היקף השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO, נחשף הבוקר (שני) ב"כלכליסט", ועמו גם הפריצה הלא חוקית למכשיר הטלפון של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר ובנה צפריר. יעדי הריגול הרבים, בהם ראשי עיר ופוליטיקאים, הגיבו בזעם, אבל פיירברג-איכר בחרה שלא להגיב לחשיפה.
1 צפייה בגלריה
שומרת על שתיקה. מרים פיירברג-איכר
שומרת על שתיקה. מרים פיירברג-איכר
שומרת על שתיקה. מרים פיירברג-איכר
(צילום: עידו ארז)
קראו גם:
בתחקיר 'כלכליסט' מה- 23/1 נחשף כי, ''ניידים של ראשי ערים הודבקו בתוכנת הריגול פגסוס בניסיון ללקט מידע מודיעיני עליהם''. לאחר פתיחת הבדיקה בעניין, נחשפו השמות ואיתם גם ההבנה כי פגסוס חשפה בפני האנליסטים מידע ממכשירי הסלולר, כולל מידע אישי (מיילים ויומנים), כלכלי וחברתי, ללא פיקוח ובקרה ותחת החיסיון על האופן בו הושג המידע.
פיירברג ובנה, צפריר, היו כאמור מטרה לריגול משטרתי באמצעות פגסוס. מתחקיר "כלכליסט" עולה כי ההדבקה בתוכנה שאיפשרה את הריגול אירעה כאשר נעצרו בשנת 2016 בחשד למרמה ושוחד, הקשורים לכאורה לעסקי נדל''ן בעיר. הניידים של שניהם הודבקו ברוגלה ובעקבות התכתבויות שחשפו כי צפיר התכתב עם קבלן, הוגשה בקשה לצו האזנות. אולם, לא נמצא דבר ובשנת 2019 נסגר התיק מחוסר ראיות.
מדוברות עיריית נתניה נמסר בתגובה כי, ''ראש העיר אינה מגיבה בנושא ואינה מתראיינת נכון לשלב זה''. לתחקיר כלכליסט הוסיפה כי בטלפון האישי שלה לא נמצא דבר.
כל העדכונים - חדשות נתניה