"צעקתי 'פיגוע פיגוע' ואנשים ברחוב אמרו לי שאני מדברת שטויות", מספרת ציפורה ספר, העדה שדיווחה למשטרה בזמן אמת על המחבל שהולך בכיכר העצמאות בנתניה ביום ראשון בשבוע שעבר. "איך שראיתי משהו חריג התקשרתי לשוטרים. הם הגיעו שתי דקות אחרי שהתקשרתי וממש התייחסו ברצינות לתיאור שלי. אני חושבת שהם הבינו ישר שיש פה אירוע כזה. אמרתי להם שהם היו שניים. בורא עולם כנראה שם אותי שם ליד מחבל, בלי שום כוח אבל בזכות זה עצרו אותו".
3 צפייה בגלריה
קלרה סלם שהותקפה בפיגוע בנתניה
קלרה סלם שהותקפה בפיגוע בנתניה
קלרה סלם שהותקפה בפיגוע בנתניה
(צילום: פרטי, דוברות המשטרה)
בזכות דיווחה של ציפורה (30), תושבת נתניה ואמא לשני ילדים, הגיעו השוטרים תוך דקות ספורות לכיכר ועצרו את המחבל ובכך נמנע פיגוע חמור יותר. השוטרים שהגיעו למקום לא איתרו אף נפגע ורק לאחר מכן, מהחקירה והראיות, נודע כי הוא תקף אישה בכתפה ובנס רק מעילה נקרע אך היא לא נפגעה בגופה. היום הותר לפרסום כי אכן היה פיגוע בשבוע שעבר בכיכר העצמרות. השבוע יוגש כתב אישום נגד המחבל, תושב איו"ש בשנות ה-20 לחייו.
ציפורה מספרת על הרגעים שבהם תוקף המחבל את האישה. "היא היתה בהלם, היא לא ידעה מה לעשות. היא צעקה עליו 'מה אתה עושה? מה אתה עושה?'. היא לא הצליחה להגיב לו ולא כלום, היא לקחה את הילדים ופנתה לכיוון רחוב דיזנגוף כדי להתחבא. אחרי שעצרו את המחבל חזרתי למקום כדי לנסות לחפש אותה, כבר לא מצאתי אותה".

3 צפייה בגלריה
ציפורה ספר
ציפורה ספר
ציפורה ספר
(צילום: פרטי)

"אני עדיין לא מאמינה שזה קרה", מספרת קלרה סלם, הצעירה בת ה-20 שנדקרה על ידי המחבל אבל ניצלה בנס. קלרה שעדיין לא נרגעה מהמקרה מספרת שהיא טיילה בכיכר העצמאות עם ילדים ששמרה עליהם ופתאום התקרב אליה גבר זר. ''לא הבנתי מה הוא רוצה ממני'', היא משחזרת. "פתאום משום מקום התקרב אליי גבר זר וניסה לדקור אותי".

"דקר אותי שלוש פעמים"

קלרה, שהשתחררה לפי כשבועיים מצה"ל, מספרת שלמזלה היא לבשה מעיל מאוד עבה באותו היום ורק בדיעבד היא הבינה שהמחבל ניסה לדקור אותה דרכו שלוש פעמים. ''זה פשוט נס. הוא קרע לי את המעיל, אבל לא הצליח לדקור אותי ממש. המזל שלי שהסכין לא הגיעה לעור שלי, אחרת זה בטח היה נגמר אחרת".
קלרה מודה שהיא לא חשבה שיש מחבל שמנסה לדקור אותה באותו הרגע, אבל הבינה שמשהו לא תקין בסיטואציה. "אחרי שאמרתי לו 'תעזוב אותי מה אתה רוצה ממני?' הוא הלך אבל אז הוא בא אליי פתאום מאחורה וכנראה ניסה לדקור אותי שוב פעם, אבל אז שוב צעקתי עליו שיעזוב אותי ועוד מישהי צעקה שם ברקע. לא חשבתי באותו הרגע שהאיש הזה ניסה לדקור אותי, רק אחר כך הבנתי מה קרה וקלטתי את הנס שקרה לי. הבנתי שניצלתי מפיגוע. אפילו בדקתי בבית לראות איפה נדקרתי ומה קרה, אבל לא ראיתי דם. במזל לא קרה כלום והוא לא הצליח לדקור אותי. הוא כנראה נבהל שצעקו שם''.
קלרה מספרת שהיא נסעה חמש שעות אחרי המקרה למשטרה להראות להם את המעיל שלה והחולצה עם החתכים שנגרמו על ידי הסכין. ''אני רק עכשיו מבינה שהכל בסדר והחיים שלי ניצלו. הראיתי במשטרה את הקרעים והם כבר פתחו מצלמות וגילו שהבן אדם הזה היה מחבל שניסה לדקור אותי שלוש פעמים''.

3 צפייה בגלריה
החתכים מהסכין במעיל ובסוודר של קלרה
החתכים מהסכין במעיל ובסוודר של קלרה
החתכים מהסכין במעיל ובסוודר של קלרה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

ציפורה סיפרה ל"מיינט נתניה" בסמוך לפיגוע: "ראיתי בן אדם מוזר עם סכין שחיפש אנשים בעיניים והוא גם הסתכל עליי וגם התקדם לבחורה עם עגלה ושני ילדים, ממש הציק לה. בהתחלה חשבתי שזה סתם, לא הבנתי שמדובר במחבל וישר התקשרתי למשטרה ונשארתי כל הזמן מולו, למרות שפחדתי שהוא יחזור אליי כי היה איתו עוד מישהו שצילם כל הזמן הזה. כנראה שחיכה שיקרה משהו, שהוא ידקור מישהו. אבל אל דאגה אני בטוחה שיתפסו את הבחור השני, רזה וגבוה שלבש ג'ינס שחור, נעליים שחורות וכובע".
ציפורה, איך את מרגישה עכשיו אחרי שנודע לך שאכן היה פיגוע?
"זה מטורף אני בהלם ובטראומה. זה ממש מפחיד אותי לגלות שהאינטואיציה שלי היתה נכונה. היו שם הרבה אנשים אבל אף אחד לא האמין לי. גם כשאמרתי שדקרו מישהי אף אחד לא רצה להאמין לי. את היחידה שהאמנת לי". היא מוסיפה: "אני לא סתם אמרתי שיש מחבל, שירתתי בצבא חמש שנים, עשיתי שירות קבע והייתי לוחמת ועמדתי במחסומים, כולל שירות בגוש עציון. הייתי חיילת מצטיינת. אני מכירה את הדברים האלה היטב".
ציפורה מספרת שעד היום היא בחששות כי היא היתה כל כך קרובה למחבל עם ילדיה. ''פחדתי בשביל אחרים. בעלי אמר לי שאני סתם מדמיינת, אבל התעקשתי. לא ויתרתי ואני מודה לאל שעשיתי את זה".