המשטרה אישרה היום את החשד שהיה בשבוע שעבר כי השב"ח שהסתובב בכיכר העצמאות בנתניה אכן הגיע למקום במטרה לבצע פיגוע דקירה.
2 צפייה בגלריה
פיגוע הדקירה בכיכר העצמאות
פיגוע הדקירה בכיכר העצמאות
פיגוע הדקירה בכיכר העצמאות
(צילום: דוברות המשטרה)
מחקירת המשטרה עולה כי תושב איו"ש בשנות ה-20 לחייו דקר אישה בכתפה מול הילדים ששמרה עליהם ובמזל נקרעה רק שכבת המעיל והיא לא נפצעה בגופה. לאחר מכן היא המשיכה בדרכה ועזבה את המקום.
נזכיר כי ביום ראשון שעבר (12.3) התקבל במשטרה דיווח על גבר חשוד המתהלך במדרחוב בעיר כשברשותו סכין מתקפלת. עדי ראייה סיפרו כי ראו אדם חשוד מסתובב בכיכר ונראה כי הוא חיפש קורבן לדקור.

2 צפייה בגלריה
החשוד בביצוע פיגוע הדקירה
החשוד בביצוע פיגוע הדקירה
החשוד בביצוע פיגוע הדקירה
(צילום: דוברות המשטרה)

תושבת העיר שהבחינה בחשוד, סיפרה בסמוך האירוע: "ראיתי בן אדם מוזר עם סכין שחיפש אנשים בעיניים והוא גם הסתכל עלי וגם התקדם לבחורה עם עגלה ושני ילדים, ממש הציק לה. בהתחלה חשבתי שזה סתם, לא הבנתי שמדובר במחבל וישר התקשרתי למשטרה ונשארתי כל הזמן מולו, למרות שפחדתי שהוא יחזור אליי כי היה איתו עוד מישהו שצילם כל הזמן הזה. כנראה שחיכה שיקרה משהו, שהוא ידקור מישהו. אבל אל דאגה אני בטוחה שיתפסו את הבחור השני, רזה וגבוה שלבש ג'ינס שחור, נעליים שחורות וכובע".


תוך פרק זמן קצר מהדיווח למשטרה הגיעו שוטרים הרכובים על גבי אופנועים למקום ועצרו את החשוד, תושב איו"ש שאין ברשותו אישור כניסה לישראל וברשותו סכין מתקפלת, אולם במקום לא אותרו נפגעים. בזכות הפעילות המקצועית והנחושה של שוטרי מחוז מרכז שהצליחו להשתלט ולעצור את החשוד החמוש בסכין בתום מרדף סוכל פיגוע חמור יותר ונמנעה פגיעה באזרחים חפים מפשע.

קראו גם:

היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה בתחנת נתניה ניהלו חקירה מואצת וסמויה, במסגרתה שללו חשד להמצאות שותפים לעבירה או פעילות פח"עית נוספת, ובהתאם לצורכי החקירה מעצרו הוארך בבית המשפט. הבוקר (שלישי) יובא החשוד לדיון בבקשה להאריך את מעצרו פעם נוספת בבית המשפט הצבאי ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין המיוחס לו ותוגש בקשת מעצר עד תום ההליכים.