היום (שני) מתקיים דיון בפרקליטות המדינה בתל אביב בו יוחלט אם להגיש כתב אישום נגד הדורסת של רפאל אדנה בן ה-5 ז"ל בגין הפקרה ולא הריגה. משפחתו של רפאל, שנהרג בתאונת הפגע וברח בנתניה לפני שלושה חודשים וחצי, מפגינה בעת הדיון מול הפרקליטות עם המסר "צדק לרפאל".
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול הפרקליטות
הפגנה מול הפרקליטות
הפגנה מול הפרקליטות
(צילום: באדיבות המשפחה)
נזכיר כי ביום שבת (6.5) אחרי הצהריים נפגעו רפאל וסבו מרכב חולף בשדרות בן גוריון בנתניה בעת שהלכו למגרש המשחקים הסמוך. הנהגת החשודה במעשה ברחה מהמקום מבלי להושיט עזרה לרפאל שנפגע באורח אנוש ונפטר לאחר שבוע מפצעיו בבית החולים שניידר בפתח תקוה.

מפגינים מול הפרקליטות
(צילום: באדיבות המשפחה)

בשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות כי הנהגת החשודה במעשה תועמד לדין בגין הפקרה ולא הריגה בהתאם לשימוע שייערך לה וכי התיק נגד החשודה שלא נהגה ברכב ייסגר. דבר זה עורר כעס בקרב בני משפחתו של אדנה ז"ל, שהחליטו לפעול ויצאו להפגין בשבוע שעבר ברחוב מלבסקי בשכונת עיר ימים בנתניה, מול ביתה של משפחת החשודה בדריסת והפקרת רפאל ז"ל.

הפגנה מול הפרקליטות בתל אביב
(צילום: באדיבות המשפחה)

בני המשפחה מבהירים כי מדובר בהפגנות שקטות וכי הם לא מעודדים אלימות וכי "המטרה של ההפגנות היא לעורר מודעות, שאנשים יידעו מה קרה, כי חשוב לנו שהצדק ייצא לאור". בני משפחת אדנה אמרו כי "לא ניתן לה (לדורסת - נ.ס.) לשכוח מה היא עשתה. אותנו לא ישתיקו".
במקביל להפגנות בשבוע שעבר הוציאה המשטרה הודעה ובה הבהירה כי הנהגת היא אישה בת 80 ולא בתה, הרשומה כבעלת הרכב.

5 צפייה בגלריה
רפאל דגאי ז"ל
רפאל דגאי ז"ל
רפאל דגאי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

אמו של רפאל ז"ל שמחה צגאי צילמה סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובו חשפה את הטרגדיה שעברה, תוך שהיא מזמינה את הצופים לבוא ולתמוך ולמחות יחד איתם. בסרטון היא מספרת שהיא מצלמת את הסרטון עבור האנשים שלא שמעו על הטרגדיה שלה - תאונת הפגע וברח בה נהרג בנה. "ביום שבת אבא שלי לקח את שני הילדים שלי, מתניה ורפאלי, לטיול של שבת, וזה לא נגמר בטיול כי היתה תאונת פגע וברח. אבא שלי שבר את היד ורפאלי שלי נפגע ונהרג. הפוגעת שביצעה את התאונה לא עצרה להושיט יד ולא עצרה לראות במה היא פגעה. היא פשוט המשיכה. שבועיים וחצי אחרי התאונה, ניגשנו לתחנת המשטרה ושם נמסר לנו טופס שבו רשום שהנהגת הפוגעת זו היידי פסלר, ולאחר מכן המשטרה החליטה לשנות את דעתה ולהודיע שהנהגת הפוגעת, הדורסת, זו אמא שלה, קרול פסלר, בת 80".

שמחה, אמא של רפאל אדנה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

שמחה ממשיכה ומספרת כי לפני כשבועיים המשפחה זומנה לפרקליטות ושם נאמר להם שלבת אין כל קשר לתאונה והחשודה העיקרית זו האמא בת ה-80, ובמידה שיוגש כתב אישום, יוגש רק על הפקרה, והתיק יתנהל בבית משפט השלום. "זו שערורייה", אומרת שמחה בסרטון, "התיק חייב להתנהל בבית המשפט המחוזי והיא חייבת להיאשם בהריגה, בנהיגה בקלות ראש, בהפקרה". בסיום הסרטון שמחה קוראת לצופים לבוא ולמחות ביחד איתה "על העוול שקרה לי" מול הפרקליטות, היום (21.8) בשעה 8:00 בבוקר.

5 צפייה בגלריה
זיו ושמחה, הוריו של רפאל ז"ל, בהפגנה
זיו ושמחה, הוריו של רפאל ז"ל, בהפגנה
זיו ושמחה, הוריו של רפאל ז"ל, בהפגנה
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אנחנו דורשים צדק לרפאל'', מבהירים קרובי משפחה שעזרו לארגן את ההפגנה. "חשוב לנו להעלות מודעות למה שקרה לרפאל, אנחנו מבקשים צדק. אנחנו מבקשים שהמשטרה תבדוק ותחשוף מה קרה שם''.
להודעת המשטרה שיצאה ביום חמישי בה הובהר כי הנתונים בשטח, כולל סרטונים נבדקו והחומר הועבר פרקליטות, סירבו במשפחה להגיב. "אין לי מה להגיב לזה. אין לי מה להגיד. אם יש סרטון למה הם לא מראים לנו? אנחנו ביקשנו לראות את הסרטונים ונדחינו".

5 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת בהליך הפלילי את משפחתו של רפאל ז"ל מסרה: "הפרקליט שמונה לטפל בתיק העיד באוזניי חודש וחצי אחרי התאונה כי קיבל אותו מהמשטרה כשהוא ריק לחלוטין מצילומי מצלמות כלשהן וכי אינו מכיר את התיק ולכן ילמד אותו ויחזור אלינו. אחרי שלא חזר אלינו כל השבוע, שוב יצרנו קשר והפעם הוא טען שהחזיר את התיק למשטרה לצורך השלמת חקירה, ואכן רק בשלב הזה נגבתה עדותו של הסבא שהיה עד בתאונה ונמסרו לפרקליט חלק מהצילומים כשהם מאוד מטושטשים. בהודעת המשטרה לתקשורת נטען כי המשטרה העבירה את כל תוכן המצלמות אבל הפרקליטות טוענת שאין לה בכלל שום צילומים מזירת התאונה אלא רק משהו מטושטש מהצומת שלפני התאונה ומהצומת שלאחר התאונה - אז לאן נעלמו צילומי מצלמת 360 המעלות הממוקמת מעל זירת התאונה?

5 צפייה בגלריה
עו"ד רוני אלוני סדובניק
עו"ד רוני אלוני סדובניק
עו"ד רוני אלוני סדובניק
(צילום: אלכס מורוזוב)

"היעלה על הדעת שהמשטרה העבירה לפרקליטות תיק שאין בו שום צילומים ושום עדות של הסבא? בנוסף לכך הודיע לנו הפרקליט כי לקשישה בת ה-80 שכביכול נהגה ברכב של הבת שלה אין עבר פלילי, ומסתבר שזה לא נכון והיא הורשעה כבר בשנת 2012 בגרימת תאונת דרכים, כשנכנסה לצומת מורשה באור אדום ופגעה ברוכבת אופנוע. לא ברור לנו האם משרד הרישוי זימן את הקשישה למרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים - נ.ס.)? לוועדה רפואית לבדיקת קוגניציה? ראייה?
"כיצד ייתכן שרופאה שיודעת שאמה פגעה בבני אדם בתאונה נותנת לה את מפתחות הרכב לנסיעה שמסתיימת בעוד תאונה קטלנית. נודע לי משמועות שמחר יש דיון בבית משפט בעניין הנהגת ואולם המשטרה והפרקליטות לא עדכנו אותנו בעניין זה".