ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, פיטרה לפני כניסת השבת את סגניתה טלי מולנר ואת חברתה לסיעת "פעימה חדשה", ציפי קפל, מתפקידיהן.
2 צפייה בגלריה
טלי מולנר. "זה מעשה שלא יעשה"
טלי מולנר. "זה מעשה שלא יעשה"
טלי מולנר. "זה מעשה שלא יעשה"
(יאיר שגיא)
ההודעה הדרמטית הגיעה יומיים לאחר ישיבת מועצת העיר שנערכה ביום רביעי שעבר, ובה היו חילוקי דעות בין חברות סיעת "פעימה חדשה" ובין חברי קואליציה, הן בשל התנגדותן לסגירת בית הספר שז''ר והן בשל הצעה לסדר שלהן להצבת פודטראק בעיר בסופי שבוע.
במהלך הישיבה כינתה ראש העירייה את מולנר "שחקנית בהבימה" לאחר שמולנר הגיבה בצעקות ודמעות לסגירת בית הספר שז"ר. מולנר הגיבה לכינוי בפוסט וכתבה: ''אני גאה להיות שחקנית בהבימה. אני שלמה בצדקתי ובצדקת מאבק תלמידי שז''ר".

"צעד מפתיע"

השבוע, בריאיון, אומרת מולנר: "אני לא מצטערת לרגע על שדיברתי על בית ספר שז''ר ברגש, למרות שהאשימו אותי שאני שחקנית. לא תכננתי שזה יקרה וזה לא יזום אלא דיבור מהקרביים. הדמעות הציפו אותי וצר לי ששמו אותי ללעג. זה פוגע ומעליב. מצד שני, ניסיתי ואני עדיין מנסה להביא לשינוי הגזרה.
"אני אמנם לא ממונה על החינוך, אבל אני נציגת ציבור וההורים סמכו עליי. הייתי עבורם תקווה שאולי משהו ישתנה במועצה".
מולנר הוסיפה וביקרה את ראש העירייה: "מרים נחשבת לדמות שמאוד מקדמת נשים ומציבה נשים בעמדות מפתח ורוב השדרה הניהולית בעירייה היא של נשים, אבל כנראה שבקרב חברי המועצה היא מעדיפה לראות נשים שסרות למרותה ומקבלות כל החלטה.
"הסימבוליות של פיטורים של אישה על ידי אישה שטוענת לקידום נשים, דווקא לפני יום האישה, מעצים את ההלם. זה כאילו עוד סטירת לחי".
בהודעתה עדכנה פייברגר-איכר, את התושבים כי חבר המועצה אבי סלמה ימונה לסגן ראש העירייה ללא שכר וזאת בנוסף לתפקידיו כיו"ר חל"ת וממונה על הכספים. תיק מעמד האישה יועבר לחברת המועצה תרצה גרינפלד.
קראו עוד>>>
תיק הרווחה יועבר לידי סיעת אחריי ותיק החופים יועבר לידיה של שירי חגואל-סיידון, סגנית ומ"מ ראש העירייה.
"זה צעד מפתיע כי היו לנו עליות ומורדות כמו בכל מערכת יחסים בין חברי מועצה, אבל בעבר היא ידעה להרים טלפון ולדבר", אומרת מולנר. "זה לא יפה ומעשה שלא יעשה. את לא יכולה לפטר סגן ראש עירייה בהתנדבות ולהדיחה בהודעת ווטסאפ, גם לא בעידן הרשתות החברתיות. זה לא יפה. פשוט לא. זה נעשה בו זמנית, שליחת ההודעה אליי והעלאת הפוסט לפייסבוק עם חלוקת התיקים ולכן לא ניתנה לי ההזדמנות להגיב. להגיד לה, בואי ניפגש או נדבר.
2 צפייה בגלריה
מרים פיירברג- איכר. כינתה את מולנר "שחקנית בהבימה"
מרים פיירברג- איכר. כינתה את מולנר "שחקנית בהבימה"
מרים פיירברג- איכר. כינתה את מולנר "שחקנית בהבימה"
(יאיר שגיא)
"בנוסף, יש גם קולגות שהגיבו בצורה לא ראויה דוגמת שירי חגואל סיידון, שכתבה תוך עשר דקות מרגע פרסום ההודעה פוסט מטעמה, 'אני שמחה ונרגשת לבשר כי ראש העירייה העבירה לי בנוסף לתפקידיי הקיימים את תיק החופים העירוני', עוד לפני שהגופה התקררה. היא הייתה יכולה לחכות עם זה.
"ככה לא מתנהגים. אני יודעת שפוליטיקה זה עסק מלוכלך, אבל לא ציפיתי לזה. שירי ומרים היו בשבוע שעבר בבר מצווה של הילד שלי. אנחנו בקשר טוב. חשבתי שלא ימהרו לרקוד על הדם שלי".

אופוזיציה חזקה

את נשמעת מאוד כעוסה.
''אני תוהה מה בער לה לפטר סגנית נאמנה. בגלל שהרמתי את הקול? היו חברי קואליציה לפני שהעלו הצעות לסדר ולא עשו להם כלום, הם נשארו בחיים. כאן יש משהו מעבר. אנחנו המשכנו להתכתב עם קבלת הודעת הווטסאפ בשישי ואמרתי לה שהיא זו שצריכה להתנצל כי היא זו ששמה אותי ללעג.
"היא ענתה לי שאני צריכה להיות שחקנית בהבימה ומה פתאום ניסיתי להגן על שז''ר והרמתי את הקול. היא אמרה שהיא דואגת להם. ובנוסף היא שאלה למה העליתי את ההצעה לסדר אחרי שביקשו ממני לא להעלות כי אני סתם מעוררת את המלחמה בין דתיים לחילוניים".
עכשיו את חברת אופוזיציה.
"אני מקבלת את ההחלטה של ראש העירייה. היא לא החלישה אותנו כי היא שלחה אותנו לאופוזיציה. כבר יצרו איתי קשר חברי אופוזיציה ברמה המקומית והארצית. נשב ונלמד לעומק את עבודת האופוזיציה.
"אני תוהה מה בער לה לפטר סגנית נאמנה. בגלל שהרמתי את הקול? היו חברי קואליציה לפני שהעלו הצעות לסדר ולא עשו להם כלום, הם נשארו בחיים. כאן יש משהו מעבר"
"נהיה אופוזיציה טובה, חזקה ומקדמת. אנחנו לא מתכוונות להיעלם. ובשנה וחצי הקרובות נעשה את זה מספסלי האופוזיציה, וישמעו אותנו גם משם. קיבלתי מאות הודעות תמיכה ועידוד. התרגשתי מאוד מכמות האהבה ומהחיבוק של התושבים, בכל מקום שהלכתי וגם ברשת. זה מחמם את הלב.
"לא היו לי כוונות לפרוש לאופוזיציה אבל זו החלטה שלה כראש עירייה. זה רק נותן לי כוח ומחזק אותי לרוץ בבחירות הבאות. רבים פנו אליי והציעו שאני ארוץ לראשות העירייה. אני לא חושבת על זה כרגע. אבל אני גם לא פוסלת את זה".
שירי חגואל סיידון מסרה בתגובה: "יש שני תיקים שקיבלתי בישיבת המועצה ביום רביעי:תיק האטרקציות ותיק המסעדות וביום שישי קיבלתי גם את תיק החופים. אם הפוסט עורר תגובות, שיעורר. לא הייתי צריכה לחכות. הוצאתי פוסט שבת שלום הכולל הודעה שלמה על קבלת כל התיקים.
"אני שלמה לגמרי עם הפוסט הזה. הכל בסדר גמור. גם הודיתי לה על העשייה שלה בשלוש השנים האחרונות. בעניין פיטוריה של טלי מולנר, יש דרך לעשות דברים. ולא היתה פה התנהגות קואליציונית ראויה. אי אפשר להיות בקואליציה ולהתנהג כמו אופוזיציה".

תגובה: "מולנר לא כיבדה את מעמדה כסגנית ראש עירייה"

מסיעת נתניה אחת נמסר: "במהלך שלוש השנים האחרונות, סיעת נתניה אחת והעומדת בראשה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, פעלו ופועלים עם כלל נבחרי הציבור, בשיתוף פעולה מלא, למען העיר נתניה.
"סיעת פעימה חדשה בכלל וטלי מולנר בפרט היו שותפות לדרך וקיבלו תיקים חשובים ומשמעותיים כממונות ובכלל זה התפקיד הרם ביותר שחבר מועצה יכול למלא במועצת העיר- סגנות ראש העיר.
ראש העירייה הייתה זמינה עבור טלי במשך שלוש השנים האחרונות ואף לפני כן בכל שעה ובכל נושא, מתוך ראיה של שותפות ורצון לקדם את העיר בדגש על נושא הרווחה, שכה חשוב לראש העירייה כעובדת סוציאלית ואני שעמדה בראש מינהל הרווחה.
למן הרגע שטלי מולנר לא עבדה בקולגיאליות כחברת קואליציה: הגישה הצעות לסדר והסיתה תושבים כנגד ראש העירייה בנושא שאינו בתחום אחריותה, נעשו כל הניסיונות טרום מעשיה להרגיע את הרוחות ולחזור לסדר עבודה תקין. לצערנו הרב, טלי סירבה לכל בקשה ולא כיבדה את מעמדה כסגנית ראש העיר.
"אני תוהה מה בער לה לפטר סגנית נאמנה. בגלל שהרמתי את הקול? היו חברי קואליציה לפני שהעלו הצעות לסדר ולא עשו להם כלום, הם נשארו בחיים. כאן יש משהו מעבר"
לאחר ישיבת המועצה הסוערת שבמהלכה תקפה את ראש העירייה במילים חריפות, רצה טלי להתראיין כנגד ראש העירייה.
"לאור התבטאותה כי היא שוקלת את המשך דרכה בקואליציה, נדרש היה לקבל החלטה מנהיגותית בכדי להקל עליה את ההחלטה ולהשיב את סדר העבודה התקין במועצת העיר. לפיכך הודיעה לה ראש העירייה בהודעה פרטית על סיום חברותה בקואליציה.
לטלי אין מה להלין על הדרך בה עודכנה היות ואת התלבטותה לפיה היא שוקלת האם לפרוש חשפה בתקשורת מבלי לעדכן את ראש העירייה. יחד עם זאת, מי שמכיר את ראש העירייה יודע כי דלתה של ראש העיר פתוחה לכל סיעות המועצה להמשך שותפות בקואליציה".
לעדכונים: חדשות נתניה