הורים המתגוררים סמוך לגן גוטמכר בנתניה מתקשים לבלות במקום עם ילדיהם. הסיבה: במקום אין הצללה, ולדבריהם בימי הקיץ החמים לא ניתן לשהות במקום, בגלל השמש הקופחת.
1 צפייה בגלריה
גן גוטמכר. צל בספטמבר?
גן גוטמכר. צל בספטמבר?
גן גוטמכר. צל בספטמבר?
(צילום: אלבום פרטי)
הגן ממוקם בשכונת ותיקים בנתניה. והשמש הלוהטת גורמת למתקנים במקום להיות לוהטים, דבר שלא מאפשר לילדים להשתמש בהם. ''השמש מחממת את מתקני המשחקים והילדים, במיוחד הקטנים, לא יכולים לשחק. אנחנו צריכים גן משחקים עם צל ולא גן חשוף'', אומר אחד התושבים.
קראו גם:
''זה גן שקרוב לנו לבית ולכן נוח לנו לבוא לפה", מספרת אמא לשני ילדים. "אבל חם מאוד ואין צל. זו לא בעיה חדשה. בעירייה מודעים למצב ויודעים שאי אפשר להמשיך ככה. גן משחקים ללא צל הוא גן שאי אפשר להשתמש בו".
"הגן הזה מוזנח כבר שנים", מספר הפעיל החברתי אסף ראובני. ''אין פה עצים שיעשו צל אז חייבים להתקין הצללה, ומהר, לפני שילד יפצע. אני יודע שתושבים פנו לעירייה, אבל אמרו להם שהטיפול במקום יקרה רק אחרי הקיץ".
בפוסט שהעלה תושב השכונה בנושא הוא טען כי המצוקה במקום נמשכת כבר עשרים שנה. ''פנינו לעירייה והתשובה הייתה שיהיה צל בספטמבר", כתב. "זו תשובה מרתיחה, בספטמבר הילדים חוזרים למסגרות. וזה אומר שקיץ שלם אנחנו נסבול בלי הצללה וילדים שעלולים לקבל מכת חום ואפילו כוויה. הם יכולים לעשות הצללה בינתיים. זה לא הגיוני שבשנת 2022 זה המצב של הגן".
מהעירייה נמסר: "העירייה יוצאת לעבודות שדרוג נרחבות של גן גוטמכר, הכוללות החלפת מתקנים, הנחת משטח בלימה, התקנת דשא סינתטי והצללה. העבודות צפויות להסתיים בחודש אוגוסט. לרשות הורים וילדים יעמדו גנים נוספים בשכונה".
לעדכונים - חדשות נתניה