עוקבים אחריכם: העירייה מצטרפת ללונדון וראשון לציון, ועתידה לרשת את רחובות העיר במערכת בינה מלאכותית.
עיריית נתניה מבקשת להפעיל מערכת בינה מלאכותית לאכיפה נגד תושבים, וזאת באמצעות מערכת אשר תזהה תושבים שלא אספו את צואת הכלב, התקהלו או אפילו חנו בחניית נכים.
1 צפייה בגלריה
מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה
(צילום המחשה: לירן תמרי)
לפי פרסומי העירייה בדבר קול קורא בפטור ממכרז עם ספק יחיד, מדובר על מערכת, פרי פיתוח של חברה בשם Incontrol, המפעילה מערכת דומה בערים נוספות ברחבי הארץ.
"אנחנו עובדים עם עיריית ראשון לציון ורעננה ומודיעין וגם במגזר הפרטי. הצגנו את המערכת שלנו לעיריית נתניה, על מנת להוכיח היתכנות ואיך אנחנו אמורים לסייע לעירייה עם המערכת שלנו", מבהיר רועי מנשה, מנכ"ל ובעלי Incontrol.
לדבריו, ''אנחנו לא מצלמים אנשים ולא זיהוי פנים. אנחנו כן מצלמים כלב או לוחית, מאחר ולכלב אין יישות משפטית ולכן הוא משווה מול מאגר הווטרינר העירוני או פרטי, ומשם משווים את הכלב עצמו מול המאגר.
"בנוסף, אנחנו מחוברים למשרד התחבורה ולמאגר של מספרי לוחיות זהות המורשים לחנות בחניית נכים. כמו כן, התזה שלי היא בבינה מלאכותית ואני מאוד מודע להשלכות של בינה מלאכותית ועניין הפרטיות ואנחנו לא עוברים על שום חוק הגנת הפרטיות. זה תהליך פרוצדורלי של העיריה ובסוף מי שמוציא את הדו''ח הוא פקח שמפעיל שיקול דעת.
קראו גם:
עו"ד אדיר בנימיני, סגן ראש העיר: "המדובר במערכת שאמורה להעניק מגוון רחב של פתרונות רחבים כגון התראות בגין עומסי תנועה, הצפות ושרפות וכן לייעל את אמצעי האכיפה. המדובר במערכת המשרתת ערים רבות בישראל וברחבי העולם כולו.
"החשש מפגיעה בפרטיות מובן לחלוטין, ולכן מקפידה העירייה לתלות שלטים בכל מקום בו מותקנות מצלמות. הללו הפכו לחזון נפרץ בבתי עסק ובנייני מגורים. רק לאחרונה דנה מועצת העיר הצעה לסדר בנוגע לשכיחות עבירות של 'חניה כפולה'. המערכת הזאת אמורה לתת מענה אכיפתי גם לבעיה זו".
כל העדכונים - חדשות נתניה