כשיובל בוצ'ן, תושבת נתניה, זכתה בשבוע שעבר בתואר סגנית מיס אירופה, היא לא ניצחה רק את 35 המועמדות שהתמודדו מולה על התואר הנכסף. אלא גם את הפרעות האכילה איתן התמודדה בעבר.
3 צפייה בגלריה
יובל בוצ'ן בתחרות. "זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד"
יובל בוצ'ן בתחרות. "זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד"
יובל בוצ'ן בתחרות. "זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד"
(צילום: אביחי רובין)
בוצ'ן, 22, סבלה מהפרעות אכילה, בגלל הרצון שלה להיות בלרינה מושלמת וכדי להצליח בקריירת הריקוד שלה. הפרעות האכילה היו כה קשות, עד שהן כמעט ופגעו ביכולת שלה לשיר - אחת האהבות הגדולות של בוצ'ן וחלק מרכזי מהקריירה שלה.
בשבוע שעבר, במהלך התחרות, היא חשפה מול מיליוני צופים, את ההתמודדות שלה עם המחלה, כבשה את לב השופטים וחזרה מנצחת. ''אני באה מתחום של תחרויות ובלט, ומבחינתי מקום שני זה להפסיד", היא אומרת. "אבל אני לוקחת את זה בפרופורציות ומבינה שזו תחרות יופי וזה לא מובן מאליו. זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד".

שומר הראש

3 צפייה בגלריה
יובל בוצ'ן בתחרות. "זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד"
יובל בוצ'ן בתחרות. "זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד"
יובל בוצ'ן בתחרות. "זה מרגש מאוד. היה לי חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד"
(צילום: אביחי רובין)
בוצ'ן היא זמרת ובלרינה מקצועית המופיעה במחזמר ''הקוסם'' עם הזמר אדם. ברשתות החברתיות היא מוכרת בשם YUVKA . לתחרות שהתקיימה השנה בנאפולי, איטליה, הגיעה יובל עם מלווה אישי, אביה זוהר, איש עסקים בתחום הנדל''ן והיזמות. האמא לימור נשארה לצפות בה דרך מסך הטלוויזיה.
"בעיקרון זה לא מקובל ואפילו אסור שמתמודדת תגיע עם מלווה, אבל מארגני התחרות הסכימו לפנים משורת הדין שאגיע עם ליווי בגלל הסיפור שקרה עם לינור אברג'יל שהיא גם מנתניה במקור", מסבירה יובל. "הסברנו להם שאני מגיעה מישראל ושזה נושא מאוד רגיש וזו תחרות עולמית ולא מסכימים לשלוח אותי ללא מלווה, והם אישרו את זה.
קראו עוד>>>
"אני הייתי היחידה בתחרות עם שומר ראש אישי שזה אבא שלי. בחזרות עצמן הוא לא היה איתי כל הזמן, אבל הנוכחות שלו מאוד עזרה לי וגם הוא ליווה אותי בכל הנסיעות וההכנות לתחרות. זאת הייתה חוויה מטורפת. הכרתי בנות מכל העולם. התחברתי לכולן.
"פתחנו קבוצה בווטסאפ ואנחנו מדברות ומעבירות חוויות. במהלך התחרות גם בילינו ביחד והעברנו חוויות בלילות. יש לי חברה טובה מפינלנד שהכרתי בתחרות ואולי אבקר אותה. השותפה שלי לחדר היא נורבגית".
לתחרות מיס אירופה המתקיימת בין 35 מדינות, לוהקה יובל דרך האינסטגרם ולא בדרך המסורתית. התחרות סוקרה בכל כלי התקשורת באירופה, במיוחד באיטליה. "אני עדיין לא מאמינה שחזרתי לישראל עם המקום השני, ואני סגנית מיס אירופה", מספרת יובל בהתרגשות.
איך הגעת לתחרות?
"פנו אלי דרך האינסטגרם שלי. בהתחלה הרמתי גבה ולא ממש התייחסתי, אבל שלחתי את זה מיד לסוכנת שלי לימור רז, שידעתי שהיא ממש נגד דוגמנות ויותר רוצה שאשקיע במוזיקה. למרות זאת החלטנו יחד שאולי זה כן יהיה צעד נכון לעשות אודישן.
"אני יודעת שבנוסף לאודישן שלי, היו עוד 500 בנות מישראל שהגישו בקשה. אחרי כמה ימים הודיעו לי שאני זו שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות הזו, ושמחתי כי זה קודם כל חוויה וזו גם דרך לקדם את קריירת המוזיקה שלי. בתור אחת שהשתתפה בלא מעט תחרויות ריקוד בעולם, זאת הייתה הזדמנות נפלאה בשבילי לייצג את ישראל בתחרות ולהביא כבוד למדינה.
"בנוסף, אנשים לא יודעים אבל למרות שאני משקיעה המון במוזיקה שלי ובקריירת הריקוד שלי, תמיד רציתי גם קריירה של דוגמנית. אני מתאמנת על זה מאז שהייתי ילדה קטנה ובגלל זה אני יודעת ללכת כמו דוגמנית. הייתי עושה על זה הרבה חזרות בבית".

הנאום שלי

במהלך התחרות דיברת באומץ על הפרעות האכילה שסבלת מהן.
''ביום השני של התחרות אמרו לנו שהחמישייה שעולה לגמר צריכה להכין נאום ולהסביר למה אני צריכה להיות מיס אירופה. היה לי ברור שאספר על נושא הפרעות האכילה. יכולתי לדבר בשפה שלי, בעברית, אבל ידעתי שייקחו אותי פחות ברצינות אם אני לא אשקיע ואדבר באנגלית, כי זה מראה על וורבליות ושאני אינטרנשיונל, וגם כי היה חשוב היה לי שכולם יבינו אותי, למרות שיש מוניטור.
"עשיתי איזה 500 חזרות על הנאום שלי ושניה לפני שעליתי לבמה הייתי מבולבלת, אבל כשעליתי זה יצא טוב ואמרתי הכול".
למה היה לך חשוב לדבר דווקא על הנושא הזה?
"כי סבלתי בשנים האחרונות מהפרעות אכילה. אני לא יודעת מאיפה זה הגיע, אולי מהבלט כי שם מודל היופי הוא רגליים של מקלות, בלי טיפת שומן על הגוף, ובלי טוסיק או חזה, כי זה מונע ממך לעבור אודישנים. גם בבית הרגשתי שאידיאל היופי זה להיות רזה. אני גם שואפת למצוינות ורציתי להיות בלרינה ולשם כך צריך להיות רזה, ואני לא הרגשתי מספיק רזה ויפה.
3 צפייה בגלריה
צילום: לימור בוצ'
צילום: לימור בוצ'
בוצ'ן על הבמה, עובדת על שיר רביעי
(צילום: לימור בוצ')
"בתקופה הזו הרגשתי שאם אני לא רזה אז אני כלום. לא יפה, לא חכמה, לא מוצלחת, לא מצחיקה. זאת הסיבה שהחלטתי לדבר על זה בתחרות. כי אין בחורה שמרגישה טוב עם עצמה תמיד. לכל אחת יש חשש שהיא לא מושלמת. אני שומעת יותר ויותר בנות שהיו במצב שלי והיה לי חשוב להביא את הנושא הזה למודעות ולספר את הסיפור שלי שהנה אני לא 90-60-90 ואני עדיין יכולה להיות מלכת יופי.
"אני ניצחתי את המחלה הזו, אבל הנושא של המשקל עדיין רגיש אצלי. דווקא מהמקום הזה אני רוצה להעצים, להיות חזקה ולנצח את זה מול עצמי בעיקר''.
מתי הבנת שיש לך בעיה של הפרעות אכילה?
''לא ידעתי שיש לי הפרעות אכילה עד לפני שנתיים בערך. הייתי מרעיבה את עצמי או אוכלת ומקיאה. אני חושבת שהאסימון נפל לי ברגע שניסיתי להקיא בכוונה כי הרגשתי שעליתי במשקל. היו תקופות שהייתי אוכלת כמו מטורפת ואז מקיאה. באמצעות ההקאה ניסיתי לרדת במשקל כי כשהייתי מסתכלת במראה הייתי רואה את עצמי שמנה יותר ממה שאני במציאות.
"זו הפרעת האכילה. ראיתי את עצמי לא בצורה נכונה, לא כמו שהייתי במציאות. ואחרי שהיו לי הרבה בולמוסים כאלה, הבנתי שזה לא נורמאלי. למרות שבמקרה שלי זה לא פגע לי בשיניים, זה כן פגע לי במיתרי הקול ובגלל שאני זמרת, זה גרם לי לעצור ולטפל בזה. הלכתי לטיפול והוגדרתי כמישהי שיש לה הפרעות אכילה די קשות. שילבתי בטיפול הזה, גם טיפול אצל נטורופת, אליו הלכתי עם אמא שלי בשלב שהיא כבר ידעה שיש לי בעיה.
"בהתחלה היו לי הרבה ריבים איתה על זה כי היא חשבה שאני סתם מכניסה לעצמי לראש שאני שמנה. אבל כשהיא הגיעה למרכז הטיפול במכבי בו הייתי מטופלת, היא הבינה שכן יש לי הפרעת אכילה וככל שאני נפתחת ומדברת על הנושא הזה יותר, ועל התחושות שלי, אני מקבלת כלים להתמודד עם זה. שם גם הבנתי למה אני עושה את מה שאני עושה, ומאיפה זה נובע. הבנתי שהראיה שלי לא הייתה תואמת למציאות".

על הבמה

יובל היא הבת הבכורה במשפחה ויש לה שני אחים קטנים יותר. היא סיימה את לימודיה בתיכון ''אלדד'' במגמת פסיכולוגיה, סוציולוגיה וספרות. בצבא שירתה בתל השומר כפקידת לשכה והמשיכה כל השנים האלה להשקיע בקריירת הריקוד והמשחק. בין לבין, היא ממשיכה לרקוד.
היא השתתפה בקליפ של עידן רייכל ונסרין קדרי לשיר ''יום טוב'', מופיעה עם שירי מימון, מככבת במחזמר "הקוסם" ובנוסף, היא גם בלרינה מקצועית אשר זכתה בתחרויות בינלאומיות. "בתחילת החודש שחררתי את השיר השני שליMORNING MOOD בישראל ובחו"ל", היא מספרת. השבוע יצא השיר שלה LOOK INSIDE שכתב אלעד ויסמן.
"אני כבר עובדת על שיר רביעי אבל כפי הנראה אני אעבוד עליו בחו''ל. בנוסף, אני אצטרך לבנות לוח זמנים חדש שיתאים לכולם כי אני רוצה להמשיך ולהופיע בהצגות של הקוסם, זה משהו שאני מאוד נהנית לעשות וממש כיף לי להופיע ולפגוש את הילדים וההורים שלהם אחרי ההצגה ולהצטלם איתם".
ומה הלאה?
"חזרתי מיד אחרי התחרות, בשביל להופיע על במות יום העצמאות ה- 74 למדינה עם הזמרת שירי מימון, הופעות שהתחייבתי להן מראש. הופעתי על ארבע במות, כולל בעיר מגוריי נתניה וזה היה מרגש ברמות. כולם מפרגנים לי ויש סביב הזכייה הזו ממש אטרף, אבל אני לא יודעת מתי אני בדיוק צריכה לחזור למילאנו בתור סגנית מיס אירופה לראיונות וצילומים כי לא נתנו לי עדיין תאריך סופי.
"בינתיים אני ממשיכה לשחק על במה אחת עם הזמר אדם, כשחקנית במחזמר 'הקוסם', בתפקיד המכשפה. אני לא רוצה לוותר על מה שבניתי פה, למרות שברור שהזכייה הזו תפתח לי דלתות לעוד דברים באירופה. אדם שלח לי הודעה ממש מפרגנת. הייתה לו יום הולדת עכשיו וכשכתבתי לו מזל טוב, הוא כתב לי שזה כבוד בשבילו לחלוק איתי את הבמה כי הוא רואה מה יהיה ממני בעתיד''.
לעדכונים: חדשות נתניה