סוכני ביטוח, תושבי נתניה, שעוכבו במעבר לירדן בשל טלית ותפילין במזוודה, מוחים על מה שהם מגדירים כיחס משפיל ופגיעה בחופש הדת שלהם. זאת לאחר שלא הורשו להיכנס לירדן בטענה כי סממני הדת שברשותם, מהווים סכנה לביטחונם. ליאור חייט דובר משרד החוץ: "משרד החוץ עמד בקשר עם האזרחים וניסה לסייע באישור כניסתם לירדן".
1 צפייה בגלריה
"אמרתי שאני לא מסתובב עם הטלית בחוץ, אבל זה לא עזר"
"אמרתי שאני לא מסתובב עם הטלית בחוץ, אבל זה לא עזר"
"אמרתי שאני לא מסתובב עם הטלית בחוץ, אבל זה לא עזר"
(המחשה: shutterstock)
קראו גם:
''נסענו קבוצה של חמישים סוכני ביטוח מכל הארץ לחופשה בירדן'', סיפר ד', אחד מהישראלים שהעדיף אחרי המקרה להישאר בארץ ולא לוותר על הטלית והתפילין.
מה קרה במעבר הגבול לירדן?
''הגענו לגבול אתמול (שלישי), וכשעברנו עברנו בידוק בטחוני ועשו לנו שיקוף מזוודות, מצאו אצל שבעה מחברי הקבוצה, ואני בתוכם, תפילין וכמובן גם טלית. הם קראו לנו לחדר צדדי נפרד מהקבוצה, ביקשו מאיתנו דרכונים, ואמרו לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס עם הטלית והתפילין, מהסיבה של ביטחון. זה סכנה לביטחוננו. הסברתי להם שאני לא מסתובב עם הטלית בחוץ, אלא מתפלל בחדר, אבל זה לא עזר. הם ביקשו שניכנס בלי זה, ממש התעקשו על זה. ברגע שזה קרה, אני ביקשתי את הדרכון, המזוודה והתפילין שלי, והלכתי משם. מבחינתי הם פגעו לי חופש הדת".
גם א', תושב נתניה, שחזר עמו לישראל ולא נכנס לירדן, משתף ואומר: "זה קורה בגלל המצב עם הר הבית. כשהם נכנסים לארץ עם גלביה וספר קוראן לא אומרים להם שזה מהווה סכנה לבטחון שלהם. איזה מן דו קיום זה? יש לנו חבר שבחר כן להיכנס בלי סממני הדת האלה, כפי שהם קוראים לזה, והשאיר את התפילין שלו אצלנו''.
''מבחינתנו זה צעד אנטישמי'', מסכם ד' את החוויה המשפילה לדבריו. ''הם רוצים למוסס את הזהות היהודית שלנו, ולכן העדפנו לחזור, ונשארנו באילת עד שהקבוצה תחזור. לדעתי, ברור שיש קשר בין מה שקרה בהר הבית למה שעשו לנו. אני לירדן לא חוזר".
משרד החוץ אישר את הפרטים ומסר בתגובה: "שלטונות ירדן מציינים כי מסיבות ביטחוניות הם מבקשים מישראלים דתיים לא להבליט את סממני הדת: טלית, כיפה וכו'. לא אחת קרה שבמעבר הגבול לא התאפשרה הכנסת פריטים כגון טלית ותפילין, והמבקר התבקש לשוב לישראל או להפקיד את חפצי הדת במעבר הגבול, עד לסיום ביקורו בירדן".
לעדכונים - חדשות נתניה