גאיה פדר, סטודנטית להנדסאות רכב במכללת רופין המציאה את ה"סייפ קאפ", מכסה המונע החדרת סם אונס לכוס. כעת היא מחפשת משקיעים שיסייעו לה לפתח את המוצר.
פדר (21) חוותה בגיל 18 ניסיון תקיפה מינית לאחר שלמשקה האלכוהול שהזמינה במועדון בתל אביב הוכנס סם אונס. למזלה, הניסיון כשל הודות לחברות שהיו עדות לשינוי בהתנהגותה וסייעו לה לחזור בבטחה הביתה.
1 צפייה בגלריה
גאיה פדר וה"סייפ קאפ"
גאיה פדר וה"סייפ קאפ"
גאיה פדר וה"סייפ קאפ"
(צילומים: רונית לה-פוזה, אלבום פרטי)
קראו גם:
''בלי קשר למקרה שלי, שמעתי על לא מעט נשים שנפלו קרבן למעשה אונס בגלל סם שהוחדר לכוס שלהן ולכן חיפשתי מוצר שישמור על תכולת הכוס בשעת בילוי, כי אני רוצה שאחרים לא יחוו את מה שהרגשתי שזה חוסר אונים וחוסר שליטה על הגוף שלי. אני רוצה לשים סוף לתופעה הזו של אונס נשים אחרי בילוי בבר או מועדון'', היא אומרת השבוע. ''פיתחתי את ה'סייף קאפ', מכסה עשוי גומי גמיש ועמיד, בשביל למנוע את האפשרות להחדיר את סם
האונס לכוס. זה מכסה מאוד עמיד שבדקתי בעצמי, ממש חזק שצריך להפעיל לחץ בשביל להסיר אותו. חוץ מזה, אפשר להזמין אותו בכל מיני צבעים ויש גם לוגו שעיצבתי שזה סמיילי מחייך וקורץ עם עין בצורת לב".
לדבריה, ''החוויה הטראומתית השאירה בי חותם, והחלטתי שאני פועלת למען נשים וצעירות אחרות וגם גברים, על מנת שמקרה דומה למה שקרה לי לא יחזור על עצמו".
פדר נולדה וגדלה בנתניה, והיא מתגוררת בשכונת עיר ימים עם משפחתה. לדבריה, ''מי שעזר לי עם הבאת הרעיון ליישום היה אבא שלי הראל, שהוא יזם בעצמו. אבא שלי עזר לי למצוא חברה בארצות הברית שמייצרת משהו דומה. שלחתי להם מייל והסברתי להם לאיזה מטרה אני רוצה את המכסים הללו והם עפו על הרעיון. אבא עזר לי לפני כמה חודשים עם הייבוא הראשוני של 500 יחידות ראשונות שנוכל לבדוק שזה עובד. כשזה הגיע מכרתי את זה במחיר סמלי רק בשביל להחזיר את ההשקעה של אבא שלי וזה עף. קיבלתי תגובות מדהימות.
"אני רוצה שיהיה חוק שיחייב כל בר או מועדון להגיש משקאות ללקוחות עם המכסה הזה. בנוסף למכסה הייחודי מדובר בעצם גם באמצעי הגנה מפני שפיכת המשקה. ככה שכולם מרוויחים מזה. אם בעלי הברים או המועדונים יתמחרו את זה כחלק מהתפריט, זה גם יכול לעזור להוריד את העלויות של המכסה הזה. בינתיים, פתחתי הד סטארט (גיוס המונים) ועד ה-31 למרץ אני רוצה לגייס 60,000 שקל עבור ייבוא של הזמנה ראשונית של 10,000 יחידות.
"בנוסף, אני מחפשת גורם שיסכים להשקיע את הסכום הזה בשביל להביא את זה ולהקים אתר על מנת שאוכל למכור את זה בארץ. אני מודה שלא יצאתי לדייטים הרבה זמן מהחשש שמישהו שוב ישים לי משהו בכוס, אבל בזכות המכסה שלי שיש עליו סמיילי, אני מרגישה בטוחה".
כל העדכונים - חדשות נתניה