תושבים מקרית השרון מתנגדים לתוכנית מתאר חדשה אשר תוסיף לשכונה 400 דירות על רחוב טום לנטוס. לטענת התושבים, התוכנית תיצור עומסי תנועה במזרח העיר.
2 צפייה בגלריה
רחוב טום לנטוס
רחוב טום לנטוס
רחוב טום לנטוס
(צילום: פרטי)
בשבוע שעבר הם פתחו בגיוס המונים לטובת הגשת עתירה מנהלית נגד הוועדה המחוזית, בטענה כי התכנון אינו שומר על צביון השכונה הכולל בנייה עד גובה של 10 קומות, ועלול ליצור עומס על תשתיות קיימות.
"מדובר בחלק מתוכנית המתאר החדשה של אזורי התעסוקה, תוכנית נת 1000 שאושרה לאחרונה, המאשרת בנייה של 400 דירות על מגרש קטן ביציאה מהשכונה, בין בית הספר רועי קליין ותחנת הדלק פז, מה שיגרום לפקקי ענק ועומס על תשתיות קיימות", מסביר גיא שחר מוועד קרית השרון, את הסיבה למאבק התושבים בתוכנית. "הוספת 400 דירות בצפון קרית השרון, ללא תוספת תשתיות וללא התייחסות למצב הקיים תפגע באיכות חייהם של התושבים ובאופי השכונה, תיצור עומסי תנועה בכל אזור צפון קריית השרון וגם תיבנה ללא תוספת של כבישים, ללא תוספת של בתי ספר או גני ילדים וללא תוספת של אף תשתית אחרת. לכן התאגדנו קבוצת ועדי בניינים מצפון קרית השרון, בליווי ותמיכה של ועד קרית השרון, בשביל לעתור נגד התוכנית".
"בכדי לבנות בשטח הזה 400 דירות, צריך לבנות מגדלי דירות, של כ-30 עד 40 קומות, מה שלא תואם את השכונה שלנו ולא את האזור שכבר עכשיו בנוי שם, שזה עד 8-9 קומות בלבד", מוסיף שחר. "אנחנו מבקשים לשמור על תכנון ראוי לקרית השרון".

2 צפייה בגלריה
קרית השרון
קרית השרון
קרית השרון
(צילום: איתמר רותם)

מה אתם מתכננים לעשות בנדון?
"אנחנו מתאגדים כדי להגיש עתירה לבית המשפט בה אנחנו דורשים לצמצם את כמות הדירות למאה בלבד. לשם כך יצאנו בקמפיין גיוס המונים דרך הפייבוקס. היעד שלנו הוא להגיע לסכום של 35 אלף שקל. כל מטרת איסוף הכסף היא לשם הגשת עתירה מנהלית נגד הוועדה המחוזית. אם לא נצליח לגייס את הכספים ולא נעתור לבית המשפט, יתווספו מאות דירות לשכונה שלנו ואיכות החיים של כל תושבי האזור תיפגע".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "הנהלת העיר והדרג המקצועי לא יאפשרו קידום של פרויקט למגורים בהיקף של 400-300 יחידות דיור. בהתאמה אושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה מסמך מדיניות לקרית יהלום הסמוכה, אשר במסגרתו הוגבל התכנון במתחם למבנים בגובה התואם את סביבתם ובהיקף שלא יעלה על 100 יחידות דיור. פרויקט זה יידרש להפרשת שטחים לצורכי ציבור כמו גם ליצירת חיבור ישיר בין רחוב הרטוב לרחוב האר"י".