בשעה 17:00 החלה הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב במחאה נגד ההתנהלות בתיק תאונת הפגע וברח בנתניה לפני כשלושה חודשים וחצי בה נהרג רפאל אדנה בן ה-5 ז"ל. תחילה המפגינים חסמו את רחוב קפלן ומהמשטרה נמסר כי העליות והירידות במחלף השלום נחסמו לתנועת כלי רכב וכי שוטרים נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. לאחר מכן המפגינים ירדו לאיילון וחסמו אותו לתנועה לשני הכיוונים.
6 צפייה בגלריה
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן
(צילום: מטה המאבק "צדק לרפאל")
המארגנים צופים שיגיעו מפגינים רבים, זאת לאחר שביום שני השבוע קיימו הפגנה בשעות הבוקר מול הפרקליטות בתל אביב בזמן שנערך שימוע בתיק, ולאחר מכן בשעות אחה"צ ירדו המפגינים למחות בנתיבי איילון ואף חסמו את נתיבי הנסיעה ולאחר מכן חסמו גם את דרך בגין.

מפגינים במחאת "צדק לרפאל" חוסמים את איילון
(צילום: שמעון ברוך בטלגרם)

כזכור, ביום שני שעבר החלה משפחתו של רפאל בהפגנות מחאה תוך שהם מעלים טענות לאפליה ומביעים כעס נוכח האופן בו מנוהל תיק החקירה. ההפגנות שהתקיימו תחילה בנתניה בימים שני ורביעי שעבר מול ביתה של משפחת פסלר עברו בהמשך לתל אביב.

מפגינים במחאת "צדק לרפאל" בקפלן
(צילום: מטה המאבק "צדק לרפאל")

"כאילו לא די בכך שאיבדנו ילד אחד אנו מתמודדים עם ילד נוסף, בן 6, שחי את הטראומה יום יום", אומרים שמחה וזיו, הוריו של רפאל אדנה ז"ל. "כאילו לא די בכך, אנו מתמודדים מול מסכת שמועות באשר לאירוע במקום שיישבו איתנו ויספרו לנו מה עלה בחקירה ומה קרה. כאילו לא די בכך, אנו מתמודדים עם נהגת שפגעה, הפקירה וברחה והמערכת לא באה איתה חשבון למען יראו וייראו. כאילו לא די בכך, עד רגע זה לא הגיעה הנהגת להביע צער על מה שעשתה והדרך בה היא מתנהגת מקרות האירוע היא פושעת, נפשעת, לא מוסרית ומקולקלת מהיסוד. אנו דורשים שיתנהגו אלינו כמו לכל משפחה שכולה שאיבדה בן בתאונת פגע וברח והדין יהיה אותו הדין לכולם. אנו דורשים כתב אישום חמור וענישה מחמירה לנהגת בפרט ולכל נהג/ת שפוגע, מפקיר ובורח".

6 צפייה בגלריה
זיו ושמחה, הוריו של רפאל ז"ל, בהפגנה
זיו ושמחה, הוריו של רפאל ז"ל, בהפגנה
הוריו של רפאל ז"ל בהפגנה מול הפרקליטות
(צילום: באדיבות המשפחה)

לפי הפרקליטות, מי שנהגה ברכב בעת התאונה היא קרול פסלר בת ה-80, אמא של ד"ר היידי פסלר, תועמד לדין בכפוף לשימוע בגין הפקרה בתאונת הפגע וברח בנתניה בחודש מאי האחרון.
בהודעה רשמית שהוציאה הפרקליטות נמסר: "התיק לא נסגר! בכוונתנו להעמיד את החשודה לדין בעבירת הפקרה, וזאת בכפוף לשימוע, בהתאם לחוק. התיק נגדה מעולם לא נסגר". עוד נמסר כי "החשודה לא תועמד לדין בגין גרימת מוות וזאת משום שבוחני התנועה קבעו שמדובר בתאונה בלתי נמנעת". עוד צוין כי "ההודעה שנשלחה למשפחה היא בעניינה של הבת של החשודה בלבד. מדובר בהודעה אוטומטית שנשלחת לאחר סגירת תיק במערכת .הודעה זו נשלחה לאחר שנערכה פגישה במשרדי הפרקליטות עם המשפחה והובהר כי התיק כנגד הבת עתיד להיסגר. כלומר, ניתנה הודעה למשפחה עוד לפני סגירת תיק זה, וכאמור, רק תיק זה, התיק של האם, שנהגה ברכב, לא נסגר". עוד נכתב כי "הפרקליטות קיימה עם בני המשפחה שיחה ארוכה ומפורטת בה עדכנה אותם היכן התיק עומד ובהחלטות השונות. הפרקליטות משתתפת בצערה של המשפחה ותמשיך ללוות אותם באופן צמוד ומשתף, כפי שנעשה עד כה''.
יש לציין כי במשפחתו של רפאל, מסרבים לקבל את החלטת הפרקליטות ודורשים שנגד הנהגת יוגש כתב אישום חמור יותר, וזאת על אף שבפרקליטות טוענים כי לפי חומרי הראיות שהועברו אליה, קרול פסלר נהגה ברכב במהירות המותרת בחוק (כ- 55 קמ"ש), ולפי עדות הסב שנלקחה ביום התאונה, רפאל ז"ל היה על הכביש פחות מחצי שנייה לפני שהחשודה פגעה בו עם רכבה. התאונה לא התרחשה במעבר חציה אלא בכביש בו אי תנועה עם צמחייה.

6 צפייה בגלריה
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
(צילום: פרטי)

בימים אלו מפורסמים ברשתות החברתיות פוסטים זועמים וכואבים של המשפחה וחברי הקהילה האתיופית שגייסו קהל רב שתומך במאבקם, תוך שהם מפנים אצבע מאשימה כלפי ד"ר היידי פסלר, בעלת הרכב הפוגע. זאת ועוד, השבוע בוצע מעשה ונדליזם חמור במרפאתה של ד"ר פסלר והיא קיבלה איומים בהודעות שנשלחו אליה לטלפון הנייד.
הפרקליטות הבהירה אתמול בהודעה ובה "טבלת טענות מול עובדות המתבססות על חומר הראיות כפי שהועברו לפרקליטות" כי הרכב הפוגע הוא בבעלות ד"ר היידי פסלר אך היא לא נהגה בו בזמן התאונה. בנוסף, יש איכון סלולרי שמוכיח שהיא גם לא היתה ברכב באותה העת. לפי ההודעה, עדי ראייה שנחקרו וצילומים שנותחו מהזירה מאמתים טענה זאת, כולל עדות חברתה של האם ממנה יצאה בנסיעה. עוד טוענת הפרקליטות כי בניגוד למה שפורסם כי ביום למחרת התאונה נלקח הרכב למוסך לצורך תיקונים, הרכב בו נהגה האמא בזמן התאונה לא נלקח למוסך אלא נתפס על ידי המשטרה בביתה של החשודה עם סימני הנזק שנגרמו בתאונה.
הפרקליטות גם התייחסה לטענות כי התיק הגיע לפרקליטות בלי חומרים מהמצלמות, כי בפרקליטות מסתירים את הסרטונים וכי המצלמה באזור התאונה לא עבדה. לפי הפרקליטות, "התיק הגיע עם הסרטונים שנתפסו מהמצלמות באזור התאונה אולם ללא דוחות צפייה בלבד. לכן, התיק נשלח מיד להשלמת חקירה. בתיק יש כ-11 מצלמות שתיעדו את האזורים הסמוכים לזירת התאונה. מקום התאונה עצמו לא נקלט במצלמות לכן התאונה לא תועדה. הסרטונים הם חומר חקירה בתיק שעדיין לא הוגש בו כתב אישום. הפרקליטות אינה מפרסמת חומרי חקירה. לא עלתה טענה למצלמה שלא עבדה אלא לא ניתן היה לראות במצלמה את רגע התאונה מבחינה טכנית, שאינה קולטת את מיקום התאונה, לא משום שהיא לא עבדה. מדובר במצלמה של מוזיאון החלל שנעשה שימוש בחומרים שנלקחו ממנה לטובת התיק.

6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת התאונה בשדרות בן גוריון בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

לטענה כי הפרקליטות מתעכבת בטיפול בתיק הגיבה הפרקליטות כי "התיק התקבל בפרקליטות ב-19.6 וכעבור מספר ימים הועבר למשטרה להשלמת חקירה. בתאריך 13.7 חזר לפרקליטות וכעבור כמה שבועות, בתאריך 02.08 כבר נערכה פגישה עם המשפחה, בה עודכנה בהחלטות שהתקבלו. התיק טופל ככל תיק תאונת דרכים שמתקבל אצלנו תוך כדי פסילת הרישיון של הנהג למשך 90 יום מיום התאונה, באופן יעיל ובטרם הסתיימה הפסילה המנהלית. החשודה זכאית לפי החוק להליך שימוע ואין הפרקליטות יכולה לדלג על שלב זה בדרך להגשת כתב אישום".

6 צפייה בגלריה
עו"ד אבי חימי
עו"ד אבי חימי
עו"ד אבי חימי
(צילום: באדיבות עו"ד אבי חימי)

עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס שמייצגים את ד"ר היידי פסלר מסרו: "לבנו עם משפחתו של רפאל ז"ל. משתתפים בצערם העמוק. יחד עם זאת ד"ר פסלר לא נכחה באירוע תאונת הדרכים. העובדות נבדקו לעומק על ידי המשטרה והפרקליטות. התגובות כלפי מרשתי אינן מתקבלות על הדעת בחברה מתוקנת שבה יש ערך לאמת ולעובדות ולא להאשמות חסרות בסיס. אני מקווה שלאחר שהעובדות הובהרו שלד"ר פסלר אין יד ורגל באירוע יפסיקו עם הרדיפה ויניחו לה להתמודד עם המציאות הבלתי אפשרית שנכפתה עליה".

6 צפייה בגלריה
עו"ד רוני אלוני סדובניק
עו"ד רוני אלוני סדובניק
עו"ד רוני אלוני סדובניק
(צילום: אלכס מורוזוב)

עו"ד רוני סדובניק אלוני המייצגת את משפחת אדנה: "אני מצפה מחברי הממשלה לבטל לאלתר את תיקון 113 לחוק העונשין שריסק לרצפה את הענישה על עבירות פליליות. לא ייתכן שנהגת שהורגת ילד ולא מנסה לעזור לו תקבל מתחם ענישה של עבודות שירות עד שנת מאסר. עם שמקדש את החיים חייב להעניש קשות מי שלא מגיש עזרה לפצועים ובורח. את מגפת תאונות פגע וברח יש למגר על ידי השבת ההרתעה''.
פורסם לראשונה: 17:04, 23.08.23