למרות החלטת העירייה לסגור את בית ספר שז"ר בתום השנה ולפזר את תלמידיו, ממשיכים הורי בית הספר במאבק נגד סגירתו, ואף ארגנו ביום רביעי האחרון ערב הסברה בנושא. לדברי אסתר דניו, יו"ר הנהגת ההורים: "לסגירת בית הספר יהיו השלכות חמורות על הילדים – הילדים יהיו ברחוב''.
1 צפייה בגלריה
המפגש של הורים ותלמידי שז"ר
המפגש של הורים ותלמידי שז"ר
המפגש של הורים ותלמידי שז"ר בשבוע שעבר
(צילום: פרטי)
במפגש ההסברה, תחת הסלוגן - לא סוגרים את בית ספר שז״ר, שהתקיים בכיכר שכונת נאות שקד (שכונת אזורים), נכחו תלמידי בית הספר, מורים וחברי הקהילה שהביעו נכונות לתמוך במאבק. הנוכחים אף חתמו על טפסי הצטרפות ותמיכה במאבק, ואלו יועברו לעירייה.
אסתר דניו, יו"ר וועד ההורים אמרה לנוכחים כי, ״כולנו צריכים להסתכל למציאות בעיניים ולומר את האמת, אם הילדים שלנו לא ילמדו בבית ספר שז״ר הם י ברחוב. היום הילדים שלנו נשארים בבית ספר עד שעה 17:00-18:00, מקבלים ארוחת צהריים, משחקים עם חברים, עושים שיעורי בית ויש מי שדואג להם. אם יסגרו את בית הספר, לאן הם ילכו?". בנוסף יצאה הנהגת ההורים בקריאה לעיריית נתניה וראש העירייה מרים פיירברג-איכר, למצוא תקציבים ולהשאיר את בית הספר פתוח.
קראו גם:
למאבק נגד סגירת בית הספר הצטרפה גם "תנועה הישראלית" שהכינה חוות דעת מומחה מטעם פרופסור אביהו שושנה מאוניברסיטת חיפה, שעיקרו, סגירת בית הספר תפגע בתלמידים. בחוות הדעת בנושא כתב אביהו: "אין לי כל ספק כי סגירת בית ספר הממוקם בקהילת התלמידים ובקרבת משפחתם יפגע בתלמידים עוד יותר. זאת ועוד, בית ספר שז"ר כולל מאפיינים מבניים אשר ספרות המחקר מלמדת כי יש להם השפעות חיוביות על השיגים תלמידים ורווחתם הנפשית: הפעלת פדגוגיה ייחודית, לימוד בכיתות קטנות, עיסוק חינוכי אסטרטגי בהיבטים רגשיים של למידה, הענקת תשומת לב ייחודית למכלול חייו של התלמיד".
אסתר דניו אמרה לנוכחים כי: "נשלח את חוות הדעת של המומחה לעיריית נתניה ונבקש פגישה נוספת ביחד עם הליווי המקצועי שתנועה הישראלית נותנת לנו. אנחנו לא נוותר".
מהעירייה נמסר: "משרד החינוך יחד עם מינהל החינוך בנתניה החליטו על סגירת בית הספר שז"ר ועל שיבוץ התלמידים מחדש מתוך שיקולים פדגוגיים הרואים את טובת הילדים ואת התפתחותם הלימודית, הרגשית והחברתית.
להלן השיקולים שהביאו להחלטה:1. בנתניה מזה עשור מתקיימת בחירה מבוקרת. מידי שנה עוד ועוד הורים מבית הספר שז"ר בחרו שלא לרשום את ילדיהם לבית הספר. 2. עיריית נתניה נאלצה ב-5 שנים האחרונות לחייב תלמידים שבחרו בשז"ר בעדיפות שניה ושלישית ללמוד בבית הספר למרות התנגדותם ואין בכוונת העירייה לעשות זאת עוד. 3. ההישגים הלימודים של תלמידי שז"ר מאוד מטרידים ושילובם בקבוצה הטרוגנית מתבקשת לטובתם ההתפתחותית. 4. בחמש שנים האחרונות קודמה תוכנית הבראה רחבה בבית הספר. למרות התוכנית הרחבה הישגי בית הספר לא עלו. 5. חשוב להדגיש: כל המשאבים שהוקצו לבית הספר שז"ר יועברו יחד עם התלמידים לבתי הספר הקולטים.
"חוות הדעת הקובעת הינה זו של משרד החינוך הרואה לנגד עיניו את טובת התלמידים ואת רף הלמידה הנדרש. מינהל החינוך ימשיך ללוות את התלמידים ויסייע להם ככל שידרש למען קליטתם המיטבית והמשך לימודיהם במוסדות החינוך השונים".
כל העדכונים - חדשות נתניה