, מגמה ירוקה, רשות ניקוז ונחלים שרון, מועצה אזורית חוף השרון וארגון 15 דקות. ההתנגדות של מגמה ירוקה, הוגשה גם בשם 1118 תושבים, שצירפו את שמם להתנגדות.
עיקרי ההתנגדויות הם בנוגע לנזק האקולוגי שעלול להיגרם בעקבות סלילת הכביש. המתנגדים טוענים לחוסר נחיצות תחבורתית שלו. בין היתר נטען בהתנגדויות, כי תוואי הרכבת בין נתניה לשפיים עובר בלבה של ביצת הפולג, אשר מהווה שריד קטן לשטחי הביצות הנרחבים שהתקיימו לאורך מישור החוף בישראל ונעלמו כמעט לחלוטין במאה האחרונה. "הרחבת רצועת המסילות, לטובת הוספת ארבע מסילות חדשות, הינה צורך אסטרטגי לפיתוח התחבורה הציבורית, ולטובת זאת, הביצה תשלם מחיר כבד, אך זאת לטובת צורך לאומי יוצא דופן", הסבירו המתנגדים. "הרחבה נוספת של הרצועה לטובת הקמת הכביש החדש תהווה פגיעה נוספת, אשר תרומתה לתחבורה הציבורית, תהא, אם תהא, קטנה ביותר ולכן אנו מתנגדים לפגיעה זו".
כל העדכונים - חדשות נתניה