בעקבות גל הפיגועים האחרון, יזמו תושבי נתניה מני ונטורה וסרגיי אשרוב הקמת כיתת כוננות בשיתוף מנהל האכיפה והביטחון שחבריה יהיו מתנדבים תושבי העיר.
1 צפייה בגלריה
כיתת הכוננות. סיורים יזומים בשיתוף הפיקוח העירוני
כיתת הכוננות. סיורים יזומים בשיתוף הפיקוח העירוני
כיתת הכוננות. סיורים יזומים בשיתוף הפיקוח העירוני
(צילום: אלבום פרטי)
"זוהי יוזמה שנולדה עם גל הפיגועים האחרון אבל מטרת כיתת הכוננות היא לפעול לא רק בזמנים כאלו אלא בכל מצב קיצון שנידרש אליו. אנחנו בעצם כיתת כוננות חירום", הם מסבירים.
קראו עוד:
אשרוב הוא לוחם גבעתי לשעבר, עושה מילואים פעיל כלוחם, לשעבר עובד משרד הביטחון וכיום הוא יועץ ביטחוני. "בעקבות גל האירועים האחרון, שהיה קצת חריג מכל הגלים, וגם בשל הניסיון הביטחוני שלי ראיתי צורך בהקמת סיירת אזרחים מתנדבים חמושים", הוא מספר. "היוזמה החלה ביום שלישי, ממש אחרי הפיגוע".
איך הצלחתם להרים את היוזמה כל כך מהר?
''באותו היום ממש פניתי למני. אנחנו מכירים מהצבא. הוא היה קצין ואני הייתי לוחם. אמרתי לו שאני פותח קבוצה כי אנחנו צריכים לעזור לעירייה ולמשטרה לשמור על האזרחים והמתפללים שלנו, על הגנים ועל הילדים, מישהו שישמור עליהם בנוסף למשטרה ולשיטור המקומי.
"הוא הסכים איתי ופרסמנו פוסט שגרר הרבה תגובות וגם משך הרבה מתנדבים, חלקם ללא רישיון לנשיאת נשק, וחלק גדול גם נשים".
אשרוב ממשיך: "החלטנו שמתחילים וכבר למחרת יצאנו לסיורים בפארקים וגני ילדים בשעות הבוקר, כולל בתי כנסת. בערב הוחלט יחד עם מני לקדם את הנושא מול העירייה. נפגשנו במתנ"ס קריית השרון עם כנרת מנטין מנהלת אגף השכונות, אלון אהרון, מנהל האכיפה העירוני באגף הבטחון בנתניה וחבר המועצה ים מאיר קרן שאחראי על תיק הרווחה ונוער בסיכון.
"סיכמנו שנעבוד בשיתוף פעולה מלא יחד עם העירייה ונמקסם יחד את הנוכחות, והבולטות של המתנדבים והמאבטחים בעיר. לאחר שעברנו פרוצדורה של קליטה, הכוללת טפסי התנדבות, הסדרת נושא הביטוח וכדומה, אנחנו זמינים להתחיל בסיורים, בעיקר בשעות הבוקר, במקומות שהם ללא אבטחה כמו בתי כנסת, בתי מדרש ופארקים, גני ילדים, מעונות יום וכדומה".
למה צריכים סיירת שכזו?
ונטורה: "לנו מאוד אכפת מהביטחון של התושבים. אמרנו שנעשה מהלך שיעזור לכולם, לכל התושבים בעיר, שירגישו יותר טוב מבחינת תחושת הביטחון, ואם בזכות כיתת הכוננות הזו נצליח למנוע פיגוע או להדוף ניסיון שכזה, עשינו את שלנו. התפקידים של המתנדבים זה בעצם סיורים יזומים בשיתוף הפיקוח העירוני במוקדים שייקבעו מראש, בתיאום מול מינהל האכיפה. בהתחלה חיפשנו אחרי מתנדבים בעלי רישיון לנשק, אבל לאור הענות התושבים, גם אלו שללא רישיון לנשק, יצוותו למתנדב עם נשק".
לעידכונים: חדשות נתניה