הצעה לקריאת רחוב על שם יורם טהרלב ז"ל בנתניה הוגשה השבוע לוועדת השמות העירונית.
1 צפייה בגלריה
יורם טהרלב ז"ל. "המקום האידיאלי הוא בשכונת עיר ימים"
יורם טהרלב ז"ל. "המקום האידיאלי הוא בשכונת עיר ימים"
יורם טהרלב ז"ל. "המקום האידיאלי הוא בשכונת עיר ימים"
(דנה קופל)
את ההצעה הגיש המשנה לראש העירייה והממונה על התרבות והאירועים, אהרון אורגד, שטהרלב היה מפקדו בצבא.
טהרלב הלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 83. הוא היה סופר, מתרגם, מחזאי ואחד מהיוצרים החשובים בתרבות הישראלית. הוא כתב קרוב ל־1,000 שירים ופזמונים, בהם שירי להקות צבאיות כמו "גבעת התחמושת", "ההר הירוק", "שירו של צנחן", "אהובתי יעל" ועוד.
קראו עוד>>
במסגרת שירותו הצבאי שימש אורגד ככתב צבאי תחת טהרלב שהיה אז עורך, והיתה ביניהם היכרות רבת שנים. בחודש ספטמבר החולף הופיע טהרלב בנתניה באחת ההופעות האחרונות שלו.
בהצעתו מפרט אורגד את תולדות חייו העשירים של טהרלב ומציין כי היה זה שכתב כמה מהקלאסיקות הגדולות במוזיקה הישראלית והתאפיין בכתיבה לכל הז׳אנרים: שירי מורשת, שירי מלחמות, המנוני חילות צה"ל כמו "שיר השריונר", שירי אהבה לנופי ארץ ישראל כגון "קום והתהלך בארץ", שירים ללהקות מזרחיות כגון להקת "העוד" ואפילו שירים בעלי גוון חסידי.
אורגד כתב בהצעתו: "המוני בית ישראל ביכו את לכתו ובמקביל קמה סערה בגין אי הענקת פרס ישראל ליצירתו, עובדה שגרמה למקבלי ההחלטות להשמיע דברם בנושא וייתכן כי ביום העצמאות הקרוב יינתן לו פרס ישראל לאחר פטירתו.
"אין ספק שאישיותו של טהרלב ז"ל ראויה להנצחה בעירנו נתניה, והנני מתכבד להמליץ על הנצחתו בקריאת רחוב על שם יורם טהרלב. המקום האידאלי לכך הוא כמובן בסמיכות לרחובות על שם אמני ישראל בשכונת עיר ימים".
המשנה לראש העירייה מציין עוד כי החלטה חיובית על כך תזכה את העיר נתניה בראשוניות ההנצחה, שכן סביר שרשויות אחרות ינציחו אף הן בקרוב את טהרלב באופנים שונים.
לעדכונים: חדשות נתניה