אהרון אורגד, המשנה לראש העירייה, יוזם קריאת רחוב בעיר על שם לוחמי משמר הגבול, זאת בנוסף לרחובות בעיר הנושאים את שמם של חילות בצה"ל.
את הצעתו גיבש אורגד לאחר ביקור תנחומים שערך בבית משפחתה של לוחמת מג"ב, שיראל אבוקרט ז״ל מנתניה, שנרצחה יחד עם הלוחם הדרוזי יזן פלאח ז״ל בפיגוע בצומת חדרה.
2 צפייה בגלריה
אהרון אורגד. "מאמין שההצעה תעבור פה אחד"
אהרון אורגד. "מאמין שההצעה תעבור פה אחד"
אהרון אורגד. "מאמין שההצעה תעבור פה אחד"
(צילום: אסף פרידמן)
"יש לשקול את הנצחת זרועות הביטחון בשכונה חדשה בת מספר רחובות, ולהתחיל עם השם 'לוחמי משמר הגבול'", מסביר אורגד. "ההצעה תידון בישיבתה הקרובה של הוועדה אשר מתכנסת ארבע פעמים בשנה".
קראו גם:
"לוחמי משמר הגבול הפכו בעשור האחרון לחוד החנית של ההגנה על תושבי המדינה מפני פורעים ורוצחים", הוא מסביר. "כשביקרתי בביתה של שיראל ז"ל אמרו לי תושבים שצריך לעשות משהו כדי שמורשתה כמי שעלתה לארץ כילדה והתעקשה לשרת כלוחמת לא תישכח. מי שלמד על אישיותה של שיראל מבין שהצעירה שאיבדנו היא מופת ודוגמא. לפי הנהלים הנצחה אישית בנתניה לחללי מערכות ישראל אפשרית רק בבית יד לבנים ושם אכן נעשית מלאכת קודש בנושא. ההצעה שלי היא לכבד את כל לוחמי משמר הגבול לדורותיהם ברחוב על שמם בנתניה. יש לנו כבר את רחוב הצנחנים ואת רחוב חטיבת גבעתי, יצטרף אליהם רחוב משמר הגבול. ההצעה שלי תעלה לדיון בישיבת ועדת השמות העירונית הקרובה ואני מאמין שתעבור פה אחד".
2 צפייה בגלריה
הלוחמים בלב הסמטאות
הלוחמים בלב הסמטאות
להנציח בעיר. לוחם משמר
(צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה)
ומה לגבי שאר החילות?
"גם שאר חילות צה"ל ראויים להנצחה ברחובות העיר. ולכן לא מן הנמנע שיש לשקול הנצחת זרועות הבטחון בכלל בשכונה חדשה בת מספר רחובות וגם הצעה ברוח זאת אגבש בהמשך מתוך תפיסה שאהבת העם לכוחות הבטחון חייבת למצוא ביטוי מוחשי לכך. אני שוקל בהמשך להרחיב את הנושא ולהציע שרחובות שכונת "צמרות נתניה החדשה במזרח העיר (שכונת הבננה) ייקראו על שם חילות צה"ל, זרועות הבטחון ומוסדות ממלכתיים, כגון הכנסת והסוכנות היהודית. בנוסף, לטקס קריאת הרחוב החדש, לכשיאושר, אבקש להזמין את קציני ולוחמי מג״ב לדורותיהם בדגש על משפחות הנופלים".
כל העדכונים - חדשות נתניה