לפני שנים נחשבה נתניה למוקד לוהט של בילויי לילה. בליינים מכל רחבי הארץ הגיעו לעיר, שתו בברים התוססים, אכלו במסעדות ורקדו במועדונים. מאז ימי הזוהר האלה חלה צניחה בחיי הלילה בעיר, אולם לאחרונה יש ניצנים של פריחה מחודשת. מסעדות שף איכותיות, ברים חדשים, ועכשיו יש סימן חיובי גם מכיוון חוף סירונית.
2 צפייה בגלריה
עוז שורקי ב"סייסטה ביץ'"
עוז שורקי ב"סייסטה ביץ'"
עוז שורקי ב"סייסטה ביץ'"
(צילום: יאיר שגיא)
עוז שורקי בן ה-31 הקים ביחד עם חברים את הסייסטה ביץ', בר בחוף סירונית, ששואף להפוך את החוף למרכז בילויים קיצי ומרענן.

הופעות וריקודים

הבר נפתח לפני שנתיים, אלא שברוב התקופה סבל ממגפת הקורונה. השינוי במקום חל לפני כחודש וחצי, אז החליטו עוז שורקי, איש חיי לילה מוכר, ושותפו ברוך חן, לפתוח את המקום גם בשבת ולהרים מסיבות כמו בחו''ל. התוצאה בהתאם. רשימת די. ג'ייז מכובדת, הופעות וריקודים עד אחרון המפזזים ואלכוהול שנשפך כמו מים.
"התחלתי לעבוד בחיי הלילה לפני שמונה שנים, לא בתל אביב אלא פה בנתניה בה גדלתי'', מספר שורקי, שגדל בבית דתי. ''הבחירה לפתוח בשבת באה בגלל שיש הרבה ביקוש מצד הקהל. בנתניה אין הרבה מקומות שפתוחים בשבת, בטח לא בר כמו שלנו ועוד על חוף הים. זה חיבור מתבקש - מסיבות חוף בסוף השבוע, אבל אני מודה שאני פחות מאמין בלעבוד בשבת וזה הפריע לי כי אני גם מגיע מבית דתי. סבא שלי מצד אמא היה הרב שמעון אמסלם מירושלים, וזה היה קשה לי, אבל הבנו אני וברוך שאין לנו ממש ברירה, גם כי יש לזה ביקוש מטורף ודרישה מצד הקהל וגם כי מדובר בערבים חזקים. אז החלטנו להיענות ללקוחות שלנו ועובדה, הם מצביעים ברגליים ומגיעים לפה מכל האזור, גם מתל אביב וחיפה. אנחנו מנסים להחזיר לחברה ולתרום למען האחר בסתר".
איך זה לעבוד עם שותף?
"ברוך הוא כמו אבא שלי, ויש לי כבוד מטורף אליו למרות שהוא גדול ממני. מה שחשוב לי שהוא אדם טוב ואנחנו נאמנים אחד לשני וכיף לנו לעבוד ביחד. האווירה בינינו היא חברית וזה לא מרגיש שותפות אלא משפחה. בנוסף, גרג על גחלים זה שלו אבל הסיאסטה ביץ' זה של שנינו, אנחנו מפרגנים אחד לשני, למשל אנשים שסיימו לאכול בגרג באו אלינו למסיבה מיד אחריי ולהיפך".
בילוי בסיאסטה ביץ' חושף נוסחה מנצחת, צוות של מלצרים חייכנים ועוז אחד, שלפי כמות הבליינים שמקיפה אותו מדי ערב, מהווה אטרקציה בפני עצמה. ''ברור שיש לנו צוות אש, אבל אנשים באים גם בגלל המקום, התפריט, יש לנו נשנושים ליד האלכוהול, המחירים שלנו סבירים לבר על חוף הים ויש פה אווירה", הוא אומר. "באים לפה אנשים קבועים, מכל הגילאים לשבת על בירה או קוקטייל מול השקיעה או לבלות עם חברים, משפחה. לא סתם היו פה שתי הצעות נישואין רק החודש. יש לנו בורה בורה פה בישראל. מי שמגיע לפה חונה קרוב לחוף, הבר קרוב, הים קרוב, וזה שוס. במיוחד למי שמגיע מחוץ לעיר. בנוסף, מי שגר פה יודע שהוא יכול להשאיר את הרכב בבית ולחזור במונית אם בא לו לבלות ולשתות, או להשאיר את האוטו בחנייה אם הוא שתה יותר מדי''.
2 צפייה בגלריה
מבלים ב"סייסטה ביץ'"
מבלים ב"סייסטה ביץ'"
מבלים ב"סייסטה ביץ'"
(צילום: אלבום פרטי)
למרות הביטחון ששורקי מפגין כיום בעסק, קשה להגיד שהילדות שלו סימנה אותו כאיש חיי לילה. הוא למד ביסודי בעוזיאל, בחטיבה ובתיכון בגוטמן במגמת חשמל וגיאוגרפיה ושירת בצבא בחיל חימוש. לאחר שהשתחרר גילה שהוא לא מוצא את עצמו בעבודה רגילה, בעיקר אם היא בשעות הבוקר. ''אחרי הצבא ממש לא מצאתי את עצמי, הייתי בין עבודות, אבל היה לי מוסר עבודה טוב. ממש לא כיוונתי לחיי הלילה'', הוא אומר. ''ההצעה לעבוד בתחום הזה הגיעה בצורה ספונטנית, בלי שתכננתי, דרך קשרים. זה התחיל בלנהל מקום, וככה נכנסתי לזה ולאט לאט התאהבתי בתחום, לא כבליין אלא כמישהו מהתחום. כיום אני נהנה מהחיים ומהעשייה.
"בנתניה אין הרבה מקומות שפתוחים בשבת, בטח לא בר כמו שלנו ועוד על חוף הים. זה חיבור מתבקש - מסיבות חוף בסוף השבוע, אבל אני מודה שאני פחות מאמין בלעבוד בשבת וזה הפריע לי כי אני גם מגיע מבית דתי"
"עבדתי בהתחלה עם ברוך השותף שלי ב- 'חליסי', שם כיוונו לקהל של דאנס, וזה עבד כי הגיעו אנשים מכל המדינה. הייתי שותף שם חמש שנים, ואז עברנו לסיאסטה ביץ', והבאתי גם לפה את המוניטין שלי, שזה אומר גם את החברים והמכרים שלי. וזה סוד הקסם. וגם ההשקעה. בהתחלה חשבנו לעשות משהו קטן, בר על חוף הים. אבל זה השתנה כי הבנו את הפוטנציאל, ועכשיו יש פה גם מסיבות חוף מטורפות עם אווירה טובה, אוכל ושתיה, קוקטיילים קיציים, נוף מטורף לים ודי ג'ייז מובילים. אני כל הזמן דואג להביא דברים חדשים ודי ג'יי חדשים וגם הופעות חיות כמו ההופעה של הלהקה הברזילאית שכולם מבקשים שנביא עוד פעם כי זה היה וואו. חוץ מזה, יש פה אווירה של חו''ל כמו בתאילנד. שישי-שבת של מסיבות, וזה משהו שמושך בליינים, לא רק מנתניה אלא מכל האזור ואפילו מתל אביב. בנוסף, אנחנו עושים הכל להפוך את המקום שלנו להכי יפה והכי מושקע, כי שנינו, גם אני וגם ברוך, מהתחום של חיי הלילה, ואנחנו אוהבים לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר".

שמחה ואהבה

שורקי ייפרד מהטייטל רווק בחודש אוגוסט הקרוב. הוא מודה שהוא נהנה מחיי הלילה ומאמין שהוא ימשיך להיות חלק פעיל מהאקשן, גם אחרי שיתמסד. ''האמת שאני פיטר פן, צעיר לנצח וזורם לנצח, וככה גם מורן עובדיה, בת הזוג שלי, שעובדת בחינוך מיוחד עם ילדים, הכירה אותי", הוא אומר. "היא ידעה מההתחלה שחיי הלילה מושכים אותי. הכל מושך אותי. הווייב והחבר'ה הצעירים, השמחה, הריקודים, כל האהבה, האנשים היפים. כמו שהם נהנים גם אני נהנה מזה, מתחושת הכאן ועכשיו. העשייה הזו שלא נגמרת".
במה זה מתבטא?
''זה אחרת כשאתה בעלים, כי אנשים חושבים שאני רק מבלה בעבודה, אבל זו עבודה. בוקר זה ספקים וחשבונות, וערב זה מסיבות ואירועים, גם אירועים פרטיים. אבל זה לא מפריע לי, כנראה שזה קשור לגיל, כי כל עוד אתה צעיר יש לך את הכוח לזה. אני נהנה מזה, אז למה לא?"
מה שאולי יגרום לשורקי להוריד הילוך זאת החתונה. ''אחרי חמישה חודשים יחד, ידעתי שהיא האחת. היא מקבלת את העבודה שלי באהבה גדולה ופירגונים", הוא אומר. "היא גם מגיעה למקום ומבלה עם חברות. אנחנו יחד קרוב לשנה והצעתי לה נישואין בטיילת של ההרודס באילת לאחר חמישה חודשים שהיינו ביחד. היו לי לא מעט מערכות יחסים של שנים, אבל איתה זה הרגיש נכון מההתחלה. זאת הולכת להיות חתונה מטורפת של 1,500 איש. אני עדיין לא מרגיש את ההתרגשות אבל סופר ימים".
מה דעתך על חיי הלילה בנתניה?
"חיי הלילה עברו מהפך בעיר, בעיקר בגלל מגפת הקורונה. אבל מי שחי ומבלה פה, יודע שגם לפני כן היו חסרים מועדונים וברים איכותיים. הבעיה עם אלו שכן יש שהם קטנים ולא מאכלסים הרבה אנשים. אין בעיר משהו רציני, אבל אני מבין את אלו שמפחדים לעשות את הצעד הזה, לפתוח משהו גדול, לא לדעת איזה סוג קהל המקום שלך ימשוך, וגם אין פה פירגון של בעלי עסקים אחד לשני כמו בתל אביב וחבל. כי עסקים, במיוחד בחיי הלילה. צריכים לעבוד יחד ולא לשים רגליים אחד לשני.
"בהתחלה חשבנו לעשות משהו קטן, בר על חוף הים. אבל זה השתנה כי הבנו את הפוטנציאל, ועכשיו יש פה גם מסיבות חוף מטורפות עם אווירה טובה, אוכל ושתיה, קוקטיילים קיציים ונוף מטורף לים"
"בנוסף, חלק מהעסקים נסגרו, שזה החלק הרע, גם החליסי שהייתי שותף בו נסגר אחרי שנה וחצי של התמודדות עם הקורונה. כי גם אנחנו כמו כולם קיבלנו את זה קצת קשה, אבל לאט לאט למדנו להכיר במצב, ללמוד אותו ובהמשך כבר ידענו להתמודד איתו ועם השינויים שהוא דרש מאיתנו. כשהמצב חזר להיות שפוי, עשינו חושבים והחלטנו לפתוח דף חדש במקום אחר. אנחנו מקווים שהעירייה תתחשב בנו ובבעלי עסקים נוספים. תיתן הקלות, ותעזור לקדם את העסקים בעיר.
"גם אני כבעל עסק מבין שצריך תמיד למצוא פתרונות שיתאימו לדרישות של העירייה. למשל, אנחנו עובדים כרגע על מסיבת קיץ מטורפת שתתקיים בתחילת יולי, אבל בגלל שדק זה בעייתי, אנחנו מביאים משטח ריקודים, עשוי חומר דק בצבע חול, פתרון שיהיה אקולוגי וניתן לקיפול למסיבות, שיתאים למי שרוצה לבוא עם עקבים ולרקוד לא בחול".
לעדכונים - חדשות נתניה