ועדת הכספים של עיריית נתניה קיבלה את המלצת הנהלת העירייה: הוחלט להפחית את תעריף הארנונה למגורים באזור 1 בעיר בשיעור של 2 עד 2.5 אחוזים בשנת 2023.
3 צפייה בגלריה
אהרון אורגד
אהרון אורגד
אורגד. "יש זעקה אמיתית בעיר"
(צילום: אסף פרידמן)
ההפחתות צפויות להיטיב עם 43 אחוזים מבתי האב ו-52 אחוזים מהשטח למגורים, כשהכוונה היא לנסות ולתקן עד כמה שאפשר את הפער שבין אזור 1 בעיר לשאר האזורים: 2 ו-3.
קראו גם:
יש להדגיש כי עם אישור ההצעה בוועדת הכספים, היא תובא לאישור מועצת העיר בישיבה שתתכנס בנושא צו המיסים לשנת 2023, ואחר כך תעבור למשרד הפנים, לבחינתו ואישורו.
"אעשה הכל כדי לשכנע את משרד הפנים לתמוך בהפחתה זו", אמרה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.
ההפחתה המקורית הסתכמה באחוז עד אחוז וחצי, אולם בהנהלת הקואליציה הציע המשנה לראש העירייה, אהרון אורגד, שההפחתה תהיה בשיעור שלושה אחוז. "יש זעקה אמיתית בעיר בעניין הארנונה ואנו חייבים להיות קשובים לכך", אמר אורגד בישיבה.
3 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: mynet)
"ההפחתה בארנונה באזור 1 שכולם מסכימים שהיא בתעריף גבוה מאוד, בנוסף להודעה של ראש העירייה כי מנהל הכספים יבצע בדיקה מחודשת של כל סיווגי הארנונה בנתניה, הן בשורות אמיתיות וחשובות", אומר אורגד. "מה שחשוב הוא שהמערכת העירונית הפנימה את התובנה שחייבים להקל על התושבים בנטל המס הגבוה, ויהיה לכך המשך.
3 צפייה בגלריה
אזורי ארנונה בנתניה
אזורי ארנונה בנתניה
אזורי ארנונה בנתניה
(צילום: דוברות עיריית נתניה)
לקראת ישיבת מועצת העיר בעוד שבוע אעשה ניסיון נוסף לשכנע את ראש העירייה ואת חבריי למועצה להסכים להפחתה בארנונה בסך שלושה אחוז. במקביל להעלאת הארנונה לעסקים מעל 1,000 מ"ר, כגון איקאה ורשתות המזון הרווחיות בחמישה אחוז. אני מאמין שהצעדים האלה יחד עם חלוקת נטל צודקת יותר בתחום המסחרי תוך התחשבות בעסקים קטנים, תכנית התייעלות כלכלית וקידום תכנית בניין עיר לתעסוקה ומסחר יגדילו את ההכנסות לעיר".
כל העדכונים - חדשות נתניה